BMW-ji so od nekdaj (včasih upravičeno, včasih ne) sloveli kot avtomobili z odlično vozno dinamiko. No, včasih je bilo za to treba ’plačati’ pri udobju, predvsem pri SUV-ih.
X5, recimo, je bil že tak primerek. Če si ga je kupec omislil s športnejšim M-podvozjem (ali, bog ne daj, celo kot X5M), s katerim se je stari X5, to je treba priznati, za skoraj petmetrski SUV peljal zelo dobro, je zraven ’pokasiral’ še opazno slabše blaženje kratkih, ostrih neravnin, pa tudi sicer ni bil ravno zgled udobja. Kompromis, ki se v resnici ni splačal.
No, novi X5 je, in to je pravzaprav prvo, kar se da opaziti izza volana, tu drugačen. Oznake M na prednjih blatnikih testnega xDrive30d so seveda znak, da ima tudi ta športno M-podvozje, kolesa pa so 20-palčna, a ko je nastavljivo podvozje v načinu Comfort, je to komajda opazno. V športnem načinu sicer zmerno otrdi, a vseeno lahko zapišemo, da tak X5 še vedno spada med dovolj udobne velike SUV-e.
Vozna dinamika je vseeno odlična. Že v načinu Comfort je X5 dovolj natančno vodljiv in odziven (kar je za tako velik in težak avto tudi z varnostnega vidika zelo pomembno), se lepo odziva na ukaze z volanom in zna pri zavijanju, če tako želi voznik, pomagati tudi z zadkom. V športnem voznem načinu so reakcije še nekoliko ostrejše, nagibanja, predvsem pa nihanje karoserije je opazno manj, vse skupaj pa dobro skriva skoraj 2,2 tone skupne mase. Skratka: če se vam SUV-i upirajo zato, ker se peljejo opazno slabše od klasičnih (športnih) limuzin, preizkusite X5.
Kot avto za voznika se tak X5 torej izkaže, vsaj kar se podvozja tiče. Kaj pa pogonska tehnika? Oznaka 30d seveda pomeni trilitrski dizelski šestvaljnik s 195 kilovati oziroma 265 ’konji’. Dovolj, glede na skupno maso? Da, tudi če je voznik bolj zahtevne sorte. Kombinacija motorja in menjalniške avtomatike sodeluje odlično in preklapljanje v športni način delovanja je le redko potrebno. O. K., če je avto polno naložen, klanci pa strmi, s takšnim X5 ne boste prehitevali kot z M5, a M5 se tudi ne bo znal voziti naokoli s porabo manj kot osem litrov. Ja, X5 se zna. Ne vedno (kar še posebej velja za hitrejše avtocestne poti), ob umirjeni vožnji v mešanih razmerah pa zna. 6,6 litra na našem normnem krogu je rezultat, ki ga postavlja vštric s (na papirju malenkost bolj zmogljivo) konkurenco. Ob tem je motor dovolj tih (a v športnem načinu še vedno da od sebe nekaj za dizla dokaj prijetnih tonov), odziven in na splošno gledano prijazen tako do umirjenih kot do športnih voznikov. Takšen X5 si za pogonsko tehniko morda ne zasluži ravno tako ogromnega plusa kot za podvozje, a tudi tu je ocena nedvomno in zlahka pozitivna.
Seveda pa dobro podvozje in pogonska tehnika ne pomagata dosti, če počutje v notranjosti ni (za ta avtomobilski razred in predvsem ceno) na nivoju. No, te napake pri BMW (v nasprotju s prejšnjo generacijo) niso ponovili. Počutje ni več tako športno utesnjeno, materiali so prijaznejši, sedi se bolje (z več prostora za dolgine), tudi na zadnjih sedežih je prostora več (predvsem za kolena). Zapisati, da je tak X5 odličen družinski avto, bi bilo podcenjevalno, saj so lahko otroci čisto odrasli, pa težav s prostorom v nobeni smeri ne bo. Podobno velja za prtljažnik: velik, uporaben, obdan z materiali, ki niso le na pogled in občutek primerni, ampak so tudi dovolj odporni proti kakšnim nerodno odloženim smučem ali blatnim čevljem.
In še nekaj zaznamuje notranjost: digitalizacija. Vendarle in na srečo se je poslovil zastareli, analogni kokpit. Merilniki so zdaj digitalni, prepoznavno BMW-jevi (kar je dobro za tiste, ki si to iz navade želijo, in čisto nič slabega za vse druge), dovolj prilagodljivi in predvsem prijetno pregledni. Podajanje informacij je dobro strukturirano, saj voznika (ko ta ujame nastavitve, ki mu ustrezajo) ne preobremenjujejo z informacijami. Skoraj vse, česar ne najde (ali ne želi najti) na digitalnih merilnikih (ali na projicirnem zaslonu, ki je tudi dobro nastavljiv in odlični pregleden), najde na velikem osrednjem zaslonu infozabavnega sistema. Slednji spada med (naj)boljše ta hip, z dobro delujočim prepoznavanjem gest (je pa njihov nabor še vedno dokaj majhen), dobro strukturiranimi izbirniki in odlično grafiko na njem. Pri BMW so vendarle stopili v korak s časom in tudi zato je takšen X5 odlična izbira.
