BMW 740Ld xDrive M Sport

29. 7. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Če bi šlo za športni kupe ali zmogljiv GT s takšno ceno, bi moral biti že naslov zasanjan in poln vzklikov navdušenja, bela prestižna limuzina, ki bo še nekaj časa držala rekord glede cene med našo testno floto, pa je le še eden od številnih avtomobilov, ki smo jih preskusili.

Pravzaprav je le za malenkost daljša kot tista z običajno karoserijo iz naše letošnje 2 številke Avto magazina (730d xDrive) in seveda za 55 'konjev' zmogljivejša. Vsekakor pa pomeni zelo dobro vozniško izkušnjo, kaj vse lahko sodobni avtomobil ponudi za vožnjo in užitek v njej – tokrat lahko zapišemo, da to z enako mero velja tudi za vse sopotnike.

S podaljšano karoserijo (za 14 cm) imata zdaj potnika na zadnjih sedežih zares prvovrsten prostor za dobro počutje, takšnega, kot v 'šoferski limuzini' pač mora biti. Naš Sebastjan Plevnjak je že v obsežnem poročilu s testa 730d opisal vse pohvalne lastnosti in 'dobrote', ki vozniku ponudijo res skoraj popoln užitek v vožnji. Za primeren opis občutkov si je izbral primerjavo iz letalskega prometa in 730d primerjal z letalskim poslovnim razredom. Tale 740Ld je še nekaj več, lahko bi zapisal, da gre za prvi razred čisto spredaj v letalu ali v zgornjem nadstropju, če bi šlo za Boeingov 747. Takšen občutek prvorazrednosti dobita oba potnika na zadnjih sedežih.

Z dodatno opremo z oznako ekskluzivni salon (vsota za doplačilo se približa vrednosti enega slabo opremljenega avtomobila nižjega srednjega razreda) sta jima je na voljo tudi tablična zaslona s primernim upravljalnikom (v obliki pametnega telefona), ob možnosti gledanja televizije pa je tu še paket zabavne vsebine Experience. 740Ld je sicer kar velik avtomobil, a ob njegovi uporabi (razen pri poskusih parkiranja v večini slovenskih garažnih hiš) voznik nima slabega občutka. Odlična je tudi preglednost, ki jo še dopolnjuje sistem parkirne pomoči, tako za 40 cm večji obračalni krog ne dela večjih težav. Odlično se izkaže podvozje, tudi na luknjastih cestah.

A najbolj posrečen se zdi motor. Ta je sicer glede velikosti enak kot pri 730d, a za povečanje moči pri njem služi dvojno puhalo – zmogljivosti res prepričajo. To velja tudi za njegovo obnašanje glede porabe goriva, kar sicer nima večjega pomena kot nakupni razlog, a premikanje slabih dveh ton mase je že samo po sebi težak posel, za normni krog pa je 740Ld porabil toliko goriva, kot ga tudi nekateri veliko manjši in lažji avti. Zelo zanimivo pa se je zdelo tudi opazovanje odzivov pri tistih mimoidočih (ali se vozečih), ki so tale vrhunec tehnike iz bavarske prestolnice opazili – skoraj vsakdo mu je izkazal pozornost in se postavil v nekakšno obrambno držo. Zaradi slabih izkušenj, ker se mimo pelje 'šef'?

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 118.700 €
Cena testnega modela: 171.154 €
Moč: 235kW (320 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 992 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.827 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 235 kW (320 KM) pri 4.000/min – največji navor 680 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 275/35–245/40 R 20 Y R 18 W (Bridgestone Potenza S001).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 132.
Mase: prazno vozilo 1.975 kg – dovoljena skupna masa 2.570 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.238 mm – širina 1.902 mm – višina 1.485 mm – medosna razdalja 3.210 mm – prtljažnik 515 l – posoda za gorivo 78 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 6.043 km
Pospešek 0-100km: 5,4s
402m z mesta: 13,7s ( 163km/h)
poraba na testu: 9,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Ocena
  • Podaljšana sedmica je avtomobil, pri katerem se sicer verjetno vsakdo zdrzne, ko vidi ceno, a potem z uporabnostjo, udobjem in delovanjem opreme ugotovimo, da imata videz in prestiž svojo ceno.

Hvalimo in grajamo
motor z menjalnikom
varnostni asistenčni sistemi
počutje v notranjosti
vozno udobje
gospodarnost nakupa
vtis pri mimoidočih