Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair 16v

18. 8. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Giulietta je v Alfini zgodovini slavno, če ne celo najslavnejše ime. A zanimivo, vsaka je bila popolnoma drugačna od predhodnic.

Najprej je bila kupejevska (ki je pozneje dobila tudi limuzinsko različico), tam davnega leta 1954 ali pred več kot pol stoletja. Seveda športna, kot se za Alfo spodobi, je na trgu ostala enajst let. In potem je sledilo več kot deset let praznine.

Leta 1977 je na trg prišla nova Giulietta, prav nič v sorodu s staro, celo po duhu ne, saj je šlo za klasično, prav nič (po Alfini standardih) športno limuzino (razen zelo omejene serije Turbodelta). Tudi ta Giulietta ni bila prav trdoživa (ne toliko avto kot samo ime), saj se je poslovila leta 1985, torej po eni sami generaciji.

In potem kar 15 let praznine, vse do nove Giuliette. Ime sicer spominja na predhodnice, a tudi nova Giulietta z njimi nima veliko skupnega – tokrat gre za klasičen petvratni kombilimuzinski družinski avto. Golfov razred, po domače (in za ljubitelje Alfe kar nekako neprimerno) povedano.

Z novinko se je Alfa torej podala v najbolj nasičen, najbolj konkurence poln avtomobilski razred, v katerem doslej ni imela uspeha. Tu vladajo že dolgo znani favoriti: Golf, Megane, Astra . . Ali med prestižnejšimi znamkami: BMW serije 1, Audijev A3 . . Se Giulietta lahko meri z njimi?

Natančen odgovor na to vprašanje lahko da kvečjemu primerjalni test, a že prvi kilometri v testni Giulietti, do vrha založeni z opremo in motorizirani z najzmogljivejšim 'civilnim' bencinskim motorjem (nad njim je še športni 1750 TBi) so jasno pokazali, da je odgovor: da. Giulietta je dober avto, ki zna navdušiti voznika.

Seveda to ne pomeni, da ni mogoče najti podrobnosti, ki bi lahko bile narejene bolje, ali takšnih, ki znajo voznika presenetiti, a (da zaključek testa porinemo kar sem, proti začetku) tale Alfa je resen konkurent tekmecem.

Slovenski kupci so tudi v tem avtomobilskem razredu sicer malce 'mahnjeni' na dizle. Ne toliko kot v višjem srednjem, a vendarle, zato je pričakovati, da bodo takšne zmogljivo bencinsko motorizirane Giuliette v manjšini.

Škoda, kajti pod motornim pokrovom se skriva sicer le 1, 4-litrski motor, ki s pomočjo prisilnega polnjenja zmore zelo zdravih 170 'konjev'. Ni in noče biti dirkalnik, je pa več kot dovolj zmogljiv, da Giulietto v vsakem trenutku premika odločno in živahno.

Še najslabše se znajde v najnižjih vrtljajih, kako speljevanje na strmem klancu zna biti bolj natančno opravilo, kot so ga vajeni denimo vozniki dizlov, se pa za to oddolži z mirnim in tihim delovanjem, prijetnim zvokom v najvišjih vrtljajih (do koder se tudi zelo rad zavrti) ter prožnostjo, ki dovoljuje, da lenarite z menjalnikom.

Že pri tisočaku in pol vrtljajev bo tudi v šesti prestavi lepo potegnil. Tudi poraba je zmerna: testna se je ustavila malo pod desetico. Če boste športno razpoloženi, lahko krepko poskoči navzgor, če boste zelo zmerni, pa tudi krepko (za vsaj dva litra) navzdol.

Pri tem precej pomaga tudi serijski sistem Start & Stop, ki ob ustavljenem vozilu v prostem teku motor ugasne (in ga seveda ob prestavljanju v prvo ali vzvratno prestavo spet zažene).

Kako športna bo vožnja, poleg voznikove desne noge odloča tudi tipka pred prestavno ročico. Na njej piše DNA in z njo nastavljate odzivnost avtomobilskih elektronskih sklopov. Podajanje moči, delovanje sistema za stabilnost VDC, volanski servo . .

Poleg normalnega ima še zimski in športni program, v zadnjem pa je delovanje sistema VDC zmanjšano, podajanje moči je bolj odločno, delovanje elektronske zapore diferenciala močnejše, poleg tega pa je vozniku na voljo tudi funkcija overboost, ki za krajši čas izboljša zmogljivosti motorja. In res, med ovinki se tale Alfa znajde odlično.

