Kratki test: Audi A4 Allroad 2.0 TDI Quattro

15. 8. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Lepši? Kakor komu, bi se verjetno glasil pravilen odgovor o obliki Audija A4 Allroad v primerjavi z njegovim klasičnim karavanskim bratom.

A seveda je tistim, ki si ga želijo in bi ga kupili, vsekakor lepši. Nekaj višje nasajen, z nekaj obrobami in zaščitnimi dodatki. Malo bolj klenega videza, bi lahko zapisali. In ker je videz eden od najpomembnejših dejavnikov nakupa, je jasno, zakaj so spremembe sicer opazne, a vseeno decentne. Tisti, ki želi avto bolj terenskega videza, lahko pri Audiju poseže po modelih z oznako Q. Ob tem pa ni nujno, da so ti kaj prostornejši ali uporabnejši.

Audi je svojo zgodbo Allroadov začel s prvo generacijo A6 Allroada in ob tem si upamo zapisati, da je šlo takrat za enega od najbolj všečnih Audijev – pravzaprav bi lahko kaj takega trdili še danes. Sveži A4 Allroad je oblikovno manj oddaljen od klasičnega karavana, in ker ta že v osnovi ni tako vpadljivo ’nabuhle’ oblike, kot je bil A6 Avant tiste generacije, je končni učinek seveda mnogo bolj civiliziran. Ker pri Audiju z obliko zelo redko ustrelijo v prazno, lahko seveda sklepamo, da je to tisto, kar je njihovim (potencialnim) kupcem všeč.

Tehnično se tak Allroad od klasičnega A4 z izjemo malce višjega podvozja ne razlikuje. A prav to podvozje ni zaslužno le za to, da se boste lahko na kolovoze ali slabše makadamske ceste podali z manj strahu, kaj se skriva med kolesnicama in kaj bi lahko udarilo v dno avtomobila, ampak tudi za to, da je sedenje glede na tla malce višje (kar pomeni lažje vstopanje in izstopanje iz avtomobila), hkrati pa enako oddaljeno od tal vozila, kar še vedno pomeni vzorno ’klasično’ sedenje za volanom. Zanj poskrbi še izdatno odmerjen vzdolžni pomik voznikovega sedeža.

Seveda je tudi preostanek notranjosti tak kot pri običajnem A4. To pomeni dovolj ali kar na pretek prostora zadaj, uporaben, a rahlo plitev prtljažnik in na splošno dovolj natančno izdelavo in končno obdelavo. Izjema velja za zvočno izolacijo, ki ni dorasla dizlu v nosu, še zlasti pri mestnih hitrostih ne.

163-’konjski’ dizel je sicer varčen in povsem dovolj živahen za vsakdanjo, tudi avtocestno oziroma hitrejšo uporabo, kombinacija z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom pa pomeni, da je vožnja še udobnejša.

Štirikolesni pogon Quattro je klasične sorte (ljubitelji trdih Audijev si lahko oddahnejo) in – razen na zelo spolzki cesti – kot po navadi neopazen. Kar je dobro. In ker spremembe na podvozju niso prinesle negativnih učinkov na udobje (ter so komaj opazne pri legi na cesti), hkrati pa A4 Allroad naredijo dovolj drugačen (in privlačen), lahko tudi tokrat zapišemo: operacija Allroad je Audiju (spet) odlično uspela.

Preberite še:

Test: Audi A4 2.0 TDI Sport

Primerjava: Audi A4 2.0 TDI Sport proti BMW 318d xDrive

Test: Audi A5 2.0 TDI Sport

Primerjava: Audi A6 Avant 2.0 TDI Ultra Quattro Business S-tronic / Audi A4 Avant 2.0 TDI Sport

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 57.758 €
Cena osnovnega modela s popusti: 45.490 €
Cena testnega modela s popusti: 57.758 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.785 €
Tehnični podatki
Motor: 4- valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.000–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.750/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 18 Y (Michelin Primacy 3)
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 132 g/km
Mase: prazno vozilo 1.640 kg – dovoljena skupna masa 2.245 kg
Zunanje mere: dolžina 4.750 mm – širina 1.842 mm – višina 1.493 mm – medosna razdalja 2.820 mm – posoda za gorivo 58
Prtljažnik: 505–1.510 l
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.595 km
Pospešek 0-100km: 8,8s
402m z mesta: 16,4s ( 138km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Lepo je, če ima proizvajalec med klasičnim karavanom in križancem še tretjo možnost, saj je že tako preveč takih, ki očitno ne bodo ponujali nič drugega kot le križance

Hvalimo in grajamo
premalo asistenčnih sistemov glede na ceno
hrup motorja
poraba
videz