Test: BMW X3 xDrive30d

Čeprav se nam zdi, da ga na prvi pogled lahko vržemo v predal že videno, je BMW X3 v svoji tretji izdaji dozorel in napredoval v vseh pogledih.

Kot eden od pobudnikov segmenta SAV (Sports Activity Vehicle) je BMW daljnega leta 2003 zaznal povpraševanje po premijskih križancih, ki po velikosti ne izstopajo v nobeno skrajnost. To, da so do danes prodali več kot 1,5 milijona primerkov modela X3, si seveda štejejo kot uspeh, čeprav bi lahko rekli, da bo šele z novo generacijo ta avtomobil dobil svoj smisel in pravilno umestitev.

Zakaj? Predvsem zato, ker je novi X3 zrasel ravno toliko, kolikor je potreboval, da pridobi nivo uporabnosti križancev višjega razreda (BMW X5, MB GLE, Audi Q7…), a je vse skupaj zapakirano v precej bolj kompakten in ličen paket. Ja, Bavarci se niso ravno trudili spreobrniti kakšnega vernika, ki moli k drugi znamki, temveč se z dizajnom bolj obrača k tistim, ki jih dobro pozna. Konkurenca v tem segmentu je trenutno precej huda in bolje je zavarovati svojo čredico kot loviti tavajoče ovčke. Pet dodatnih centimetrov, kolikor je zrasel X3, morda na papirju res ni slišati ali videti veliko, toda občutek dodatne prostornosti znotraj avtomobila je takoj zaznaven. Tudi to, da so za enako število centimetrov povečali medosno razdaljo in kolesa še bolj porinili v skrajne robove karoserije, je doprineslo k prostornosti kabine.

V X3 pravzaprav nikoli ni primanjkovalo prostora za voznika in sovoznika. In tu se zgodba seveda ponovi. Delovno okolje je znano in voznik, vešč BMW-jeve ergonomije, se bo znašel kot riba v vodi. Najbolj vpadljiv je povečan, desetpalčni osrednji zaslon multimedijskega sistema. Da se lahko sprehajamo po vmesniku, ni več treba puščati prstnih odtisov na zaslonu ali z roko vrteti kolešček iDrive upravljavca. Dovolj je, da nekatere ukaze nakažete z roko, in sistem bo prepoznal vaše kretnje in se ustrezno odzval. Morda se zadeva na začetku zdi malce nepotrebna in nesmiselna, a piscu tega besedila se je po zaključenem testnem terminu dogajalo, da je v drugih avtih s kretnjami zaman poskušal utišati glasbo ali premakniti na naslednjo radijsko postajo.

Seveda to ne pomeni, da so se odpovedali klasičnim rešitvam, in tudi prav je tako, da lahko še zmeraj na sredinski konzoli najdemo vrtljivo stikalo za upravljanje glasnosti radia kot tudi preostala klasična stikala za uravnavanje klimatizacije v vozilu.

Tudi sicer novi X3 povzema vso novo tehnologijo, digitalizacijo voznikovega okolja in varnostno-asistenčne sisteme, ki so na voljo v nekaterih 'večjih' modelih. Tu bi predvsem izpostavili odlično delovanje aktivnega tempomata, ki v kombinaciji s sistemom za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu res poskrbi za minimalno naprezanje voznika pri premagovanju daljših poti. To, da zna X3 tudi prebrati prometne znake in tempomat prilagoditi določeni omejitvi, ni ravno nekaj, kar smo videli prvič, a je eden od redkih med konkurenco, ki mu lahko na izbrano hitrost dodamo odstopanje v katerokoli želeno smer (do 15 kilometrov na uro nad ali pod omejitvijo).

Prirastek prostorskih centimetrov je zagotovo najlažje zaznati za voznikovim hrbtom in v prtljažniku. Zadnja klop, ki je deljiva v razmerju 40: 20: 40, je prostorna v vse smeri ter omogoča udobno vožnjo ne glede na to, ali se kot potnik pojavi Gašper Vidmar ali predpubertetnik s tablico v roki. No, ta bo zagotovo prej imel kakšno pripombo, saj X3 zadaj nikjer ne ponuja dodatne USB-vtičnice, ki bi napajala njegovo tablico. Osnovna prostornina prtljažnika znaša 550 litrov, a če se igrate s prej omenjenimi načini podiranja klopi, lahko dosežete kar 1.600 litrov.

Čeprav lahko na našem trgu pričakujemo, da se bodo kupci večinoma odločali za dvolitrski turbodizelski motor, smo mi imeli možnost preizkusiti trilitrsko različico z 248 'konji'. Če bi nam kdo pred desetimi leti namigoval, da bo dizelski X3 do stotice pospešil v le 5,8 sekunde, bi mu težko verjeli, kajne? No, bolj kot za brutalne pospeške je tak motor namenjen temu, da nam avtomobil v izbranem trenutku vedno ponudi dostojno zalogo moči. Tu precej pripomore tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, katerega poglavitna naloga je delovati čim manj opazno in zaznavno. In v tem je dober.