K digitalizaciji seveda spadajo tudi sodobni varnostni in udobnostni asistenčni sistemi. V osnovni opremi seveda, to je pri večini premijskih modelov že klasika, ne boste našli vseh, a če doplačate za vse pakete, ki jih je imel testni X5 (First class, Paket inovacij in Business paket), boste imeli tudi praktično popoln nabor tovrstnih sistemov. Zato je tak X5 vozi napol sam (sploh po mestu), se ponaša z odličnimi aktivnimi žarometi, pomaga pri parkiranju in nasploh popravlja voznikove napake. Ko smo že pri lučeh: laserski žarometi (slišati je zelo ’vojna zvezd’, v resnici pa gre za tehnologijo, pri kateri LED-diodo kot vir svetlobe nadomesti majhen laser) so odlični: tako po dosegu kot po natančnosti in hitrosti krmiljenja svetlobnega snopa.
V času, ko skoraj vse avtomobilske znamke največ tehnoloških novosti pokažejo pri elektrifikaciji in avtonomizaciji svoje flote, je BMW-ju uspelo vendarle narediti odličen klasičen SUV, s katerim so naredili velik korak naprej v primerjavi s predhodnikom – in se povzpeli v sam vrh razreda. Škoda, da ni še priključno elektrificiran.
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 77.500 EUR € |
Cena testnega modela: | 118.022 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 118.022 EUR € |
Moč: | 195kW (265 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,9 s s |
Največja hitrost: | 230 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100 kml/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta ali 200.000 km jamstvo Repair inclusive |
Menjava olja vsakih | 30.000 km |
Gorivo: | 8.441 € |
---|---|
Gume (1) | 1.826 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 71.321 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.400 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 9.615 € |
Skupaj | 94.603 € (strošek na km: 0,94 evra/km €) |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 2.993 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 195 kW (265 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 65,2 kW/l (88,6 KM/l) – največji navor 620 Nm pri 2.000–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,500; II. 3,520; III. 2,200; IV. 1,720; V. 1,317; VI. 1,000; VII. 0,823; VIII. 0,640 – diferencial 2,929 – platišča 8,0 J × 20 – gume 275/65 R 20 V, kotalni obseg 2,61 m. |
Voz in obese: | SUV – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,3 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 2.110 kg – dovoljena skupna masa 2.860 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.700 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg. Zmogljivosti: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,8 l/100 km, izpust CO2 179 g/km. |
Zunanje mere: | dolžina 4.922 mm – širina 2.004 mm, z ogledali 2.220 mm – višina 1.745 mm – medosna razdalja 2.975 mm – kolotek spredaj 1.666 mm – zadaj 1.685 mm – rajdni krog 12,6 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 900–1.100 mm, zadaj 640–860 mm – širina spredaj 1.590 mm, zadaj 1.550 mm – višina nad glavo spredaj 930–990 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510–550 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 80 l. |
Prtljažnik: | 645–1.860 l |
T = 12°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Michelin Pilot Alpine 275/65 R 20 V / stanje kilometrskega števca: 10.661 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,9s |
---|---|
402m z mesta: | 14,9s ( 148km/h) |
Največja hitrost: | 230km/h |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,6 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 61m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 58dB |
Trušč pri 130km/h | 61dB |
-
X5 se po dolgem času vrača v sam vrh razreda, predvsem zaradi odlične vozne dinamike in uporabne prosotrnosti.
-
Kabina in prtljažnik (100/110)
Kabina je prijazno zračna in dovolj prostorna, merilniki sodobno digitalni.
-
Udobje (100 /115)
Sedeži bi lahko imeli več bočnega oprijema, pri infozabavnem sistemu smo pogrešali Apple CarPlay in AndroidAuto.
-
Pogonski sklop (64 /80)
Motor je sicer dober, a ne odličen - tudi po zmogljovostih in zvoku.
-
Vozne lastnosti (88 /100)
Motor je sicer dober, a ne odličen - tudi po zmogljovostih in zvoku. Podvozje je dovolj udobno, lega na cesti za tak avto izvrstna. Tu so pri BMW opravili vrhunsko delo.
-
Varnost (98/115)
Luči so odlične, preglednost dobra, le še kak dodati asistenčni sistem je manjkal.
-
Ekonomičnost in okolje (53 /80)
Poraba je za tak avto zelo korektna, cena pa takšna, kot bi jo od tako opremljenega X5 pričakovali.