Ni edini, je pa edinstven. Nekje sem slišal to frazo, priznam. Ampak kaj, ko se tako lepo poda temu Audijevemu malčku. Tudi unikat ni, saj jih bodo naredili ogromno. Ja, A2 je namreč prvi mali avtomobil, narejen skoraj v celoti iz aluminija. In za povrh še namenjen velikoserijski proizvodnji. Pri Audiju so se odločili in tako stopili v prihodnost.
Pred nekaj leti so to že storili z največjim modelom A8 in sedaj še z najmanjšim A2. Aluminij naj bi bil namreč material prihodnosti. Pri Audiju prisegajo nanj. Je veliko lažji od jekla, le tehnologija obdelave je zahtevnejša. Je trdnejši in možnost reciklaže je veliko večja. Svojo pogruntavščino so poimenovali ASF in bi jo lahko poslovenili v nekakšen Audijev prostorski okvir.
Aluminijasti valjanci, odlitki in različno oblikovani profili so spojeni v nekakšno kletko, ki tvori nosilno konstrukcijo. Taka karoserija je za več kot 40 odstotkov lažja od ustrezne jeklene. Zato A2 tehta le slabih 900 kilogramov. Zato ima lahko manjši motor. Zato porabi manj goriva. Zato manj onesnažuje okolje. Zato … Zato je lahko boljši in naprednejši od drugih.
Vendar je zato tudi dražji od drugih. Pa ne samo zaradi nove tehnologije in novih materialov, tudi zaradi štirih zaščitnih krogov je dražji. Unikate in prestiž se pač plačuje. In če ga hočete imeti takega, kot je, boste pač segli malo globlje v žep, kot bi sicer. In verjetno vam ne bo žal.
Audi A2 je zelo zanimiv avtomobil. Je majhen, hkrati pa tudi dovolj prostoren. Oblika je kompaktna in škatlasta, pa vseeno z najmanjšim količnikom zračnega upora. Ima vgrajeno najsodobnejšo tehnologijo, pa vseeno ni zahteven za upravljanje. Lahko prevaža potnike, lahko pa ga hitro spremenimo v majhen tovornjak. Skupku vseh teh lastnosti bi lahko rekli uporabnost in prilagodljivost. Za to lahko Audiju le čestitamo. Kljub zahtevnosti nove tehnologije pri izdelavi celotnega avtomobila so najprej pomislili na uporabnika.
A2 povzema nekatere zunanje linije po hišnih modelih. Zelo značilen je strešni nosilni lok, ki se s strehe spušča daleč naprej proti nosu. Strmo spuščen, močan lok je dobro zagotovilo za varnost. Je pa tudi ovira. Ovira vidno polje in ustvarja kar precejšen mrtvi kot.
Malo so ga sicer omilili s trikotnim okencem, ampak še vedno ne zadovoljivo. Najbolj je mrtvi kot opazen v blagih levih ovinkih, ko voznikov pogled bega naprej in nazaj od prednje šipe, prek trikotnega okenca do stranske šipe. Sprva precej motečo oviro lahko z nekaj vaje uspešno premagamo. Navaditi se je treba tudi na nevidni nos. Tako kot nosilni stebrički se strmo spušča tudi prednja šipa.
Spusti se daleč naprej proti nosu, ki ga zato ne vidimo, vendar nič ne de, saj je tako kratek, da je pred njim še vedno ogromno prostora. Pri parkiranju ali v koloni boste dobili občutek, da ste se z nosom že zdavnaj nekam naslonili. Toda če si položaj ogledate od zunaj, se boste začudili. Prostora je še ogromno. Res je kratek! Malo drugače je z zadnjim delom.
Tudi ta z dolžino precej vara, ampak je vseeno veliko bolj predvidljiv kot prednji del. Položna streha se zadaj spremeni v položno šipo v zadnjih vratih in je ostro navpično prisekana. Zaradi oblike in prečnega spojlerja A2 nima zadnjega brisalnika, kar se izkaže za eno od slabih lastnosti.
