Družinski BMW plus priključni hibrid. Sodobno, a dolgočasno, kajne?
Xe v imenu 225xe seveda pomeni, da ima, kot veliko večji priključnohibridni X5, štirikolesni pogon, a seveda drugače, manj zmogljiv hibridni sistem. Ta je, z 1,5-litrskim turbo trivaljnikom na čelu, v osnovi v sorodu s tistim v i8. Bencinski motor sicer v Active Tourerju ni tako zmogljiv, kot je v i8, a je s svojimi 136 'konji' ob pomoči 88-'konjskega' elektromotorja povsem dovolj zmogljiv za (tudi hitrejšo) vsakdanjo uporabo. V nasprotju s preostalimi BMW-jevimi priključnohibridnimi modeli Active Tourer elektromotorja nima skritega ob samodejni menjalnik, temveč je ta povsem ločeno nameščen ob zadnjo premo.
Tako ima 225xe štirikolesni pogon, ko deluje hibridno, in le zadnjega, ko se vozi samo na elektriko (način izbire voznih načinov je seveda popolnoma enak kot pri preostalih hibridnih BMW-jih). In, kar je še bolje, če 225xe preklopite le na elektriko, lahko izkoristite njegov skriti, športni talent: popolnoma ugasnete stabilnostni sistem, avto preklopite na električni način delovanja, in tako iz tega Active Tourerja naredite električno zadaj gnani stroj za bočna drsenja, če je le podlaga pod kolesi dovolj spolzka (kar recimo v dežju na pregovorno 'odličnem' slovenskem asfaltu niti ni težko). Ob tem se uporabnost Active Tourerja ni zmanjšala, prav nasprotno: družinska mestna skakanja so zaradi električnega pogona ne le bolj čista, temveč tudi vozniško precej udobnejša.
Elektromotor je namreč ne le tih, temveč premore tudi prijetno obilno zalogo navora, ki je na voljo že z mesta. Vožnja v mestni gneči je tako suvereno udobna, kot bi sedeli v kaki športni limuzini z ogromnim, s turbinami podprtim motorjem. Le da je hkrati še precej cenejša. Baterijo s kapaciteto 5,8 kWh bo 225xe izpraznil po približno 30 kilometrih (prej malenkost več kot malenkost manj), kar pomeni, da vas bo 'gorivo' na 100 kilometrov stalo slaba dva in pol evra. Seveda je za takšno vožnjo treba baterijo redno polniti.
Serijsko ima 225xe priložen le najosnovnejši kabel s šuko priključkom, kar bo čisto v redu za uporabo doma ali v službeni garaži (na ta način se bo polnil dobri dve uri); če želite uporabljati javne polnilne postaje, pa bo treba doplačati za kabel s priključki Mennekes (Type 2). A kaj veliko hitrejši ne boste: priključnohibridni BMW-ji se vendarle polnijo z največ 3,6 kilovata moči. Baterija se skriva pod zadnjimi sedeži, ki so zato nameščeni približno tri centimetre višje. To po eni strani pomeni malenkost manj prostora za glave (kar bodo opazili le najvišji potniki), po drugi strani pa celo bolj udobno sedenje kot v klasično gnanem Active Tourerju.
Samo na elektriko se 225xe pelje do hitrosti 125 kilometrov na uro (v popolnoma električnem načinu, v samodejnem pa do 80 kilometrov na uro), seveda pa pri takšni vožnji električni doseg ne bo blizu 30 kilometrom. Izza volana je (razen tišine in odločnosti električne vožnje) 225xe kar težko prepoznati. Merilniki so namreč na žalost ostali klasično analogni z manjšim LCD-zaslončkom med njimi. Razen gumba z oznako eDrive za spreminjanje načina delovanja hibridnega sistema in malce drugačnih merilnikov (ki seveda znajo prikazati stanje baterije, koliko se polni in prazni) razlike pravzaprav ni.
Seveda 225xe Active Tourer premore vse varnostne dodatke, ki jih ima tudi klasična izvedenka in ki pritičejo BMW-ju tega razreda, namestitev baterije pod zadnje sedeže pa je poskrbela še, da je prostornina prtljažnika enaka: 400 litrov. Tako je 225xe Active Tourer povsem vsakdanji, lahko tudi družinski avto, ki se od klasičnega pravzaprav razlikuje le, ko vozi na elektriko (ali ga je treba nanjo priklopiti). In prav to je najpomembnejše: da gre za avto, ki z ničimer ne žrtvuje vsakodnevne uporabnosti, hkrati pa bo za večino uporabnikov večino časa deloval le na elektriko.
Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 39.550 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 51.431 € |
Moč: | 100kW (136 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.688 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.499 cm³ – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.400/min – največji navor 220 Nm pri 1.250–4.300/min Elektromotor: največja moč 65 kW (88 KM) pri 4.000, največji navor 165 Nm pri 0–3.000 Sistem: največja moč 165 kW (224 KM), največji navor n.p. Baterija: Li-ion, 7,6 kWh |
---|---|
Prenos moči: | motorji poganjajo vsa štiri kolesa –samodejni menjalnik– gume 225/45 R 18 W (Bridgestone Potenza S001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 2,1–2,0 l/100 km, izpust CO2 49–46 g/km – električni doseg (ECE) 41 km, čas polnjenja baterije 2,2 h (16 A) |
Mase: | prazno vozilo 1.660 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.342 mm – širina 1.800 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.670 mm – prtljažnik 400–1.350 l – posoda za gorivo 36 l |
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.478 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,5 ss |
---|---|
402m z mesta: | 15,4s ( 141km/h) |
poraba na testu: | 4,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,3 l /100 km + 12 kWh l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |