Čeprav je Volkswagen Polo v resnici star prav toliko kot njegov večji brat Golf, je njegova slava nekoliko manjša. Pa vendar je nekaj na tem malčku, da kljub veliki ponudbi spada med najdražje rabljene avtomobile v svojem razredu.
Leto 1974 je bilo za znamko Volkswagen še kako prelomno in pomembno. Tistega leta so namreč predstavili in začeli prodajati zdaj že legendarnega Golfa, katerega naloga je bila, da nadomesti tehnično zastarelega in dodobra oslabelega hrošča. Le leto dni pozneje je luč sveta ugledal drugi Volkswagnov avtomobil, ki v resnici ni prav dosti manj pomemben, kot že omenjeni Golf. Volkswagen Polo.
No, če smo povsem natančni, je Polo v resnici star prav toliko kot Golf, saj so bila prva vozila v bistvu rezultat oziroma 'badge engineering' že takrat tesnega sodelovanja med tovarnama Volkswagen in Audi. Tako je bil VW Polo tehnično enak Audiju 50, ki je zapeljal na cesto skoraj sočasno z Golfom leta 1974.
Če Polu v prvih dveh generacijah ni uspelo stopiti iz Golfove sence, četudi je vseskozi predstavljal zelo spodoben avtomobil segmenta B, se je zgodba bistveno spremenila s prihodom tretje generacije v sredini 90. let. Takrat je poleg tega, da je ohranil vse vrline, ki pregovorno veljajo za znamko VW, postal tudi na pogled izredno všečen avtomobil. Danes prodajne salone zapušča Polo šeste generacije, tokratna beseda pa bo tekla o peti generaciji, ki je na trg prišla decembra 2009 in se je poslovila šele sredi minulega leta. Če menite, da gre za majhen avtomobil, vam lahko povem, da ta Polo v dolžino meri 4 metre, kar je enako, kot je meril Golf 2.
Lahko rečem, da je peta generacija Pola zelo dobro zastopana tudi na slovenskem trgu rabljenih avtomobilov. Med dobrimi stotimi vozili lahko izbirate tisti, ki menite, da bi znal biti Polo primeren za vas. Glavnina ponudbe je cenovno skoncentrirana v razponu od 6.000 do 8.500 evrov, za tak denar pa lahko računate na avtomobil, ki ima prevoženih okrog 150 tisoč kilometrov. Že na prvi pogled je jasno, da rabljen Polo ni prav poceni avtomobil, a treba se je zavedati, da gre za avtomobil številnih talentov in kvalitet, saj je bil ne nazadnje v letu 2010 izbran za svetovni avto leta. Dobra novica je tudi, da so lastniki očitno zelo skrbni, saj resnično ne boste imeli težav z iskanjem Pola, ki ima poleg tehnične in vizualne brezhibnosti tudi znano servisno zgodovino.
Poglavje, v katerem v tej rubriki tradicionalno navajamo pomanjkljivosti, na katere velja biti pozoren, bi vas kot potencialnega kupca utegnilo nekoliko prestrašiti. Seznam je namreč precej dolg, a menimo, da ste lahko brez skrbi, saj to velja dejansko za vse avtomobile, ki se gnetejo na preobremenjenih cestah. Veliko število vozil seveda pomeni obremenjeno bazo poročil o okvarah, a gledano s statističnega vidika Volkswagen Polo ne blesti samo v svojem razredu, ampak tudi nasploh.
Kar se tiče okvar pogonskega sklopa, bi morala biti izbira dizelskega motorja boljša, saj so težave - čeprav so dobro znane - precej redke. Pri dizlu, ki je vozen na kratkih relacijah, lahko pričakujete težave z DPF-filtrom, modeli z 1,6-litrskim TDI pa so se v nekaterih serijah srečevali z okvarami šob za vbrizg goriva. Bolj problematični so bencinski motorji, kar še zlasti velja za začetne letnike modelov z motorjem TSI. Motorna elektronika, tesnila glave in težave z verigami odmičnih gredi so tiste napake, ki so jih na servisih zabeležili še posebej pogosto.
