Rabljen avto: Škoda Yeti (2009 - 2017) - Yeti je Čeh

Kot za vsako sodobno Škodo bi tudi za Yetija lahko rekel, da je v mehanskem smislu preoblečeni Volkswagen. Vseeno pa utemeljeno sumim, da je Volkswagnu v tem primeru morda celo žal, da Yeti ni bil okrašen z njegovimi značkami.

Yeti je s svojim odličnim pogonom in relativno majhno maso odličen plezalec in premagovalec tudi resnih terenov. (foto: Škoda) Škoda
19. 3. 2021

Škoda Yeti je na ceste prvič zapeljala v letu 2009 in z njo je znamka Škoda tudi prvič (in seveda relativno pozno) stopila v razred kompaktnih SUV-ov. Mnogi so bili takrat presenečeni nad tem, da je ob povsem golfovskih zunanjih dimenzijah mogoče narediti tako prostoren in v notranjosti prilagodljiv avtomobil. Da je Yeti tudi sicer zelo neposredno družinsko povezan z Golfom pete in šeste generacije, govori tudi dejstvo, da si z njim deli platformo in glavnino podvozja, ki pa je pri Škodi potrebam primerno ojačano.

Navkljub temu, da je zunanji tloris Yetija skorajda enak kot Golfov, pa je zaradi povišane karoserije prostorsko in funkcionalno udobje v notranjosti neprimerljivo drugačno. Škatlasto oblikovana karoserija poleg večje prostornosti doda svoje tudi k izrazitejšemu terenskemu videzu, ki je v tem segmentu vsekakor želena in iskana lastnost.

Če ne po drugem, ste si Yetija s konca prvega desetletja tretjega tisočletja zapomnili po njegovem nenavadno oblikovanem prednjem delu, v katerem so se tik pod glavnimi žarometi v slogu reli specialk bohotile velike okrogle meglenke. Verjamem, da obstajajo tudi taki, ki jim ta v razredu družinskih in vsestranskih avtomobilov redek detajl ni všeč.

Vseeno pa so številni ljubitelji tega modela Škodi težko oprostili prehod k bolj tradici­onalno oblikovanemu prednjemu delu, ki se je zgodil ob prenovi modela v letu 2013. A po drugi strani je prenova prinesla tudi nekoliko bolj izbrane materiale v notranjosti, hkrati pa zadržala glavnino zunanjih elementov, zaradi katerih Yeti je na cesti še danes videti dovolj moderno, robustno in prepričljivo.

Zdi se, da pri snovanju tega modela češki inženirji niso imeli pretirano veliko dela. Preprosto so izbrali najboljše koncernske in lastne rešitve, ki so jih že imeli na razpolago. Tako so za štirikolesni pogon uporabili četrto generacijo Haldexove večploščne sklopke, zadnjo premo pa opremili z večvodilno rešitvijo (t. i. multilink), ki kljub povišanemu težišču in dolgim gibom vzmetenja zagotavlja natančno vodenje, čvrstost in stabilnost pri hitri vožnji.

Pod črto lahko zapišem, da Yeti s svojim štiri­kolesnim pogonom zagotavlja optimalen oprijem, s čvrsto nastavljenim podvozjem pa voznika vedno dobro informira s povratnimi informacijami o podlagi, po kateri vozi. Z vidika tehnologije podvozja večina podobnih avtomobilov še danes ne ponuja kaj bistveno naprednejšega, zato Yeti kljub svojim 12 letom še vedno vzbuja vtis modernega, agilnega in dobro uravnovešenega avtomobila.

Dodana vrednost, ki pri vseh Yetijih s štirikolesnim pogonom (osnovne različice imajo samo sprednji pogon) pridejo v paketu, pa je izjemna sposobnost vožnje po terenu. Pri tem vaše terenske ambicije seveda ne smejo biti pretirano zahtevne, a sam poznam nekaj lastnikov, ki dnevno in brez okvar izkoriščajo osup­ljivo velik terenski potencial tega avtomobila.

Tisti, ki Škodo in njen razvoj spremljate natančneje, zagotovo poznate tudi model Roomster. Ta je Yetiju posodil sistem VarioFlex. Gre za sistem zadnjih sedežev, ki so drsno pomični in preprosto odstranljivi. Prevedeno v prakso to pomeni, da je kabina za sprednjimi sedeži izredno prilagodljiva in ponuja dovolj prostora tako za prtljago kot tudi za sopotnike tiste sorte, ki za malico mimogrede pojejo manjše jagnje.

Gledano zgolj skozi prizmo praktičnosti, uporabnosti in všečnosti je tudi karoserija pravo umetniško delo. Prtljažnik v škatlasto oblikovanem zadku v osnovni postavitvi ponuja 420 litrov prostora, s podiranjem se­dež­nih naslonov pa se tovorna prostornina poveča na konkretnih 1760 litrov. Položaj sedenja je relativno visok in v kombinaciji z velikimi steklenimi površinami ponuja izvrstno preglednost. Če vam bo uspelo najti Yetija z redko panoramsko streho, pa si boste poleg avtomobila kupili še potujočo teraso.

