Sodeč po testiranjih so gume, ki bodo na trgu letošnjo zimsko sezono v povprečju gledano najboljše v zadnjih letih. Katere pa izstopajo?
Čeprav smo šele konec septembra in v času, ko se poletje običajno šele začne prevešati v jesen, pa je vreme v zadnjih dneh že pokazalo zobe. Temperature so tako v le nekaj dneh močno padle in zjutraj tako živo srebro v termometrih zjutraj včasih le s težavo doseže več kot nekaj stopinj Celzija. Čeprav je rok za menjavo letnih gum za zimske oddaljen še dober mesec in pol je tako že nastopil čas, ko bi bilo smiselno razmisliti o menjavi. Da pa bi bil nakup nekoliko enostavnejši, že sedaj objavljamo rezultate največjega evropskega testa gum za zimo 2020/2021.
Evropske avtomobilske organizacije in klubi, med katerimi je tudi slovenski AMZS so tako tudi pred letošnjo sezono preizkusile 28 različnih zimskih gum, 15 dimenzij 205/55 R16 hitrostnega razreda H (z najvišjo dovoljeno hitrostjo vožnje 210 kilometrov na uro) in pa 13 gum dimenzij 235/55 R 17 V (z najvišjo dovoljeno hitrostjo vožnje 240 kilometrov na uro).
Dimenzija 205/55 R16
V kategoriji pnevmatik manjšega premera je v prvi vrsti moč opaziti precejšnje izboljšanje kakovosti pnevmatik. Čeprav tako kot v lanskem letu tudi letos nobena pnevmatika ni prejela najvišje ocene 'zelo dobro' (pet zvezdic), pa je oceno 'najbolj priporočljivo' prejelo kar pet pnevmatik. Pri tem se je najbolj izkazala Bridgestone Blizzark LM005 s skupno oceno 2,0, sledijo pa ji Michelin Alpine 6, Dunlop Winter Sport 5, Hankook i*cept RS2 in pa Maxxis Premitra Snow WP6. Lani so takšno oceno prejele zgolj tri pnevmatike.
Kljub temu, da nobena izmed preizkušenih pnevmatik ni prejela najvišje ocene, pa ocenjevalci na drugi strani pri najboljši peterici hkrati niso zabeležili nobene večje pomankljivosti.
Tako kot lansko leto pa sta tudi letos najslabšo oceno 'Ni priporočljivo' prejeli dve pnevmatiki in sicer King Meiler Winter Tact WT81 ter Tristar Snowpower HP. Omenjeni gumi sta se namreč v večini kategorij obnesil dobro ali vsaj povprečno (Winter Tact je prejela najboljšo možno oceno pri obrabi), vendar pa sta pogrnili na preizkusu na vlažni cesti, kjer sta dobili najslabšo možno oceno in sicer 5,4 oziroma 5,5.
Dimenzija 235/55 R17
Na preizkusu pnevmatik večje izmed obeh dimenzij tako kot med manjšimi ni prejela nobena guma, zgolj ena pa je prejela oceno 'najbolj priporočljivo' in sicer Michelin Pilot Alpin 5. Ta je bila sicer tudi edina, pri kateri preizkuševalci niso zabeležili nobene slabosti, konkurenco pa je 'premagala' z najboljšo povprečno oceno, saj je bila hkrati edina, ki v nobeni kategoriji ni prejela nižje ocene kot pa štiri zvezdice – izjema je le glasnost, ki pa pri skupni oceni predstavlja najmanj pomemben faktor.
Medtem, ko je v kategoriji večjih gum zgolj ena guma prejela oceno štiri zvezdice (pri čemer se je nekoliko slabše kot v prvem testu odrezala Bridgestone Blizzark), pa hkrati na drugi strani nobena izmed gum ni prejela najnižje ocene. Še najnižjo oceno je tako prejela Semperit Speed-Grip 3 SUV, pri kateri se je kot največja pomankljivost pokazala vožnja po suhi cesti, konkretno vozne lastnosti in pa varnost v sami vožnji.