Vsi, ki radi vozijo dinamično, bodo znali potarnati nad precejšnjo obrabo pnevmatik in prednjih zavor. S staranjem modela so vse pogostejše tudi okvare kompresorja klimatske naprave, sicer pa so druge mehanične težave omejene večinoma na ventile EGR, senzorje odmičnih gredi in podobne malenkosti. Ob dejstvu, da so Poli z menjalnikom DSG relativno redki, boste verjetno izbrali ročni menjalnik, a tako kot vsakič tudi pri Polu v kombinaciji z menjalnikom DSG opozarjam na nujnost popolnoma gladkega prestavljanja brez cukanja. Težave pri prestavljanju namreč lahko pomenijo drag servisni poseg ali celo menjavo mehatronike.
Poleg omenjenih napak Polu pete generacije pripisujejo še kup manjših okvar, ki pa so prej izjema kot pravilo. Na seznamu napak se tako najdejo še težave s ključavnicami zadnjih vrat, luščenje laka na pokrovu motorja, bledenje parabol prednjih žarometov, težave z vratci posode za gorivo, napake na električnih ojačevalnikih volanskega sistema in stikala za pomik stekel.
Če pričakujete, da bo vaš rabljeni Polo z izjemo manjših dimenzij praktično enak Golfu, boste morali izbrati nekoliko bolj opremljeno različico. Osnovna različica z oznako Trendline je, čeprav je po prilagodljivosti in udobju na visoki ravni v razredu, v primerjavi z večjimi avtomobili te znamke nekoliko špartanska.
Priljubljenost, kakovost in zanesljivost imajo svojo ceno, vendar boste v primeru rabljenega Pola pete generacije poleg tega dobili še visoko stopnjo aktivne in pasivne varnosti, lično urejeno notranjost, kokpit z odlično ergonomijo ter všečen in še vedno zelo sodoben zunanji videz.
Rezervni deli: VOLKSWAGEN POLO 1,6 TDI (105 KM)
Vrsta nadomestnega dela | Originalni deli | Neoriginalni deli |
zobati jermen (grt) | 198,00 € | 165,00 € |
vodna črpalka | 145,00 € | 85,00 € |
blažilniki spredaj | 350,00 € | 170,00 € |
sklopka (grt) | 540,00 € | 390,00 € |
prednje zavorne obloge | 95,00 € | 55,00 € |
žaromet prednji | 395,00 € | 180,00 € |
oljni filter | 16,00 € | 12,00 € |
zračni filter | 36,00 € | 19,52 € |
filter goriva | 67,00 € | 36,00 € |
filter klime | 45,00 € | 19,50 € |
cena servisne ure | 61,00 € | 24,40 € |
Cene so informativne in vključujejo DDV (22 %).
Seznam pogostih okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
okvara verige odmičnih gredi - bencinski | TSI-motorji prvih letnikov |
težave z DPF-filtri | dizelski modeli |
okvare EGR ventilov | dizelski modeli |
tesnilo glave motrja | 1,4,16V |
Tehnični podatki
VOLKSWAGEN POLO (2009-2018)
Mere (dolžina/širina/višina/teža) 3/5vrat:, 3972 mm/1699 mm/1485 mm/1200 kg do 1300 kg
Mere (dolžina/širina/višina/teža) sedan: 4390 mm/1699 mm/1467 mm/1250 kg do 1350 kg
Motor | Gorivo | valji | prostornina cm3 | Moč kW (KM) | navor Nm |
1,2 TSI | bencin | 4 | 1197 | 77 (105) | 175 |
1,4 85 | bencin | 4 | 1390 | 62 (85) | 132 |
1,4 TSI 125 | bencin | 4 | 1395 | 92 (125) | 200 |
1,6 TDI 90 | dizel | 4 | 1598 | 66 (90) | 250 |
1,6 TDI 105 | dizel | 4 | 1598 | 77 (105) | 250 |
1,0 TSI 110 | bencin | 3 | 999 | 81 (110) | 200 |
1,4 TDI 105 | dizel | 3 | 1422 | 77 (105) | 250 |
1,8 TSI GTI | bencin | 4 | 1728 | 141 (192) | 320 |
Priporočamo
Novo na Metroplay: "Našega posla ne moreš opravljati tako, da imaš telefon na tiho!" | Matjaž Germ