Audi A6 2.5 TDI Multitronic

Pri Audiju so držali obljubo. Brezstopenjski samodejni menjalnik, ki so ga najprej ponudili v različici z 2, 8-litrskim bencinskim motorjem, je zdaj na voljo tudi z dizelskim motorjem in vse kaže, da se sloves, ki si ga je Audi pred leti priboril z razvojem dizelskih motorjev, zdaj seli še na področje razvoja menjalnikov.

Prenesi PDF testa
21. 3. 2002

V modelu A6 namreč kupec lahko izbira kar med štirimi različnimi menjalniki: dvema ročnima, tj. pet- in šeststopenjskim, ter dvema samodejnima, Tiptronicom in Multitronicom. Posebnost slednjega se skriva v variatorju ali z drugimi besedami: namesto zobnikov pri Multitronicu to delo opravljata dva para kolutastih stožcev, ki se pogrezata, oziroma odmikata in tako ustvarjata najugodnejše razmerje za prenos moči.

Čar Audijevega brezstopenjskega menjalnika pa ni le v kolutastih stožcih, saj so na podoben način zgrajeni vsi brezstopenjski menjalniki, ampak v verigi, ki je nadomestila klinasti jermen. Je mnogo trpežnejša, saj se v življenjski dobi avtomobila obrabi komaj za nekaj mikrometrov, predvsem pa trdnejša, saj je sposobna prenesti mnogo večje obremenitve kot klasični kovinski klinasti jermen. To so pri Audiju sebi in vsem drugim najprej dokazali v modelu A6 2.8, zdaj pa so Multitronic preselili še v model A6 2.5 TDI.

Seveda za začetek v šibkejšo različico s 110 kW/150 KM in 310 Nm navora, kar pa pomeni, da mora omenjena veriga v najbolj kritičnih trenutkih prenašati 30 Nm več navora kot pri bencinskem motorju. In priznati je treba, da ji to ne povzroča večjih težav. Tako kot vozniku ne. Shema pretikanja, oziroma pomikanja prestavne ročice, je namreč natančno takšna kot pri različicah s samodejnim menjalnikom Tiptronic.

Šestvaljni dizelski motor, ki za razliko od svojih najnovejših tekmecev ne ponuja skupnega voda, se v hladnih jutrih oglasi precej glasno, toda izdatno zvočno izolirana potniška kabina poskrbi, da voznika in potnikov to ne zmoti. Prehod iz položaja P v D je povsem preprost in vse, kar ta Audi od voznika zahteva, je le še ukaz desne noge, ki ga sprejme stopalka za plin.

Kot je za večino limuzin tega razreda značilno, tudi pri tem Audiju kombinacija teže, luknje, ki jo povzroča turbinski polnilnik, ter računalniško krmiljene sklopke na začetku ne omogoča dovolj suverenega speljevanja, zato vam izsiljevanje prednosti odsvetujemo. Je pa mogoče elektroniko, ki skrbi za to, da menjalnika ne trpinčimo po nepotrebnem, pretentati s sinhroniziranjem leve noge, ki skrbi za doziranje stopalke za zavoro, in desne, ki to opravlja na stopalki za plin.

S časovno pravilnim doziranjem plina in popuščanjem zavorne stopalke se namreč tudi ta Audi lahko zelo živahno premakne z mesta. Kako živahen je v resnici, pa lahko ugotovite le na cesti. Prednost brezstopenjskega menjalnika namreč ni le v nižji porabi goriva, temveč tudi v boljših zmogljivostih. In to smo ugotovili tudi na naših meritvah, saj je bil pospešek pri ročnem pretikanju za dve desetinki slabši kot v brezstopenjskem načinu prenosa moči. Bodo pa ljubitelji živahnejšega načina vožnje tudi ročnega pretikanja zelo veseli. Še toliko bolj, če bodo pripravljeni doplačati nekaj več kot 100.000 tolarjev in bodo to delo opravljali prek stikal na trikrakem volanskem obroču, saj je sprehajanje po šestih prestavah, programiranih in shranjenih v spomin računalnika, resnično izjemno hitro.

Ni kaj, Multitronic lahko resnično označimo kot dovršenost tehnike, saj hkrati ponuja tako brezstopenjski kot ročni šestopenjski način pretikanja, ob tem pa zagotavlja še boljše zmogljivosti in nižjo porabo. In to zdaj dokazuje tudi v kombinaciji z dizelskim motorjem.

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Audi A6 2.5 TDI Multitronic

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 34.104,71 €
Cena testnega modela: 40.692,96 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-90° - dizel z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 78,3 × 86,4 mm - gibna prostornina 2496 cm3 - kompresija 19,5 : 1 - največja moč 114 kW (155 KM) pri 4000/min - največji navor 310 Nm pri 1400-3500/min - ročična gred v 4 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg (Bosch VP44) - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - brezstopenjski menjalnik (CVT), šest elektronsko predhodno določenih prestavnih razmerij - prestavna razmerja I. 2,400; II. 1,472; III. 0,963; IV. 0,670; V. 0,500; VI. 0,395; vzvratna 2,400
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 9,2/5,6/6,9 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD
Mase: prazno vozilo 1590 kg - dovoljena skupna masa 2140 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1900 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4796 mm - širina 1810 mm - višina 1453 mm - medosna razdalja 2760 mm - kolotek spredaj 1540 mm - zadaj 1569 mm - rajdni krog 11,7 m
Notranje mere: dolžina 1750 mm - širina 1510/1465 mm - višina 930-990/910 mm - vzdolžnica 900-1140/930-680 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: normno 551 l

Naše meritve

T = 11 °C, p = 1020 mbar, rel. vl. = 70 %, Stanje števca: 8257 km, Gume: Dunlop SP Sport 8000 E
Pospešek 0-100km: 9,6s
1000m z mesta: 31,2s ( 166km/h)
Največja hitrost: 215km/h (D.)
Najmanjša poraba: 9,6l/100km
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Tiptronicovo mesto je zdaj prevzel Multitronic. Namesto samodejnega slednji ponuja kar brezstopenjski prenos moči. To pa še ni vse! V kombinaciji z njim so tudi zmogljivosti boljše in poraba nižja. Torej so besede, da deluje odlično, tudi v kombinaciji z dizelskim motorjem, povsem odveč.

Hvalimo in grajamo
končna obdelava
lega na cesti
udobje
zmogljivosti
šestopenjski ročni način pretikanja in hitro odzivanje
delovanje menjalnika v brezstopenjskem načinu prenosa
cena
v prvih trenutkih je speljevanje precej neprepričljivo
hladen motor se oglaša precej glasno

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri