BMW i8 ni bil nikoli pravi (super)športnik, pa tudi pravi električni avto. Bil je nekje vmes.
Saj je res, da je njegov električni doseg zadoščal večini uporabnikov, in res je, da je s stališča športnosti ponujal veliko, a vseeno: obstaja precej cenejših in hitrejših alternativ.
Potem pa je tu i8 Roadster. Nanj je bilo treba čakati dolgo, a se je izplačalo. i8 Roadster namreč daje občutek, da bi i8 moral biti brez strehe že od začetka. Da bi moral najprej nastati i8 Roadster in šele potem kupejevska različica. Kajti vse dobre lastnosti i8 se v pravi luči pokažejo brez strehe nad glavo, veter v laseh pa skrije tudi kakšno pomanjkljivost.
Ena od njih je ta, da i8 ni pravi športnik. Za to mu malce zmanjka moči in za to ima premalo zmogljive gume. Ampak: z roadsterjem oziroma kabrioletom so hitrosti tako ali tako nižje, namen vožnje drugačen, zahteve voznika prav tako. V roadsterski različici je i8 povsem dovolj hiter in športen.
Dovolj glasen in športen (pa čeprav z umetno podporo) je tudi njegov izpuh oziroma motor in to, da gre za trivaljnik (kar se pri zvoku seveda pozna), ne zmoti toliko. Pravzaprav (razen nekaterih) sploh ne moti. Ko pa se voznik odloči, da se bo peljal le na elektriko, je tišina pogonskega sklopa ob zloženi strehi še toliko bolj glasna.
Dejstvo, da zadnjih dveh sedežev na račun električno zložljive strehe ni več, je nepomembno – ker tista v kupeju tako ali tako nista niti pogojno uporabna – i8 je bil od nekdaj avto, ki je užitek nudil največ dvema.
1,5-litrski trivaljnik s pomočjo turbinskega polnilnika razvije kar 231 'konjev' in 250 njutonmetrov navora ter seveda poganja zadnja kolesa, sprednja pa prek dvostopenjskega menjalnika poganja 105-kilovatni elektromotor (ta zmore 250 njutonmetrov navora). Skupna sistemska moč BMW i8 je tako kar 362 'konjev', predvsem pa navduši občutek, ko se v športnem načinu vožnje vklopi funkcija boost, s katero elektromotor s polno močjo podpira bencinskega. Če ste kdaj gledali posnetke iz hibridnih dirkalnikov svetovnega vztrajnostnega prvenstva, boste zvok v hipu prepoznali – in občutek kar zasvoji.
Na elektriko se sicer i8 roadster pelje z največ 120 kilometri na uro in tam nekje do (slabih) 30 kilometrov, baterija pa se polni (na javni polnilni postaji) slabe tri ure (hitro pa se napolni tudi ob uporabi športnega voznega načina ob sicer zmerni vožnji). Skratka, po tej plati je vse, kot bi pričakovali (bi si pa želeli zmogljivejši polnilec za hitrejše polnjenje).
Cena i8 Roadsterja se začne pri 162 tisočakih – in za ta denar se da dobiti kar nekaj avtomobilov, ki so dovolj zmogljivi in imajo zložljivo streho. A i8 Roadster ima dovolj argumentov, da se predstavi kot zelo prepričljiva izbira.
Cena testnega modela: | 180.460 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 162.500 € |
Cena testnega modela s popusti: | 180.460 € |
Moč: | 275kW (374 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.748 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 170 kW (231 KM) pri 5.800/min – največji navor 320 Nm pri 3.700/min. Elektromotor: največja moč 105 kW (143 KM), največji navor 250 Nm |
---|---|
Baterija: | Li-ion, 11,6 kWh |
Prenos moči: | motorja poganjata vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik / 2-stopernjski samodejni (elektromotor) |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h (električno 120 km/h) – pospešek 0–100 km/h 4,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 2,0 l/100 km, izpust CO2 46 g/km – električni doseg (ECE) 53 km, čas polnjenja baterije 2 h (3,6 kW do 80 %); 3 h (3,6 kW do 100 %), 4,5 h (10 A hišna vtičnica) |
Mase: | prazno vozilo 1.595 kg – dovoljena skupna masa 1965 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.689 mm – širina 1.942 mm – višina 1.291 mm – medosna razdalja 2.800 mm – posoda za gorivo 30 l |
Prtljažnik: | 88 l |