Nemec ima glede aktualnih pobud jasno mnenje, ki pa utegne številne presenetiti.
V Nemčiji se v zadnjem času znova veliko govori o omejitvah hitrosti na tamkajšnjih avtocestah, morda celo glasneje kot kadarkoli pred tem. Nenazadnje raziskave med tamkajšnjimi vozniki kažejo na to, da velik delež voznikov pravzaprav tudi na odsekih, kjer ni hitrostnih omejitev redno vozi s hitrostjo med 120 in 130 kilometrov na uro, verjetno tudi zaradi porabe goriva, ki je pri višjih hitrostih precej večja.
Svoje mnenje okrog tega pa je sedaj za nemški avtomobilski medij Auto Motor und Sport izrazil tudi eden najbolj trofejnih dirkačev formule 1, štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel. Navkljub temu, da gre za dirkača je namreč dejal, da se sam povsem strinja s tem, da bi na vseh odsekih nemških avtocest uvedli hitrostne omejitve, razlog za to pa se ne skriva v večji varnosti, temveč v skrbi za okolje.
Varnost na avtocestah povprečna
»Tukaj ni govora zgolj o osebnih prepričanjih in željah, potrebno je pogledati širšo sliko. Omejitev hitrosti bi namreč prinesla kar dva milijona ton izpustov CO2 na leto manj. Hkrati bi ceste naredila še malenkost varnejše. V Nemčiji namreč prihaja tudi do prometnih nesreč, ki se zgodijo zgolj zato, ker nimamo omejitev hitrosti. Če s tem rešimo življenje zgolj ene osebe, potem o tem nimamo kaj razmišljati,« je bil jasen Vettel.
Omejitve hitrosti sicer Nemčija nima le na posameznih odsekih avtocest, praviloma pa je to tam, kjer je prometa nekoliko manj. Nemške avtoceste sicer veljajo za srednje varne (na 10. mestu izmed 22 držav), na 1.000 kilometrov avtocest pa tam letno ugasneta 30,2 življenji. Za primerjavo: v Sloveniji je ta številka 32,2, najboljša je situacija na Irskem (5,6 življenj), najslabša pa v Bolgariji, kjer letno na 1.000 kilometrov avtocest življenje izgubi 83,1 oseba.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere