Kratki test: BMW 530d xDrive Touring

2. 5. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Nova generacija serije 5, ki je na trg prišla na začetku leta 2017, ni dobila le priključnohibridne različice 530e iPerformance, ampak tudi kopico elektronskih pomagal, ki ji omogočajo skorajda samostojno vožnjo.

Tale petica sicer ni bila priključnohibridna, se pa z njo zlahka primerja po zmogljivostih. 265 'konjev', ki jih zmore tale (sicer vrhunski) šestvaljni dizel, je sicer za malenkost več, kot zmore priključni hibrid, a če odštejemo res dolge in (nemško) hitre avtocestne poti, je priključni hibrid vedno boljša izbira. Tudi pri porabi.

A pustimo pogon ob strani, testni 530d je zaznamovala predvsem kopica asistenčnih sistemov.

Upravljanje infozabavnega sistema z gestami je sicer še v povojih, zato ta BMW pozna le nekaj gest, najbolj uporabno je uravnavanje glasnosti avdio sistema, je pa že jasno, da je ta način za bolj uporabne funkcije (enako bi lahko na primer delovalo spreminjanje temperature v kabini) boljši od tapkanja po za dotik občutljivem zaslonu ali celo glasovnega upravljanja, ki kljub neuporabnosti kar noče utoniti v pozabo.

Če se vam zdi ključ kakšnega povprečnega avta velik, morate v roke prijeti ključ tega BMW. Ker ima za dotik občutljiv zaslon in precejšnjo baterijo (ta se brezžično polni, ko ga odločite v avtu), je velik in težak – pravzaprav že prevelik in pretežek. Ko je povezan z avtom (kar pomeni brezžično povezavo na razdalji nekaj metrov), lahko z njim pregledate status avta ali na primer prižgete gretje, da vas čez nekaj minut pričaka lepo segret in ohlajen avto – a nič več kot to (no ja, v nekaterih različicah lahko avto z njim tudi od zunaj zapeljete naprej in nazaj).

Najbolj navdušijo varnostno-asistenčni sistemi. Sistemu za preprečitev zapustitve voznega pasu s takim poimenovanjem pravzaprav delamo krivico – v resnici gre bolj za asistenco za skorajda avtonomno vožnjo. Avto se zelo lepo drži sredine voznega pasu, pomembno je le, da vsakih nekaj sekund primete za volan – ali pa ga držite stalno, a s primerno 'mehko' roko. Ko k temu dodamo odličen aktivni tempomat, postanejo dolge avtocestne poti res preproste, še posebej, ker je slednji povezan tudi z navigacijo in ve, kakšni ovinki so pred avtom. Da se pa tako na avtocesti kot skozi slednje avto pelje beemvejevsko dobro, pa verjetno ni treba posebej poudarjati, kajne? Le s ceno se bo treba sprijazniti ...

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 71.850 €
Cena testnega modela: 108.968 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.233 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 195 kW (265 KM) pri 4.000/min – največji navor 620 Nm pri 2.000-2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.800 kg – dovoljena skupna masa 2.530 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.943 mm – širina 1.868 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.975 mm – prtljažnik 570–1.700 l – posoda za gorivo 66 l.