Vsi ali pa vsaj večina se spominja časov, ko so v Slovenijo začeli prihajati prvi avtomobili znamke Hyundai. Govor je seveda o modelu Pony, ki pa nikakor ni veljal za avtomobil, ki bi si ga želeli številni. Danes je podoba znamke popolnoma drugačna, Hyundaijevi avtomobili so tudi pri nas postali zaželeni, Hyundai pa je znamka z dobrim ugledom. A pot do sem je bila trnova.
Zgodba podjetja Hyundai je v veliki meri pravzaprav zgodba enega samega človeka in njegove poti od pekla do nebes. Chung Ju-yung, ustanovitelj korporacije Hyundai, je bil rojen leta 1915 v revni korejski kmečki družini kot najstarejši izmed sedmih otrok. Kljub slabim razmeram in brez možnosti za pridobitev izobrazbe je bil Ju-yung trdno odločen, da se bo izkopal iz primeža revščine. Pri 16 letih je zato pobegnil od doma in začel delati kot gradbeni delavec ter kljub mizernemu plačilu z veseljem opravljal svoje delo.
Po dveh mesecih dela se je moral Chung vrniti domov, kjer je pomagal na družinski kmetiji. V naslednjih letih je nato še nekajkrat poskusil pobegniti od doma, a ga je oče vsakič znova našel. Uspelo mu je šele v četrtem poskusu leta 1933. Nato je leto dni delal v tovarni sirupa in leta 1934 postal dostavljavec riža v trgovini Bokheung Rice Store, ki jo je zaradi svoje marljivosti leta 1937 naposled dobil tudi v trajno last.
Chung je srečo užival le dve leti, vse do začetka druge svetovne vojne, ko je Japonska (takrat sta bili obe Koreji še pod njeno oblastjo kot skupna država) z ukrepom za varčevanje z rižem onemogočila delo vsem korejskim prodajalcem riža. Chung se je zato spet vrnil domov, nato pa že leta 1940 prvič vstopil v svet avtomobilizma, saj je v Seulu odprl avtomobilsko delavnico, ki je uspešno delovala tri leta, preden ga je ponovno 'zatrla' japonska oblast in se je bil znova prisiljen vrniti domov.
Vojna kot priložnost
Konec vojne je za Korejo prinesel zgodovinski trenutek za Korejo, ki je tako postala samostojna, hkrati pa je konec vojne prinesel tudi številne nove priložnosti za zaslužek. Vojna je namreč pustila hudo razdejanje tudi v Koreji, zaradi česar je vlada namenila precejšen delež denarja za obnovo države, del sredstev pa je naposled dobil tudi Ju-yung in nastalo je podjetje Hyundai Civil Industries. Tri leta je sodeloval pri različnih milijonskih projektih, ki jih je financirala država, med okupacijo Severne Koreje in po njej pa je sodeloval tudi z oboroženimi silami Združenih narodov.
Kot se je izkazalo, je nova korporacija v veliki meri stremela v prihodnost in k zadovoljstvu strank, na kar ne nazadnje opozarjata tudi njeno ime in logotip. Ime Hyunai namreč izhaja iz besede Hyeondae, kar v prevodu pomeni modernost, hkrati pa tudi logotip podjetja, nagnjena črka H, ni le začetnica imena, temveč simbolizira zadovoljnega prodajalca in srečnega kupca med stiskom rok ob sklenitvi novega posla.
Širitev v vse smeri
Po okupaciji je Chung svojo dejavnost začel širiti na številna nova področja. Ne nazadnje je v Ulsanu ustanovil novo ladjedelniško podjetje, ki danes velja za največje na svetu, kar le dokazuje Chungovo iznajdljivost in poslovno žilico, saj pred tem na področju ladjegradnje ni imel nikakršnih izkušenj ali znanja.
Čeprav je korporacija Hyundai prvo bogastvo svojemu lastniku prinesla že na področju ladjedelništva in gradbinstva, pa je največja prepoznavnost prišla po letu 1967, ko se je podala v svet avtomobilizma. Več kot 20 let je minilo, odkar je Chung v Seulu zaprl uspešno avtomobilsko delavnico, v tem času pa se je na avtomobilskem področju spremenilo marsikaj. Prvi avtomobil, ki ga je proizvajala nova avtomobilska tovarna v Ulsanu, tako ni nosil značke Hyundai, ampak je šlo za Fordov model Cortina, ki so ga izdelovali kar 15 let, med letoma 1968 in 1983.
Dobro finančno zalednje, kot se je to v zgodovini že večkrat izkazalo, ni pogoj za uspešno avtomobilsko podjetje, vsekakor pa pomaga. Ko so se torej pri Hyundaiju po nekaj letih proizvodnje Cortine odločili za izdelavo svojega avtomobila, so na pomoč poklicali največja imena v avtomobilski industriji. Mesto direktorja podjetja je zasedel nekdanji prvi mož britanske znamke Austin Morris, George Turnbill, ki je s seboj pripeljal še nekaj nekdanjih sodelavcev; za oblikovanje je poskrbel italijanski oblikovalski studio ItalDesign v lasti Giorga Giugiara, za pomoč pri izdelavi pogonskega sklopa japonski Mitsubishi in leta 1974 je nastal prvi korejski avtomobil, Hyundai Pony.
Premiera brez primere
Prva generacija Ponyja je bila za znamko velik uspeh. Avtomobil se je uvrstil na prvo mesto lestvice najbolje prodajanih avtomobilov v Kanadi, že leta 1985 pa je Hyundai proizvedel že svoj milijonti avtomobil, kar pa je le kaplja v morje proti uspehom, ki so sledili. Znamka je namreč veliko denarja namenjala v razvoj novih tehnologij, kot so potovalni računalnik, tempomat, električni pomik sedežev in še bi lahko naštevali. S predstavitvijo modelov Sonata in Excel (ki ga pri nas poznamo kot drugo generacijo modela Pony), ki sta zavila tudi v ZDA, je zato Hyundai zgolj v prihodnjih petih letih izdelal dodatne tri milijone avtomobilov, tovarna v Ulsanu pa je postala največja na svetu z letno proizvodno zmogljivostjo 1,6 milijona avtomobilov!
Da je Hyundai dosegel ugled, ki ga uživa danes, gre zahvala intenzivnemu napredku, vlaganjem ter oglaševalskim prijemom v devetdesetih letih. Znamka je namreč že leta 1993 začela proizvajati svoje motorje (v modelu S-Coupe), med prvimi pa je v ZDA ponudila garancijo na vsa nova vozila do starosti 10 let ali 160.000 prevoženih kilometrov. Danes tako Hyundai skupaj s partnerskim podjetjem Kia Motors, katerega tretjinski lastnik je postal leta 1998 po izbruhu azijske gospodarske krize, velja za enega največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, s čimer brez dvoma sledi ambicioznemu duhu Chung Ju-yunga, neustrašnega poslovneža, ki se kljub številnim porazom na poti do uspeha nikoli ni predal.