Chevrolet Aveo 1.2 16V LT (5 vrat)

26. 11. 2008 | Saša Kapetanovič
Deli

Dober začetek . . in dokaj znan konec. Tako je videti, ko z očesom preletimo novega Avea.

Škoda, da je oblikovalcem zmanjkalo časa, idej, zagona ali bog si ga vedi česa, da svojih idej niso zlili še na preostale dele avtomobila, ne le na posrečen nos. Kajti agresivni obliki sprednjega konca sledi povsem znana linija predhodnega Kalosa.

No, pojdimo k bistvenim stvarem. Pred nedavnim smo Avea podrobno opisali (AM20/2008). Bistvena razlika med avtomobiloma je v številu vrat in drugačnem agregatu v nosu. Petvratni Aveo se po zunanjih merah ne razlikuje od trivratnega, kar je pomemben podatek. Tudi oblika prav nič ne trpi.

Res pa je, da prav pogosto ne boste prevažali potnikov na zadnjih sedežih. Ker pa smo si ljudje podobni in skoraj vsi torbe, vrečke in druge drobnarije mečemo na zadnje sedeže, da se nam ne bi bilo treba sprehoditi do zadnjega konca avta in odpreti prtljažnega prostora, so dodatna vrata nedvomno boljša izbira kot kobacanje in metanje prek prednjih sedežev.

V notranjosti ne gre iskati presežkov v oblikovanju ali kakovosti. Aveo se drži določenega standarda in ne odstopa v nobeno smer. Materiali vas ne bodo navdušili, po drugi strani pa spet ni tako slabo, da bi vam v roki ostalo kaj od 'armaturke'. Tudi funkcionalnost je pričakovana; vse je nekako na svojem mestu.

Tudi če vanj posedemo nekoga, ki je popolnoma gol na področju tehnologije, se bo znal odpeljati in uporabljati osnovne funkcije avtomobila. Se pa najdejo stvari, ki avtomobilskim poznavalcem stopijo na žulj. Za začetek sta to nenatančen menjalnik in prevelik volanski obroč, težko pa 'požremo' še eno stvar: vsakič ko avto zaklenemo, se oglasi troblja, ki nas opozori, da je avto opremljen z alarmom.

Nič hudega, če avto zaklepate v središču sredi mestnega vrveža, če pa to storite zvečer v svojem naselju, se z laježem oglasijo vsi pasji prebivalci v bližini. Da ne govorimo o sosedih, ki začnejo dvigati rolete in kukati čez okno. Nepotrebno!

Agregat v nosu je šibkejši kot v Aveu, ki smo ga opisovali na dolgo in široko, torej 1, 2-litrska različica. V primerjavi s predhodnikom Koleosom gre za izboljšano različico motorja; nekoliko več 'konjev', če zaključimo na kratko. Povsem dovolj, da se avtomobil spodobno premika skozi mestne ulice, to pa je navsezadnje tudi njegovo poslanstvo. Užitkov med ovinki s tem avtom ne boste iskali, tudi zaradi podvozja ne, kajti preveč je nagibanja v ovinkih.

Glavni atribut tega avtomobila je, glede na njegovo opremljenost, zagotovo dostopna cena, zaradi katere ga tekmeci skoraj ne dohajajo. Če pa iščete kakovost, zmogljivosti in oblikovalske presežke, iščite naprej.

Saša Kapetanovič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 11.060 €
Cena testnega modela: 11.330 €
Moč: 62kW (84 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.206 cm? – največja moč 62 kW (84 KM) pri 6.000/min – največji navor 114 Nm pri 3.800–4.400/min.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 V (Hankook Optimo K406).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,8 s – poraba goriva (ECE) 7,2/4,6/5,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.421 kg – dovoljena skupna masa 2.040 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.920 mm – širina 1.680 mm – višina 1.505 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 220–980 l
Naše meritve
T = 10 °C / p = 990 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 8.524 km
Pospešek 0-100km: 13,8s
402m z mesta: 19,1s ( 117km/h)
1000m z mesta: 35,4s ( 144km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,3s
Prožnost 80-120km/h: 30,6s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,7m
AM meja: 42m
Ocena
  • Sprednji konec privablja poglede, a kaj, ko potem sledi razočaranje nad ritko. Kupci se zagotovo ne bodo preveč obremenjevali s tem, saj je cena tista, ki privablja nasmeške na njihova usta.

Hvalimo in grajamo
videz nosa
petvratna različica
cena
hupanje pri zaklepanju
nenatančen menjalnik
materiali v notranjosti