Alfa Romeo praznuje 111. rojstni dan, pred vrati pa so velike novosti

Za začetek so pri Alfi napovedali prihopd novega oblikovalca, obeta pa se še precej več novosti - a zaenkrat neuradno.

Po nekaj mesecih obstoja je koncern Stellantis začel dobivati svojo obliko, čeravno je po besedah velikega šefa še daleč od tega, kar bo dokončna podoba. Je pa Carlos Tavares, sicer sam veliki ljubitelj avtomobilov in strasten dirkač, napovedal tudi, kako se bo lotil izgubarjev v koncernu in tistih, ki nimajo prav obetavnih načrtov. Med najbolj zvenečimi in globalno prepoznavnimi imeni je gotovo Alfa Romeo, znamka, s katero je imel nekdanji prvi mož Fiata in koncerna FCA Sergio Marchionne velike načrte.

Takrat, davnega leta 2014, je želel Marchionne znamko, za katero se je zanimal tudi (ravno tako pokojni) karizmatični ustanovitelj koncerna VW Ferdinand Piech, narediti večjo in še bolj globalno prepoznavno – osem modelov naj bi nastalo do leta 2018, s skupno prodajo več kot 400.000 vozil. No, precej se je spremenilo od tistih vznesenih časov in od vsega tega je ostala prodajna paleta z le dvema modeloma na tako opevani Giorgio platformi, prodaja pa je padla na dobrih  50.000 vozil (2020) in bo še nižja po ukinitvi Giuliette.    

Alfa Romeo ima deset let časa!

Zdaj je Tavares potegnil prve resne poteze – na čelo Alfe je postavil francoskega veterana in koncerna PSA, nekdanjega predsednika uprave Peugeota, Jeana Philippa Imparata, pred katerim je resna naloga. Znamko potegniti iz rdečih številk, za kar bo dobil vso pomoč koncerna Stellantis. Vendar – in to je Tavares jasno povedal, časa ima deset let, potem pa se bodo morali odločiti, kako in kaj. In to bo veljalo tudi za druge znamke, ki nihajo med uspehom in neuspehom (Fiat, Chrysler, Maserati).

Seveda bo treba prenoviti in razširiti prodajno paleto, prevetriti prodajne kanale, osvežiti marketing, spremeniti pristop, določiti nov oblikovalski jezik, predvsem pa ob tem, kot je sam napovedal – ostati čim bolj italijanski! Zato ima v svojem štabu le 49 ljudi in velika večina so res Italijani. Sicer pa je tudi sam potomec izseljencev iz Italije. Za oblikovanje bo poslej zadolžen Alejandro Messonero Romanos, ki je svoje oblikovalsko pero brusil pri Renaultu in nazadnje Seatu.

Zanimivo ob tem je dejstvo, da to ni bila prva izmenjava oblikovalcev med Alfo in Seatom. Kmalu po prelomu tisočletja je namreč iz Italije v Španijo odšel eden najbolj prepoznavnih oblikovalcev zadnjih desetletij, Walter da Silva, ki je poskrbel za podobo Alfe Romeo 156, kasneje pa pri Seatu med drugim oblikoval drugo generacijo Leona. Se še spomnite v zadnja vrata vgrajenih kljuk za odpiranje vrat in okroglih luči spredaj ter zadaj? Podobnost nikakor ni nakljčna.

Prvi bo okrepil Alfine vrste Tonale

In že drugo leto bi se naj začelo dogajati – Tonale je prvi model, SUV, ki bo umeščen pod Stelvia, bo na trgu sredi leta 2022, Imparato pa je predstavitev prestavil, saj naj ne bi bil zadovoljen z izgledom in zmogljivostmi – predvsem napovedanega PHEV modela. In še leto za njim prihaja manjši SUV, ki ga bodo izdelovali na Poljskem, imenoval pa bi se lahko Brennero (pač, spet eden od prelazov) in bo nastajal na koncernski eEMP platformi, ki omogoča popolno elektrifikacijo.

Sicer pa bodo pri Alfi za nove modele opustili platformo Giorgio in uporabili nov Stellantisov izdelek STLA Large, ki omogoča tudi elektrifikacijo. Saj kot je nov predsednik uprave dejal Automotive Newsu: »Brez elektrifikacije danes pač znamka ne more obstajati!«

Pri Alfi se tako trenutno dogaja precej več, kot smo bili vajeni zadnja leta. Ob 111. rojstnem dnevu, 24. junija so tako v Italiji ključe predali srečnim lastnikom prvih primerkov modelov GTA in GTAm, avtomobila, predstavljenega ob 110. rojstnem dnevu. Gre za najzmogljivejšo Alfo v zgodovini, ki svojega športnega duha nikakor ne skriva. Ta bi celo v prihodnjih letih znova izdatno zaživel v prostorih milanske znamke.

Številne govorice namreč namigujejo na to, da bi lahko znova obudili model GTV (in celo Spider), pri čemer pa to po poročanju britanskih medijev ne bi bil več kompakten športnik, temveč štirivratni kupe z električnim pogonom. Vseeno pa gre zaenkrat še vedno bolj ali manj za ugibanja, ki temeljijo na izjavi prvega moža znamke, Jean-Paula Imparata, da je obuditev imena GTV v prvi vrsti njegova želja, ki pa ni nujno, da bo tudi v praksi uresničljiva.