Del šipe pod spojlerjem se namreč hitro zarosi ali zapraši, zgornji pa je tako položen, da preveč popači sliko. To bodo v Audiju sicer zanikali, mogoče je oblikovno in prostorsko res napredna, kar pa se tiče preglednosti, je prava katastrofa.
No, v praksi A2 s 3, 8 metra dolžine spravite skoraj na vsak parkirni prostor. Temu je tudi namenjen. Namenjena so mu mesta.
Vendar se v nasprotju z nekaterimi mestnimi malčki A2 zelo dobro znajde tudi na daljšem cestnem odseku, da ne rečem kar na avtocesti. Doseže lahko zelo zadovoljivo potovalno hitrost, poleg tega pa je dobro in zanesljivo vodljiv tudi pri večjih hitrostih. Nekoliko neprijetno ga zaradi relativno kratke medosne razdalje in trdo uglašenega podvozja (vzmetenja) zagugajo le prečne neravnine na cesti.
Za daljšo pot je nekoliko neprimeren tudi komaj 34-litrski rezervoar za gorivo. Kljub dokaj varčnemu motorju je namreč zaloga goriva precej skromna in z dometom komaj 400 kilometrov res ni rojen potovalnik. Ostanite z njim raje v mestu!
Kamorkoli že se z njim odpravite, se boste z njim odlično počutili. Z dodatno opremo, ki je je skoraj za en milijon(! ), je A2 dovolj opremljen tudi za zahtevnejše uporabnike. Največji dodatni finančni zalogaj je samodejna klimatska naprava, potem pa nekaj nanesejo še malenkosti, kot so daljinsko zaklepanje, posebno rezervno kolo, rolo za prtljažnik, dvojno dno v prtljažniku, sistem ISOFIX za prednji sedež, sistem multibox, usnje na volanskem obroču, kovinska barva …
Vse skupaj za slab milijonček. Ali se vam izplača, presodite sami. Serijsko namreč dobite že voznikovo, sovoznikovo in obe stranski varnostni blazini, ABS z EBV in ESP z ASR ter EDS, električni pomik prednjih šip, servovolan nastavljiv po višini in globini, ISOFIX na zadnjih sedežih, ogledala v senčnikih (osvetlitev je treba doplačati), deljivo zadnjo klop v obliki dveh zložljivih sedežev in še nekaj malenkosti.
Ni dovolj? Izvolite, izbirajte! Lahko si omislite ogromno stekleno strešno okno, navigacijski sistem ali pa samo zimski paket, ki vsebuje ogrevana zunanja ogledala in pralne šobe. Mimogrede, končno sta obe ogledali na Audijih zopet enake velikosti in primerne oblike (uporabni! ). Le ogrevanje bi jim lahko že prišteli k osnovni opremi. Saj gre vendar za Audi!
K ergonomiji imam le eno majhno pripombo. Kljub odličnemu počutju sem pogrešal nastavitev trdote sedeža v ledvenem delu. Če bi bil sedež trši, bi bilo že veliko bolje. Je pa zato bogato nastavljiv vzdolžno in po višini ter ima pohvalno dolg sedalni del. Zanimiva je konfiguracija dna v avtomobilu. Potnika zadaj imata v dnu precej več prostora, kot ga je pri prednjih sedežih. Tako so kljub skromni notranjosti našli dovolj prostora za vse štiri potnike. Spredaj z bolj iztegnjenimi nogami, zadaj pa z bolj navpično lego. Dovolj prostora je za noge in za glave, tudi za tiste na zadnjih sedežih.
Bogato prilagodljiv je prtljažni del. Sedeža sta zadaj le dva (za doplačilo lahko trije! ) in sta po polovici zložljiva. Po potrebi ju lahko povsem odstranimo. Dvojno, pravzaprav trojno dno prtljažnika skriva povsem na dnu orodje in akumulator, v sredini je dovolj prostora za rezervno kolo in nekaj prtljage, na vrhu pa je doplačilni pokrov, ki skriva vse prej našteto. Nanj še vedno lahko kaj naložimo. Prtljažnik je domiselno oblikovan in zelo prilagodljiv.
