Nekaj nasvetov za pravilno reagiranje v primeru splavanja (ali akvaplaninga) in kako se mu izogniti, so pripravili v podjetju Goodyear.
April velja za pravi pomladanski mesec in tudi letos je tako, saj je za nami že kar nekaj deževnih dni, nekaj pa jih še prihaja. Temu primerne bodo razmere na cestah, ki bodo mokre in spolzke, na določenih odsekih pa se bo seveda lahko pojavila nevarnost splavanja ali tako imenovanega akvaplaninga. To je pojav, ko se med pnevmatiko in vozno podlago nabere vsaj 2,5 milimetra debela plast vode, ki prekine stik vozila z vodno podlago, s čimer bistveno zmanjša nadzor nad vozilom. Kaj torej storiti v tem primeru?
Po mnenju strokovnjakov v podjetju Goodyear, kjer so pripravili nekaj nasvetov o tem, kako se je treba odzvati v primeru akvaplaninga, je v primeru, ko pride do pojava, treba ostati zbran in miren. Ko pride do splavanja, postane volan vozila neodziven (lahek in neučinkovit), zviša se hitrost koles, hkrati pa lahko pride do izgube nadzora nad zadnjim delom vozila. Kakršnakoli sunkovita reakcija je zato odsvetovana. Ne glede na vse je zato najbolj pomembno, da popustimo pritisk na stopalki plina in zavore ter volan poravnamo. S tem se bomo ob povrnitvi oprijema izognili morebitnemu vrtenju in dokončni izgubi nadzora nad vozilom.
Ključni sta hitrost in globina profila
Na to, ali bo vozilo splavalo, lahko sicer vpliva kar nekaj dejavnikov, med katere spadajo hitrost vozila, količina vode na cestišču, teža vozila, še najbolj pa pnevmatike, kjer lahko kot odločilni dejavniki vplivajo starost pnevmatik, njihova izrabljenost in profil pnevmatik (kjer je Goodyear že predstavil nekaj rešitev za boljši oprijem v mejnih situacijah). Hkrati je vredno omeniti, da se (podobno kot v snegu) ob splavanju na cesti bolje obnesejo ožje pnevmatike kot širše, saj prve lažje prodrejo skozi plast vode in s tem omogočijo boljši stik z vozno podlago.
Akvaplaning pa je mogoče tudi preprečiti, in to na več načinov. Prvi je seveda znižana oziroma razmeram prilagojena hitrost vožnje. Nižja ko bo hitrost, manjša je verjetnost, da bo prišlo do splavanja. Drug način pa je uporaba svežih pnevmatik. Čeprav slovenska zakonodaja zahteva, da ima letna pnevmatika za uporabo v prometu še vsaj 1,6 milimetra profila, bo vsak dodaten milimeter prišel še kako prav. Primerjave namreč kažejo, da pnevmatike s štirimi milimetri profila lahko splavajo že pri 10 kilometrov nižji hitrosti kot nove pnevmatike istega tipa, če je profila še manj, pa se ta hitrost lahko znižuje še hitreje.