Vse za večjo varnost - Nemci začeli s klimatiziranjem avtocest!

30. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli
Vse za večjo varnost - Nemci začeli s klimatiziranjem avtocest! (foto: Profimedia)
Profimedia

Prvi odsek inovativne avtoceste so začeli pripravljati v bližini mesta Köln, a gre zaenkrat zgolj za pilotni projekt.

Klimatske naprave v avtomobilih so danes že obvezni del serijske opreme praktično vsakega novega avtomobila, ki dokazano povečujejo ne le udobje v vožnji, pač pa tudi varnost, tako poleti, kot pozimi. Uravnavanje temperaturnih ekstremov pa očitno ni zadeva, ki bi ji morali posvečati pozornost zgolj v avtomobilih, pač pa tudi izven njih. Konkretno: na vozni podlagi. In Nemci so na tem področju že pričeli z uvajanjem zanimive inovacije.

Po poročanju hrvaškega časnika Jutranji list je namreč nemški zvezni inštitut za avtoceste BASt pričel z gradnjo oziroma prenovo obstoječega odseka avtoceste A3 v bližini razcepa Köln-vzhod, kjer bo predstavil prvo klimatizirano avtocesto!

Zadeva pa je pravzaprav precej bolj preprosta, kot se zdi na prvi pogled. Na osnovno plast asfalta bodo namreč položili bakrene cevi, skozi katere bo nato tekla voda, pozimi topla, poleti hladna, s čimer bodo na eni strani preprečevali nastanek poledice in tako imenovanega črnega ledu, na drugi pa pregrevanje pnevmatik in hitrejšo obrabo, do katere lahko pride v primeru najhujših temperaturnih ekstremov.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bundesanstalt für Straßenwesen (@bundesanstaltfuerstrassenwesen)

Poleg cevi pa bodo v prenovljeni odsek ceste uvedli novo tehniko polaganja asfalta v plasteh, ki bo omogočila boljše kroženje zraka v vozni podlagi, s tem pa tudi večjo učinkovitost klimatskega sistema. To pa bo seveda prineslo tudi precejšnje stroške, saj bo izdelava testnega odseka stala kar 600.000 evrov.

Inovativen projekt nemškega inštituta je na papirju videti zelo obetavno, vseeno pa to ne pomeni, da gre za inovacijo, ki se bo hitro razširila tudi drugod. Omenjeni odsek ceste bo namreč prihodnja tri leta predstavljal testni poligon za preizkus novosti, pri čemer bodo z različnimi senzorji in kamerami spremljali odziv vozne podlage na visoke in nizke temperature ter velike obremenitve, ki jih predstavljajo težka tovorna vozila, na podlagi tega pa se bodo nato odločali o prihodnjih korakih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja