BMW X5 3.0d

5. 2. 2004
Deli
BMW X5 3.0d

Naj se vinarji in enologi ne vznemirijo; Bavarci niso pridelali nove sorte rujnega. Črn je bil testni X5, tisti BMW, ki je dobro pretresel razred luksuznih terencev. In to seveda vrhunsko.

X5 nikoli ni hotel preganjati Wranglerja in še manj Defenderja. Sploh ne. X5 je tisti terenec, ki pretežno vozi po asfaltnih cestah, a mu uspeva delovati postavljaško in krepko. Kot Schwarzenegger ali Stallone. Ali pa vsaj kot Brosnan. Oziroma: da se voznik v njem počuti tako.

To seveda ni niti najmanj težko; (rahlo prenovljena) zunanjost je zanimiva zmes elegance (Beemvejevega) osebnega avtomobila in (čvrstega) terenca, prestižna notranjost pa vliva zaupanje in občutek nadzora. Vozila in okolice.

Boste rekli: to je opis vsakega luksuznega terenca, ki jih zdaj ni več tako malo. Res je, ampak BMW je to področje definiral na povsem sebi lasten in svojevrsten način. Goljufija ni možna: odstranite vse značke zunaj in znotraj, prav, odstranite še značilni ledvički na nosu, X5 bo še vedno lahko le BMW.

Seveda iz Münchna oziroma - oprostite! - iz Spartanburga (Južna Karolina, ZDA) prihaja X5 z različnimi pogonskimi stroji, a je trilitrski šestvaljni turbodizel nedvomno odlična izbira. Kombinacija pogona in podvozja dovoljuje hitra potovanja po avtomobilski cesti, vsekakor bistveno hitrejša, kot jih dovoljuje zakon, navsezadnje pa je tudi vrtilna hitrost motorja pri največji hitrosti še v tistem področju, ko ga lahko mirno s polnim plinom priganjate vsaj od Münchna do Ingolstadta.

X5 se ne ziblje, čeprav je terensko visok, in v vseh hitrostih vrača varen občutek nadzora nad vozilom, tudi ko je cesta mokra. In poraba plinskega olja ostaja zmerna, vsaj če jo primerjate s porabo tega avtomobila z enako velikim bencinskim motorjem.

Sukanje volanskega obroča v mestu sicer ni opravilo, ki bi se ga vsako jutro vnovič razveselil, saj je volanski mehanizem športno trd, rajdni krog pa se tudi ne more kosati z osebnimi avtomobili. Toda ne razumite narobe: kljub temu ga bo vsaka roka, tudi nežna, brez napora vozila po kratkih opravkih. Le nekaj vozniške veščine velja imeti.

Če ga spoznavate od znotraj, je X5 prestižen športni avtomobil. Tako namreč deluje notranjost: zaradi materialov, zaradi izdelave in zaradi oblike elementov z merilniki in volanskim obročem na čelu. Če ga gledate od zunaj, je seveda precej bolj podoben terencu in to do neke mere tudi je. Gume, namenjene vožnji do hitrosti 200 kilometrov na uro, seveda ne delajo čudežev pri oprijemu na terenu, toda prenovljeni (stalen) štirikolesni pogon vliva tudi na spolzkem še nekaj več upanja, da boste premagali oviro.

Dokler je to sveže zasnežena cesta na Vršič ali blatna strmina do hišice na Krvavcu, bodo tudi takšne gume zadovoljile, za večje izzive pa boste potrebovali nekaj več vozniških izkušenj, morda odlično elektronsko pomoč med spustom v spolzkem, morda boljše (za slabše pogoje pod kolesi) gume in na koncu še nekaj čudeža. Toda X5 s takšnim početjem ne bo prav zadovoljen.

Črnino, če je dobra, kaže poskušati s trezno glavo in v primernem okolju. BMW X5 je seveda lahko tudi druge barve kot črne, ampak zanj velja isto: pametno, z glavo. Potem boste med lastniki podobnih avtomobilov nedvomno frajer.

Vinko Kernc

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 60.407,28 €
Cena testnega modela: 80.963,11 €
Moč: 160kW (218 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2993 cm3 - največja moč 160 kW (218 KM) pri 4000/min - največji navor 500 Nm pri 2000-2750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 255/55 R 18 H (Continental 4x4 Winter Contact M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,8 s - poraba goriva (ECE) 12,0/8,0/9,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2170 kg - dovoljena skupna masa 2685 kg.
Zunanje mere: dolžina 4667 mm - širina 1872 mm - višina 1715 mm - prtljažnik 465-1550 l - posoda za gorivo 93 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1011 mbar / rel. vl. = 64 % / Stanje kilometrskega števca: 1318 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
1000m z mesta: 31,5s ( 168km/h)
Največja hitrost: 205km/h (D)
poraba na testu: 13,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
videz, imidž
motor
pogon
notranjost, materiali, oprema
elektronska pomoč za zaviranje pri spustu
samodejni menjalnik
cena
gume na spolzkem terenu
nekateri materiali v notranjosti
majhni zunanji ogledali