Del doplačilnega športnega paketa je sicer tudi bolj športno nastavljeno podvozje, ki pa je v kombinaciji s 17-palčnimi gumami še vedno dovolj prijazno, da je tudi vsakdanja uporaba na slabših cestah dovolj udobna.

V kombinaciji z 18-palčnimi, še bolj nizkopresečnimi gumami, bi utegnilo biti trdote podvozja celo preveč, a o tem takrat, ko bomo to kombinacijo tudi preizkusili. Takšno podvozje s 17-palčnimi gumami je vsekakor odličen kompromis med športnostjo in udobjem.

Enako velja tudi za sedeže, doplačilno popolnoma usnjene in z rdečimi šivi (in Alfinim znakom na vzglavnikih). Zelo udobni, sicer z malenkost premalo bočnega oprijema, a odlični tudi na daljših poteh. Škoda, da vzdolžni pomik ni še za kak centimeter daljši, saj bi višji vozniki tako laže našli udoben položaj za volanom – je pa res, da bi v tem primeru zmanjkalo tudi globinskega pomika odličnega, v usnje in alkantaro oblečenega volanskega obroča.

V vsakem primeru vas, če ste manjši od 190, celo 195 centimetrov, nima kaj skrbeti.

Vrnimo se še za trenutek k tehniki: Giulietta bo kmalu dobila tudi dvosklopčni menjalnik, testna pa je imela šeststopenjskega ročnega. Gibi prestavne ročice so sicer malo predolgi (in pri prvi prestavi malo premalo definirani), je pa natančen in hiter.

Da je Alfa vendarle športna znamka, dokazuje dejstvo, da tudi šesta prestava ni izračunana pretirano varčevalno. Zavore so več kot dorasle zmogljivostim avtomobila (in pri vzvratni vožnji občasno zacvilijo), volan pa je (še posebno pri nastavitvi D pri DNA, torej Dynamic) natančen in neposreden.

Pri nastavitvah N(ormal) in A(ll weather, torej bolj kot ne snežna nastavitev) je mehkejši, a še vedno daje dovolj povratnih informacij vozniku.

Ne le voznik, dobro se bodo počutili tudi sopotniki. Prostorskih čudežev v avtomobilu tega razreda seveda ne gre pričakovati, a se tudi tu Giulietta odreže dobro. Prostora je (po razrednih standardih) dovolj, tudi zadaj, odlična je ventilacija (dvopodročna samodejna klimatizacija), ki je natančna in hitra, predvsem pa zelo prijazna tudi do zadaj sedečih.

Prtljažnik ni nič posebnega, bo pa zadostoval za osnovne družinske potrebe s kakimi počitnicami vred. Sprijazniti se je pač treba, da ne gre za karavan ali enoprostorec s kubikom prtljažnega prostora, temveč za avto nižjega srednjega razreda.

Edini resen minus Giulietti tule lahko pripišemo zaradi napačne deljivosti zadnje klopi. Ta ima namreč enotretjinski del na desni, kar pomeni, da je uporaba otroškega varnostnega sedeža ob hkratnem zlaganju levega, dvotretjinskega dela skoraj nemogoča.

Veliko znamk je to že ugotovilo in imajo zdaj dvotretjinski del na desni, pri Alfi pa na tem področju očitno še malo spijo (kar dokazujejo tudi nepraktična in težko uporabna pritrdišča ISOFIX). Še en minus: del funkcij vozila nastavljate na barvnem LCD-zaslonu, ki spada k navigaciji, del pa na informacijskem prikazovalniku med (preglednimi in všečnimi) merilniki. Seveda ima vsak svoje gumbe za nadzor . .

Glede na to, da je imela testna Giulietta paket opreme Dynamic, poleg tega pa odkljukano še skoraj vsako možnost s seznama dodatne opreme, njena cena pravzaprav sploh ni tako visoka.

