Če si kupujete prvi kabriolet in tako rekoč vstopate v svet avtomobilskega življenja brez strehe nad glavo, je Audi A5 odlična izbira.
Zakaj? Preprosto zato, ker ne boste razočarani (kar je, mimogrede, glede na ceno tudi upravičeno pričakovati). Če je prvi kabrio kak dvosedežni, po možnosti bolj špartanski roadster, lahko to marsikoga odvrne od nadaljevanja tovrstne avtomobilistične poti. Nenehen veter, hrup, nič prostora in vsakdanja neuporabnost so pri takšnih avtomobilih dejstva – tudi če so sodobni in dragi.
Morda so tovrstni malo udobnejši, malo manj hrupni, a osnova ostaja. Po drugi strani pa je A5 Cabriolet skoraj tako uporaben kot kak kupe ali celo limuzina. Res je, prtljažnik kljub spodobnim 380 litrom prostora zahteva nekaj natančnega načrtovanja, a če imate dovolj ploščate kovčke ali mehke torbe, bo v njem dovolj prostora za počitniško prtljago para ali celo družine.
Pozabite na kolesa in ležalnike – za vse drugo pa ne bi smelo biti težav. In teh 380 litrov ni na voljo le, ko je streha zaprta, temveč tudi takrat, ko je zložena. Tu se skriva prednost A5 Cabrioleta pred kabrio-kupejevskimi tekmeci z zložljivo trdo streho: prtljažnik je vedno enako velik in njegova dostopnost je vedno enaka. In tako se lahko na dopust peljete tudi z vetrom v laseh.
Tudi na smučanje, recimo (ja, zaradi dobre aerodinamike je tale A5 Cabriolet uporaben tudi v mrazu): podrete zadnji sedež in že lahko v prtljažnik naložite smuči . .
In tako se boste lahko peljali daleč, vetra pa bo toliko, kot želite. Če sta potnika le dva, nad zadnje sedeže pa je nameščena vetrna mreža, je lahko z zloženo streho, a ob dvignjenih šipah ta A5 povsem udoben potovalnik. Tudi pri velikih hitrostih, okoli 160 kilometrov na uro in čez, je vetra v kabini zelo malo, mogoč je normalen pogovor, vožnja pa ni utrujajoča; odličen avdiosistem pa je več kot dovolj zmogljiv, da preglasi šum vetra.
Pri slovenskih avtocestnih hitrostih hrupa v kabini pravzaprav ni dosti več kot v podpovprečnem vozilu nižjega srednjega razreda pri enakih hitrostih – s sopotnikom se boste lahko pogovarjali brez kakršnegakoli poviševanja glasu. Kot da streha ni zložena. Nobenega vrtinčenja vetra ni okoli glave, če tega nočete. Aerodinamika je tako dobra, da se je z zloženo streho mogoče voziti tudi v dežju.
Ker smo pri Avto magazinu trmasti, smo se neke sobote zvečer s Primorske vračali v Ljubljano z odprto streho (seveda po stari cesti), čeprav so se nevihte začele že pri Razdrtem. Ne dež ne pršec izpod koles spredaj vozečih (predstavljajte si njihove obraze, ko jih v dežju prehiti kabrio z odprto streho) niso niti malo zmočili notranjosti – narava in promet sta nas premagala šele pri Brezovici pri Ljubljani, ko je kombinacija dokaj počasne kolone (okoli 50 kilometrov na uro) in močnega naliva premagala Audijevo aerodinamiko.
Lahko pa seveda najprej spustite vse štiri šipe in dotok svežega zraka med lase povečate, nato pa spustite še vetrno mrežo in uživate (če tako hočete) v pihanju okoli glave. Sicer pa: pri mestnih in primestnih hitrostih bodo ob zloženi strehi preživeli tudi potniki na zadnjih sedežih, če nameravate voziti hitreje, pa se jih usmilite in streho zaprite.
Streha: trislojna, dodatno zvočno izolirana, z velikim steklenim zadnjim oknom (seveda ogrevanim) je povsem konkurenčna trdnim streham. Hrupa je le za odtenek več (najbolj je to opazno v predorih), tesni brez napak, odpiranje in zapiranje pa sta preprosta. Potreben je le pritisk na gumb med sedežema in streha se elektrohidravlično zloži v 15, zapre pa v 17 sekundah. In za to ni treba ustaviti, stvar deluje do hitrosti 50 kilometrov na uro, kar pomeni, da je mogoče streho pomikati med mestno vožnjo. Zato se lahko najprej odpeljete in šele nato zložite streho ali pa jo zaprete pred ali med parkiranjem. Izredno priročno in dobrodošlo.
