Čeprav se na prvi pogled zdi, da starost in ekonomski status nimata nobene veze s prometnimi nesrečami, temu ni tako.
Lani se je na slovenskih cestah življenje izgubilo 85 ljudi, kar je kar 29 manj kot leto poprej, a je zato naraslo število hudo telesno poškodovanih – za kar 10 odstotkov.
Naraslo je tudi število lažje telesno poškodovanih in sicer za 14%. Največ prometnih nesreč so, kot že zadnja 4 leta, povzročili udeleženci v starostni skupini med 25. in 34. letom (kar 2.759).
Zaznati je tudi povečanje deleža nesreč s smrtnim izidom, katerih povzročitelji so cestni udeleženci iz najstarejših dveh skupin.
Delež udeležencev iz starostne skupine nad 64. se je iz 14% povečal na 31%, delež udeležencev v starostni skupini od 55. do 64. let pa iz 9% na 15%.
Podatki s slovenskih cest sledijo svetovnim »trendom«. Letno na cestah po vsem svetu življenje izgubi 1,3 milijona ljudi, več kot polovico smrtnih žrtev v prometu predstavljajo najbolj ranljivi udeleženci: pešci, kolesarji in motoristi.
Nova študija: kaj je največja grožnja kolesarjem v prometu?
Kar 93% smrtnih žrtev na cestah po svetu se zgodi v slabše ekonomsko razvitih državah - stopnja umrljivosti v prometnih nesrečah je najvišja v afriških državah in najnižja v Evropi.
Tudi v "zahodnem" svetu je večja verjetnost, da bodo v prometnih nesrečah udeleženi ljudje iz nižjih socialno-ekonomskih okolij.
Moški so pogosteje udeleženi v prometnih nesrečah kot ženske. Približno tri četrtine (73 %) vseh smrtnih žrtev prometnih nesreč predstavljajo mladi moški, mlajši od 25 let, pri katerih je skoraj 3-krat večja verjetnost, da bodo umrli v prometni nesreči kot pri mladih ženskah.
Prometne nesreče večino držav stanejo 3 % bruto domačega proizvoda.
In še nekaj statističnih podatkov, ki vas morda prepričajo v bolj varno vožnjo:
Povečanje povprečne hitrosti je neposredno povezano tako z verjetnostjo povzročitve prometne nesreče kot tudi z resnostjo posledic nesreče- vsako 1-odstotno povečanje povprečne hitrosti povzroči 4-odstotno povečanje tveganja za smrtni izid nesreče.
Tveganje za pešce, ki jih zadene sprednji del avtomobila, je pri 65 km/h za 4,5-krat večja kot pri 50 km/h.
Pripetost z varnostnim pasom zmanjša smrtni izziv nesreče za potnike na sprednjih sedežih za 45 - 50 %, pri potnikih na zadnjih sedežih pa za 25 %.
Preberite še: Tudi policisti niso imuni na njegove šale, tole je Goranu Hrvaćaninu ob »enem izmed srečanj« dejal mož v modrem
Priporočamo tudi: Koliko bi bili pripravljeni odšteti za Teslo X, ki je »končala« na dnu Donave?! Neznani kupec je namreč »odkartal« kar…