Audi A4 Cabriolet 2.0 TDI (103 kW) DPF

11. 9. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Pri Audiju smo tega že vajeni: najprej sveža A4 in A4 Avant, precej za njima še kabrioletska različica. Zato je kabrio, ki je trenutno v ponudbi, v resnici še vedno 'stari' A4.

Je to slabo? Ne in da. Ne zato, ker je tale A4 že od svojega nastanka eden najboljših tovrstnih kabrioletov in absolutni zmagovalec, kar zadeva aerodinamiko. Namestite vetrno mrežo, dvignete okna in s spuščeno streho lahko mirno krepko presežete naše avtocestne omejitve pa v kabini ne bo niti močnejšega piša, kaj šele orkana, ki rad zapiha v marsikaterem tekmecu. Pogovor s sopotnikom ali poslušanje radia tako nista vprašljiva.

Iluzija se razblini, ko hitrost pade v mestne okvirje. Potem boste hitro ugotovili, da je stari, arhivski dvolitrski TDI sistema črpalka-šoba (zelo) glasen in tresoč, popolnoma neprimeren za tak avto, skratka. Preden (recimo) zapeljete v garažno hišo, raje dvignite streho, da ušesa ne bodo trpela . .

Streha je drugi dobri del tega avtomobila. Zvočna izolacija je dobra, delovanje popolnoma elektrificirano, je dovolj hitra, in ker je platnena, tudi ne zavzame preveč prostora v prtljažniku – in ta je zato dovolj velik za vsakdanje potrebe. Poleg tega je ta A4, še zlasti če je bel in opremljen z dodatno opremo iz paketa S line, kot je bil testni, še vedno očem prijeten avto, ergonomija je na ravni, ki smo jo od te znamke tako in tako vajeni, prostora pa je tudi na zadnjih sedežih dovolj (če jih seveda ne pokrijete z vetrno mrežo), da bo tak A4 Cabriolet dovolj uporaben za vsakdanje opravke družine z majhnimi otroki.

Kdaj bo dobil (boljšega) naslednika? S takim imenom verjetno nikoli – slišati je namreč, da bo A4 Cabriolet zamenjala brezstrešna različica enako velikega kupeja A5. Kakorkoli se bo že imenoval – glede na to, kakšen je sedanji kabrio, in glede na tehnični napredek med starim in novim A4 (in A5) lahko pričakujemo, da bo spet povsem v vrhu razreda. Ali boste čakali ali pa si omislili kar tega, je vaša odločitev – le dizlu se izognite.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 41.370 €
Cena testnega modela: 51.781 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 207 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm? – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 18 Y (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,3/6,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.600 kg – dovoljena skupna masa 2.020 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.573 mm – širina 1.777 mm – višina 1.391 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 246–315 l
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.040 mbar / rel. vl. = 56 % / Stanje kilometrskega števca:11.139 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,6s ( 129km/h)
1000m z mesta: 32,1s ( 166km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/12,6s
Prožnost 80-120km/h: 10,4/13,2s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • Kljub starosti je A4 Cabriolet še vedno vrhunski izdelek – seveda z izjemo arhivskega dizla.

Hvalimo in grajamo
aerodinamika
uporabnost
streha
motor