Zaradi tega, kar bom zdaj napisal, mi bo verjetno malce nerodno, pa vseeno . . Včasih se zgodi, da se na kak avtomobil, ki ga testiramo, še posebno navežem. In ko se testno obdobje konča, mu po navadi namenim nekaj besed v slovo: ‘Fajn sva se imela’ ali ‘Priden si bil’ ali kaj podobnega. Audi TT Coupe jih je slišal.
Bodimo iskreni. Ni oblika tista, ki navdušuje. Najbrž se vsi strinjamo, da je ta TT glede na prvo generacijo precej lepši. Prvi TT je prišel na trg s svežo obliko, pri drugi generaciji pa so pravzaprav le nekoliko izostrili nekatere linije. Kot da bi oblikovalcem porinili šablonska ravnila, namesto da bi jim pustili proste roke.
No, ker je estetika zelo širok in nedoločen pojem, se raje posvetimo stvarem, ki jih lažje ocenimo. Za začetek naj bo to motor. VAG-ovega 2.0 TFSI smo do zdaj opevali ne glede na to, v katerem vozilu se je znašel. Tudi tukaj ne bo nič drugače, saj po vseh kriterijih dobro pristaja temu vozilu. Odlično se ujame z robotiziranim menjalnikom S-Tronic (pri sestrskem Volkswagnu mu pravijo DSG). Je neverjetno odziven ? maksimalnih 280 Nm navora ponuja namreč že pri 1.800/min pa vse tja do 5.000/min.
Ker tehnični podatki to zamolčijo, se šele pri vožnji opazi, da je motor izjemno lahek ter da tak pripomore k enakomerni porazdelitvi celotne teže avtomobila. Še en pomemben dejavnik je, zaradi katerega bi lahko vzljubili ta avtomobil. In to je zvok. Ta je zagotovo eden lepših, ki jih premore štirivaljni motor. Če pa boste pretikali pri polnem plinu (to menjalnik S-Tronic omogoča), boste iz izpušnih cevi zaslišali pridušeno pokanje, kar je posledica presežka bencina, ki ‘pobegne’ v izpušni kolektor in tam zgori.
Precej zaslug za odlično lego TT-ja, ki smo ga že testirali (AM 22/06), smo pripisali prav štirikolesnemu pogonu Quattro, a to ne pomeni, da je spredaj gnan TT daleč zadaj. Nekaj razlik se pozna le pri precej zaprtih ovinkih, saj se takrat notranje kolo rado zavrti v prazno. Ko pa pridobite hitrost in se podate v ovinke, boste te premagovali kot za šalo in z nasmeškom na obrazu.
Poglejmo še v notranjost: tam so odlični sedeži z odlično kombinacijo alkantare in usnja, ki je primerna za negovanje, prijetna na otip, poleg tega pa deluje estetsko. Na estetiko in malce manj na uporabnost so mislili tudi, ko so volanu namenili raven spodnji del. Na pogled je sicer lep, za preprijemanje pa je nekoliko neroden. Prostora spredaj je dovolj, tudi za visokorasle potnike, seveda če se na zadnjih sedežih peljejo vrečke ali nahrbtniki, in ne živi potniki. Dostop v prtljažnik je lahek zaradi velikih prtljažnih vrat, prtljažnik pa je precej prostoren in dovolj globok.
Lahko rečemo, da je to avtomobil, ki vam lahko zleze pod kožo, ko z njim zapeljete v predor, spustite šipo za nekaj centimetrov, z levo roko na obvolanski ročici prestavite dve prestavi nižje in pohodite plin. Ali ko v mestu od semaforja do semaforja nanizate vseh šest prestav, da bi vsakič slišali pok iz izpuha. Ali pa ko na odprti cesti zagledate ovinek z neutrjeno notranjo bankino in z notranjim kolesom z veseljem zapeljete v notranjost ter ga malce ‘posekate’. Ja, ta avtomobil nosi v sebi precej privlačnih stvari.
Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 38.557 € |
Cena testnega modela: | 44.264 € |
Moč: | 147kW (200 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,4 s |
Največja hitrost: | 240 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,6l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.100/min – največji navor 280 Nm pri 1.800-5.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 225/50 R 17 W (Continental SportContact2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,4 s – poraba goriva (ECE) 10,6/6,0/7,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.660 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.178 mm – širina 1.842 mm – višina 1.352 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | 290–700 l |
T=30 °C / p= 1.095 mbar / rel. vl.: 30 % /Stanje števca: 21.100 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,9s |
---|---|
402m z mesta: | 15,0s ( 153km/h) |
1000m z mesta: | 27,1s ( 198km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,4/12,2s |
Prožnost 80-120km/h: | 7,5/9,6s |
Največja hitrost: | 244km/h (VI.) |
poraba na testu: | 11,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 34,5m |
AM meja: | 39m |
-
Medtem ko prva generacija TT-ja ni slovela po dobrih voznih lastnostih, se lahko novi TT Coupe z lahkoto pohvali z njimi. Sploh v kombinaciji z odličnim motorjem 2.0 TFSI in robotiziranim menjalnikom S-Tronic.