Motor našega testnega A2 je bil bencinski štirivaljnik s 75 KM največje moči, kar povsem zadostuje. Ob zmerni vožnji je lahko vzorno varčen, ob priganjanju pa tudi ne pretirano požrešen. Kombinacija z natančnim petstopenjskim ročnim menjalnikom je odlična, le pri speljevanju je treba s pedaloma sklopke in plina delati skoraj pretirano natančno.
Če nista popuščanje in pritisk usklajena do milimetra, hoče motor ugasniti ali pa avtomobil neugledno poskakuje. Natančnost pri izdelavi se v tem primeru ni ravno izkazala. Dokaz več, da tudi preveč natančnosti včasih lahko škoduje.
Ampak, ker izjeme potrjujejo pravilo, Audiju A2 natančnost ni preveč škodovala. Nasprotno, natančnost ga uvršča visoko na lestvici. Pravzaprav ga kar težko primerjamo s komerkoli na katerikoli lestvici, saj je kar preveč unikaten. Pustimo torej primerjavo. Audi A2 je Audi A2, tak je in pika! »Take it, or leave it, « bi rekli Angleži.
Igor Pucihar
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.616,32 € |
Cena testnega modela: | 18.872,38 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,0 s |
Največja hitrost: | 173 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,0l/100km |
Garancija: | 1 leto splošne garancije brez omejitve kilometrov, 12 let na prerjavenje pločevine |
Obvezno zavarovanje: | 194,04 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 630,11 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,5 × 75,6 mm - gibna prostornina 1390 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,6 m/s - specifična moč 39,6 kW/l (53,8 KM/l) - največji navor 126 Nm pri 3800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 4,5 l - motorno olje 3,5 l - akumulator 12V, 80 Ah - alternator 90 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,450; II. 2,100; III. 1,390; IV. 1,030; V. 0,810; vzvratna 3,180 - prestava v diferencialu 3,880 - platišča 5,5J × 15 - gume 175/60 R 15 (Dunlop SP Sport 200 E), kotalni obseg 1,78 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,0 km/h - rezervno kolo 155/70 R 15 78 P (Vredestein Space Master), dovoljena hitrost 80 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 173 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,0 s - poraba goriva (ECE) 8,2/4,7/6,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 4 sedeži - samonosna karoserija (Audi Space Frame) - Cx = 0,28 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 895 kg - dovoljena skupna masa 1380 kg - vleka prikolice ni predvidena - dovoljena obremenitev strehe 40 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3826 mm - širina 1673 mm - višina 1533 mm - medosna razdalja 2405 mm - kolotek spredaj 1462 mm - zadaj 1427 mm - najmanjša razdalja od tal 110 mm - rajdni krog 10,5 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1480-1540 mm - širina (komolci) spredaj 1375 mm, zadaj 1370 mm - višina nad sedežem spredaj 950-1010 mm, zadaj 920 mm - vzdolžnica prednji sedež 890-1110 mm, zadnja klop 820-570 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 34 l |
Prtljažnik: | normno 390-1085 l |
T = 19 °C - p = 1009 mbar - rel. vl. = 81 % | |
Pospešek 0-100km: | 13,5s |
---|---|
1000m z mesta: | 35,9s ( 147km/h) |
Največja hitrost: | 178km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,7l/100km |
Najvišja poraba: | 9,9l/100km |
poraba na testu: | 8,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,7m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Napake med testom: | prižgala se je oranžna lučka za kontrolo motorne elektronike, zmogljivosti so ostale nespremenjene |
-
Audiju A2 v resnici nimamo kaj dosti očitati. Je tak posebnež, da mu trenutno ni para. Je luksuzni mestni posebnež! In če ga hočete imeti, bo treba požreti nekaj malih zamer. Kaj ni tako nekako tudi z lepoto? Pravijo namreč, da je za lepoto treba malo trpeti. Z A2 trpljenja ne bo prav veliko (razen če ste občutljivi na vsebino vaše denarnice)!