Seveda BMW ponuja tudi izbrane vozne profile, ki še dodatno prilagodijo vse parametre avtomobila zastavljeni nalogi, toda, roko na srce, 'iksu' najbolj ustreza program Comfort. Tudi na tem voznem programu ostaja dovolj uživaški in se z veseljem pusti zapeljati skozi ovinke. S skupkom natančnega krmiljenja, dobrih povratnih informacij na volanu, uravnovešene lege, odzivnosti motorja in hitrih reakcij menjalnika je ta avto zagotovo eden od bolj dinamičnih v svojem razredu in ta hip se mu ob bok lahko postavita le Porschejev Macan in Alfin Stelvio.

Prav nekje med ta dva avtomobila se cenovno uvršča tudi novi X3. Za trilitrskega dizla boste morali odšteti dobrih 60 tisočakov, a je avtomobil že v osnovi opremljen s štirikolesnim pogonom ter samodejnim menjalnikom. Čeprav bi od vozila iz premijskega segmenta pričakovali, da je dodobra založen z opremo, žal v tem primeru ni tako. Da boste dosegli zadovoljivo raven udobja, boste vseeno morali doplačati še vsaj deset tisočakov. No, to pa je že vsota, ko se začne sam po sebi ponujati model s šibkejšim motorjem.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 91.811 €
Cena osnovnega modela s popusti: 63.900 €
Cena testnega modela s popusti: 91.811 €
Moč: 195kW (265 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,6 s
Največja hitrost: 240 km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta ali 200.000 km jamstvo Repair inclusive
Servisni pregled na 30.000 km / 24
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 7.680 €
Gume (1) 1.727 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 37.134 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 15.097 €
Skupaj 67.133 € (strošek na km: 0,67 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 90 × 84 mm – gibna prostornina 2.993 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 195 kW (265 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,2 m/s – specifična moč 65,2 kW/l (88,6 KM/l) – največji navor 620 Nm pri 2.000–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,000; II. 3,200; III. 2,134; IV. 1,720; V. 1,313; VI. 1,000; VII. 0,823; VIII. 0,640 – diferencial 2,813 – platišča 8,5 J × 20– gume 245/45-275/40 R 20 Y, kotalni obseg 2,20 m
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,8 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km
Voz in obese: terenec – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.895 kg – dovoljena skupna masa 2.500 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.400 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4.708 mm – širina 1.891 mm, z ogledali 2.130 mm – višina 1.676 mm – medosna razdalja 2.864 mm – kolotek spredaj 1.620 mm – zadaj 1.636 mm – rajdni krog 12 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.100 mm, zadaj 660–900 mm – širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.480 mm – višina nad glavo spredaj 1.045 mm, zadaj 970 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520–570 mm, zadnji sedež 510 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 68 l
Prtljažnik: 550–1.600 l
Naše meritve
T = 3°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Pirelli Sottozero 3 245/45- 275/40 R 20 Y / stanje kilometrskega števca: 5.559 km
Pospešek 0-100km: 5,6s
402m z mesta: 14,0s ( 166km/h)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 58dB
Trušč pri 130km/h 62dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (504/600)
  • BMW X3 v svoji tretji izvedbi ni le malenkostno zrasel, temveč se je opogumil in stopil na teritorij svojega večjega brata po imenu X5. Po uporabnosti mu z lahkoto konkurira, po agilnosti in vozni dinamiki pa ga zagotovo prekaša

  • Kabina in prtljažnik (94/110)

    Razlika v velikosti napram predhodniku prinaša ravno pravšnjo mero prostornosti, pred vsem na zadnji klopi ter prtljažniku

  • Udobje (98 /115)

    Čepraj je zasnovan bolj dinamično, se odlično obnese kot avtomobil za udobna prema govanja kilometrov

  • Pogonski sklop (70 /80)

    Po tehnološki plati mu težko kaj zamerimo, dvomimo le o smotrnosti izbire najmočnej šega dizelskega agregata

  • Vozne lastnosti (87 /100)

    Prepriča z zanesljivo lego, ne ustraši se ovinkov, v rubriki pospeški in končna hitrost mu pa ne moremo nič očitati

  • Varnost (105/115)

    Dobra pasivna varnost ter napredni asistenčni sistemi prinašajo kopico točk

  • Ekonomičnost in okolje (50 /80)

    Najšibkejša točka tega avtomobila je ravno ta rubrika. Visoka cena in povprečna garan cija terjata davek pri točkovanju

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Kot križanec ponuja presenetljivo veliko zadovoljstva med ovinki, a vseeno se najboljši občutek, ko se pustimo peljati asistenčnim sistemom

Hvalimo in grajamo
prostornost
digitalizacija voznikovega okolja
delovanje asistenčnih sistemov
uporabnost
vozna dinamika
nima USB-priključkov na zadnji klopi
oblikovno preveč podoben predhodniku