Ker je v koncernu pač tako, da mora biti Škoda cenejša od Volkswagna, ob tem pa pri mehaniki ni prostora za sklepanje cenovnih kompromisov, je tisti nujno potrebni proizvodni prihranek skrit v notranjih materialih. To pomeni, da se z leti v Yetija lahko naseli kak manjši zborček čričkov, ki pojejo predvsem pod oblogami okvirja vetrobranskega stekla in v pokrovu prtljažnika. Verjamem, da se boste s tem brez težav sprijaznili, še zlasti ob dejstvu, da so v Yetiju varni tako odrasli kot otroci (ABS, ESP, zračne blazine spredaj, bočno, v predelu kolen in glave), za katere jamči pet NCAP-ovih zvezdic.

Ko je govor o zanesljivosti in mehaniki, pri Škodi ne boste naleteli na kakšne posebne skrivnosti, težave pri dobavi rezervnih delov ali težave pri vzdrževanju. Glede na to, da prav noben letnik ali model ne izstopa s kakšnimi pomanjkljivostmi ali prednostmi, žal ne morem korektno navesti, katero modelno leto izbrati. Lahko pa mirne vesti zapišem, da je pri tem avtomobilu – dizel zakon. Legendarni motorji TDI ​kljub nekaterim redkim odklonom še vedno opravičujejo svojo slavo, paziti je treba le, da je bilo poskrbljeno za skrbno in ustrezno redno vzdrževanje ter da z njim niso vsaj 15-krat obkrožili planeta.

Če prisegate na avtomatski menjalnik, boste ne glede na izbiro motorja dobili DSG, ki je v letih proizvodnje Yetija veljal za izrazito neproblematičnega in zaneslji­vega. Vseeno na preizkusni vožnji vprezite vsa svoja čutila, saj mora tak menjalnik delovati brez sunkov, šumov, vibracij in drugih motenj. Če ste v dvomih, nikar ne oklevajte, odločite se za strokovni pregled stanja.

Če ima avtomobil prevoženih okrog 250.000 kilometrov, vam bo serviser verjetno povedal, da je elektrohidravlični del menjalnika (mehatronski modul) malce solzen. Če bi vas to motilo, računajte na drago popravilo, ki pa zaradi omenjenih solzic v resnici ni nujno potrebno. Z leti kakšna kapljica pač uide.

Kot rečeno, glede motorjev ni nobenih skrivnosti. Pri prvih letnikih (do 2011) turbobencinarjev je prihajalo do raztegovanja pogonskih verig, kar se hitro prepozna po značilnem cingljanju v motorju. Napake nikar ne ignorirajte, saj so lahko posledice dramatično drage. Ti motorji so lahko nagnjeni tudi k porabi olja, kar pa boste najverjetneje in na žalost ugotovili šele potem, ko boste avto že kupili.

Če boste v prtljažniku ali kje drugje našli plastenko z oljem, prodajalca le povprašajte, kako je kaj s tem. Bencinarji, še zlasti 1,2 TSI in 1,4 TSI, so lahko tudi zelo varčni, toda če ste izrazito nagnjeni k varčevanju, vozila s tem motorjem ne kupite. Ti motorji morajo namreč tu in tam dihati s polno sapo, sicer se na ventilih naberejo saje in posledično se poraba poveča.

Dizelski motorji, kot rečeno, niso posebno problematični, redka izjema pa so injektorji pri 1,6-litrskem TDI. Pogostejša napaka je uhajanje izpušnih plinov v kabino, vzrok pa se skriva v razrahljanem stiku med turbino in izpušnim kolektorjem.

Statistke okvar zelo redko beležijo napake na karoseriji, elektroniki ali v notranjosti. Sedeži svojo formo ohranijo zelo dolgo, kar pa ne velja za sedežne prevleke, predvsem na zunanjih robovih. Predvsem prvi letniki pa se pogosto soočajo s pojavom vlage v žarometih, vzmeti na podvozju pa so nagnjene k pokanju.

Če se vam je glede na napisano Yeti zazdel zanimiv avtomobil, morate vedeti, da je zaradi vsega dobrega na trgu rabljenih zelo cenjen. Razpon cen se giblje od slabih pet pa do 14 tisočakov, pri tem pa velja, da so modeli s štirikolesnim pogonom od standardnih dražji za približno dva tisočaka. Ponudba rabljenih pri nas je dobra, vendar relativno skromna, če iščete model s popolno dodatno opremo, zato se velja po takem modelu ozreti tudi čez mejo.

Tehnični podatki

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.223mm /1.793 mm /1.691 mm /1.265–1.535 kg

Motor Gorivo Valji Prostornina cm3 Moč kW (KM) Navor Nm
1,2 TSI bencin 4 1.197 77(105) 175
1,4 TSI bencin 4 1.390 90(122) 200
1,4 TSI bencin 4 1.390 110(150) 240
1,8 TSI bencin 4 1.798 112(152) 250
1,6 TDI dizel 4 1.598 77(105) 250
2,0 TDI dizel 4 1.968 103(140) 320
2,0 TDI dizel 4 1.968 110(150) 340
2,0 TDI dizel4 4 1.968 125(170) 350

Pogoste okvare

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
okvare sklopk in vztrajnikov modeli z dizelskim motorjem
okvare pogonske verige in napenjalcev bencinski motorji TSI do letnika 2011
pokanje vzmeti  modeli prvih letnikov

 

Priporočamo

  • Bencinski motor: 1,8 TSI
  • Dizelski motor: 2,0 TDI