Dobrih 28 tisočakov za avto, v katerem je vsa varnostna oprema, sistem DNA, samodejna klimatizacija, Start & Stop, tempomat, sistem Blue & Me za prostoročno telefoniranje (Bluetooth), že tako ali tako serijska, s seznama dodatne opreme pa za ta denar dobite še športni paket (z nekaj karoserijskimi dodatki, športnejšim podvozjem . . ), biksenonske aktivne žaromete s samodejnim vklopom, Bosov avdiosistem, navigacijo (z velikim barvnim LCD-zaslonom, prek katerega je mogoče nastavljati tudi druge funkcije vozila), omenjene usnjene sedeže z rdečimi šivi, tipalo za dež . .

Priznati je treba, tale Alfa je cenovno dobro umeščena in tako njen edini adut ni le pregovorno lepa oblika, temveč tudi ostanek avtomobila, s ceno vred.

Iz oči v oči . .

Aljoša Mrak: Alfa gre brez dvoma v pravo smer. Medtem ko smo do zdaj pri njenih modelih dvigovali palec le zaradi oblike, lahko Giulietti prikimamo tudi za tehniko. Z nekaj manjšimi izjemami. Položaj za volanom je boljši, a nemški tekmeci so še vedno v prednosti; motor je odličen, le da je požrešen in slabokrven, ko mu ne pomaga turbopuhalo (glej čas na Racelandu, ki to nedvomno dokazuje); in sistem Start & Stop se počasi zbudi, ko stopalko za sklopko pritisneš čisto do konca, čeprav drugače sklopka 'prime' bolj proti koncu hoda.

A kot že rečeno: Giulietto boste (vsaj v taki kombinaciji opreme in motorja) takoj vzljubili, saj na drobne napake kmalu povsem pozabiš. Saj veste, kot ne vidiš kapric lepega dekleta . .

Dušan Lukič, foto: Matej Grošelj

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.390 €
Cena testnega modela: 28.400 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 218 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 8 let garancije za prerjavenje.
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 645 €
Gorivo: 11.683 €
Gume (1) 2.112 €
Obvezno zavarovanje: 3.280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.210 €
Skupaj 29.046 € (strošek na km: 0,29 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 72 × 84 mm – gibna prostornina 1.368 cm? – kompresija 9,8 : 1 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,4 m/s – specifična moč 91,4 kW/l (124,3 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,90; II. 2,12; III. 1,48; IV. 1,12; V. 0,90; VI. 0,77 – diferencial 3,833 – platišča 7 J × 17 – gume 225/45 R 17, kotalni obseg 1,91 m.
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – poraba goriva (ECE) 7,8/4,6/5,8 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.365 kg – dovoljena skupna masa 1.795 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 400 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.798 mm – kolotek spredaj 1.554 mm – zadaj 1.554 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.440 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnji sedež 500 mm – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 × kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Naše meritve
T = 28°C / p = 1.198 mbar / rel. vl. = 25 % / Gume: Pirelli Cinturato P7 225/45/R 17 W / Stanje kilometrskega števca: 3.567 km
Pospešek 0-100km: 8,5s
402m z mesta: 16,1s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/11,7s
Prožnost 80-120km/h: 8,9/11,5s
Največja hitrost: 218km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 7,3l/100km
Najvišja poraba: 12,4l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (342/420)
  • Giulietta je, vsaj po točkovanju sodeč, zelo uravnotežen avto, ki nikjer ne odstopa ostro navzdol, marsikje pa je malekost boljša od konkurence.

  • Zunanjost (15/15)

    Vrhunska oblika, kot smo jo od Alfe tudi pričakovali.

  • Notranjost (99/140)

    Prislužila si je nekaj drobnih minusov pri ergonomiji, klimatizacija je odlična, prostornost pa povprečna.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Alfini majhni turbobencinarji so odličen dokaz, da je dobro izpeljan ‘downsizing’ dobra rešitev.

  • Vozne lastnosti (63 /95)

    Odlična kombinacija športnosti in udobja, natančen volan, dobra lega na cesti.

  • Zmogljivost (29/35)

    1,4-litrski turbo zna biti hiter, je pa hkrati tudi prožen in dovolj tih.

  • Varnost (43/45)

    Kljub odličnemu rezultatu EuroNCAP in obilici varnostne opreme je predolga zavorna pot odnesla precej točk.

  • Gospodarnost

    Osnovna cena od večine tekmecev ne odstopa prav veliko.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
oblika
klimatizacija
lega na cesti
serijska oprema
'dvojno' nastavljanje funkcij vozila
prekratek vzdolžni pomik voznikovega sedeža
deljivost zadnje klopi
nepraktična pritrdišča ISOFIX