Če odštejemo spremembe, potrebne za to, da se kupe spremeni v kabrio, v notranjosti življenje ni dosti drugačno od tistega v kupeju. Sedi se odlično, športno nizko, stopalke (predvsem stopalka sklopke) so zaradi namestitve in predolgega giba še vedno katastrofalno zanič, sistem MMI pa je še vedno najboljši tovrstni sistem v tem trenutku.
Predalčkov za drobnarije je dovolj, predal pred sovoznikom se (seveda) zaklene skupaj z vsemi drugimi ključavnicami (da je avto lahko parkiran tudi s spuščeno streho) in merilniki so pregledni tudi v močnem soncu.
Tako vozniku in sopotnikom ostane le, da uživajo – tudi v tem, kar zmore motor tega A5 Cabrioleta. Dvolitrski turbobencinar z neposrednim vbrizgom v tej različici zmore 155 kilovatov oziroma 211 'konjev', kar je povsem dovolj za spopad s 1.630 kilogrami mase vozila. Pravzaprav je celoten občutek kar nekoliko zavajajoč.
Motor se rad zavrti že iz najnižjih vrtljajev (od 1.500 naprej, pod to številko je tako kot vsi turbodizli in turbobencinarji zelo anemičen) in se uglajeno in zvezno zvrti vse do rdečega polja na merilniku vrtljajev. Menjalnik je izračunan precej na dolgo (in zato recimo tretja prestava mirno vleče od 30 pa do 170 kilometrov na uro), in ker je hrupa malo, dobijo potniki občutek, da vse poteka počasi, kot da bi imel avto pol manj moči. Še voznik lahko dobi tak občutek, dokler ne opazi, da se že na malo slabšem asfaltu nenehno prižiga kontrolna lučka sistema ESP.
Moč 211 'konjev' in sprednji pogon (pa tudi ne preveč dobre gume, o čemer priča tudi krepko podpovprečna zavorna razdalja) je recept za vrtenje koles v prazno (ali zelo deloven ESP). Štirikolesni pogon Quattro bi bil boljša rešitev, tako kot bi bil boljša rešitev samodejni menjalnik (ne glede na to, ali bi bil brezstopenjski, v kombinaciji s sprednjim pogonom, ali menjalnik z dvojno sklopko S tronic v kombinaciji s Quattrom), da se vozniku ni treba mučiti z nemogočo stopalko sklopke (ki je resnično najslabši del avtomobila).
Kljub omenjeno slabim gumam se A5 Cabriolet med ovinki kar izkaže, saj je volan dovolj natančen (minus: servo včasih neprijetno otrdi), avto ni pretežak, lega pa je še dovolj nežno podkrmarjena, da je vijuganje še vedno lahko v zabavo.
Kljub temu podvozje dovolj dobro požira neravnine pod kolesi, da gre za kabriolet, pa v takih trenutkih spomni rahlo potresavanje karoserije, ki ga je najlažje opaziti v notranjem vzvratnem ogledalu. A5 ni nastal kot čisti dvosedežni roadster, in to je opazno. Res pa je, da na tem področju prav nič ne zaostaja za konkurenco – prej nasprotno.
A ne pozabite: A5 Cabriolet ni športnik, je pa dovolj hiter, zelo uživaški, predvsem pa udoben potovalni kabrio. Tisti, ki se zaradi občasnega vetra v laseh nočejo odpovedati večini vsakdanjega avtomobilskega udobja, bodo navdušeni.
Iz oči v oči
Saša Kapetanovič: Audi A5 Cabriolet je eden tistih kabrioletov, pri katerem boste spoznali kompromis med uporabnostjo in užitkom. Vzemite boljšo, akustično izolirano streho s seznama dodatne opreme in videli boste, da zgornja trditev še kako drži. Motor v testnem avtu je prava izbira za lahkotna križarjenja z vmesnimi vložki dinamičnega sukanja med ovinki. Ne pogledujte k turbodizlu, saj ne spada k temu avtu. Tako kot ne cigareta v ustih supermanekenke.
Mitja Reven: Zanimivo se mi zdi, da A5 pravzaprav sploh nima neposrednega tekmeca. C70 in serija 3 imata trdo pomično streho, kar pomeni, da za ljubitelje mehkih ni kaj dosti alternativ. Če je možno, izberite močnejši motor, sicer pa boste tako ali tako zadeli v polno. A5 Cabriolet je pač namenjen uživanju.
Koliko stane v EUR
Dodatna oprema testnega vozila:
Kovinska barva 947
Večopravilni volan 79
Akustično izolirana streha 362
Vreča za smuči 103
Ogrevanje prednjih sedežev 405
Ogledalo s samodejnim zasenčevanjem 301
Sredinski naslon za roke 233
Električno zložljivi in ogrevani zunanji ogledali 277
Alarmna naprava 554
Nadzor tlaka v pnevmatikah 98
Parkirna tipala 479
Tipalo za dež in luči 154
Tempomat 325
Samodejna klimatska naprava 694
Voznikov informacijski sistem 142
Navigacijski sistem 3.210
Aluminijasta platišča 1.198
Električno nastavljiva sprednja sedeža 1.249
Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 47.297 € |
Cena testnega modela: | 58.107 € |
Moč: | 155kW (211 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,5 s |
Največja hitrost: | 241 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,8l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, neomejena mobilna garancija ob rednem vzdrževanju, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1.424 € |
---|---|
Gorivo: | 12.387 € |
Gume (1) | 2.459 € |
Obvezno zavarovanje: | 5.020 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.650 € |
Skupaj | 47.891 € (strošek na km: 0,48 €) |
Motor: | 4–valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 82,5 × 92,8 mm – gibna prostornina 1.984 cm? – kompresija 9,6 : 1 – največja moč 155 kW (211 KM) pri 4.300–6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,6 m/s – specifična moč 78,1 kW/l (106,3 KM/l) – največji navor 350 Nm pri 1.500–4.200/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na val – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,778; II. 2,050; III. 1,321; IV. 0,970; V. 0,811; VI. 0,692 – diferencial 3,304 – platišča 7,5J × 18 – gume 245/40 R 18 Y, kotalni obseg 1,97 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 241 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 9,1/5,4/6,8 l/100 km. |
Voz in obese: | kabriolet – 2 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.630 kg – dovoljena skupna masa 2.130 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 – dovoljena obremenitev strehe: ni predvideno. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.854 mm – kolotek spredaj 1.590 mm – zadaj 1.577 mm – rajdni krog 11,4 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.290 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 65 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 4 sedeži: 1 x kovček (68,5 l), 1 × letalski kovček (36 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
T = 22 °C / p = 1.199 mbar / rel. vl. = 29 % / Gume: Pirelli Cinturato P7 245/40/R 18 Y / Stanje kilometrskega števca: 7.724 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,0s |
---|---|
402m z mesta: | 16,0s ( 150km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,5/14,4s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,8/12,0s |
Največja hitrost: | 241km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 9,2l/100km |
Najvišja poraba: | 13,8l/100km |
poraba na testu: | 11,2 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 72,6m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,7m |
AM meja: | 39m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 51dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 57dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 64dB |
Trušč v prostem teku: | 38dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Audi A5 Cabriolet ni najbolj športen brezstrešnik in tudi najbolj prestižen ni. Je pa na vrhu, kar zadeva vsakdanjo uporabnost in to, koliko časa se da preživeti s spuščeno streho ne glede na vreme in hitrosti.
-
Zunanjost (14/15)
Audi A5 Cabriolet je eleganten z odprto ali zaprto streho.
-
Notranjost (111/140)
Prostora spredaj (in v višino) je na pretek, zadaj bodo otroci brez težav preživeli. Navduši zaščita pred vetrom.
-
Motor, menjalnik (56 /40)
Zvočno ugodje in uglajenost bencinarja naredita svoje, precej na dolgo izračunan menjalnik ne odžira veliko zmogljivosti, hkrati pa poskrbi za manjšo porabo.
-
Vozne lastnosti (55 /95)
A5 Cabriolet ni športen roadster in to tudi noče biti, a kljub temu ponuja vozniku dovolj užitka.
-
Zmogljivost (31/35)
Moči je dovolj, da bi si želeli štirikolesni pogon. Turbobencinar je odlična izbira, menjalnik pa naj bo raje samodejni.
-
Varnost (36/45)
Za varnost potnikov skrbijo varnostni loki in kup elektronike.
-
Gospodarnost
Cena ni nizka in izguba vrednosti ni majhna. Takšen kabriolet pač ni za tiste s šibkim srcem ali denarnico.