Gospodom pri Citroënu nikakor ne zmanjka domišljije in idej, kako napraviti že tako zelo uporaben avtomobil še bolj funkcionalno dovršen. Svoje znanje so znesli nad streho in jo opremili z odlagalnimi prostori v letalskem slogu. Poleg tega je Berlingo dobil nov bencinski 1, 6-litrski motor, ki je zamenjal prejšnjega 1, 8-litrskega.
Zaradi konkurence in čedalje strožjih ekoloških zahtev so citroënovci morali osvežiti motorno paleto s šestnajstventilsko tehniko. Motor je že doživel premiero v Xsarah, sedaj pa so ga namenili tudi Berlingu. Čeprav ima za dva decilitra manjšo prostornino od predhodnika, se ponaša z večjo močjo in manjšo porabo goriva.
Do tod vse lepo in prav in vsa čast štirim ventilom nad vsakim valjem in dvema odmičnima gredema, ki vse skupaj krmilita. Zadeva je spodletela pri krivulji navora, ki svoj vrh doseže šele pri 4000 vrtljajih v minuti. Če bi šlo za športno Xsaro Coupé, to ne bi bilo tako hudo. Motor je pač treba priganjati v višje vrtljaje, da pokaže, kaj zmore. Voziti v nižjih vrtljajih je za športnike tako ali tako greh. Pri Berlingu pa gredo stvari malo drugače, saj je avtomobil namenjen drugačnemu slogu.
Slogu, ki ne pozna naglice in dokazovanja in ki da veliko na ugled in eleganco. In pri tem novi motor ni najboljši partner. Za doseganje tistega, kar ponuja na papirju, ga je treba priganjati v višje vrtljaje. Vsaj 4000 jih mora kazati igla merilnika vrtljajev, da bo motor zadovoljen.
Od tod naprej je Berlingo pravi poskočnež, saj se motor prav rad vrti in pririne ne ravno aerodinamično dovršen avtomobil do največje hitrosti, ki znaša skoraj 170 km/h. Tudi pri takem tempu ostane poraba goriva ostala razveseljivo majhna, kar spet govori v prid šestnajstventilske tehnike, ki varuje tako lastnikovo denarnico kot tudi okolje.
V novem Berlingu razveseljuje tudi okolje, ki sliši na ime Modutop. Kot pove že ime, je bistvo nad glavami. Streha je izpopolnjena v slogu letalskih kabin s predali za odlaganje stvari. Nad voznikom in sovoznikom je klasična prečna polica, ki jo Berlingo pozna že od prej. Nadaljuje se v sredinsko, vzdolžno polico, ki v sebi skriva zaprt predal za zgoščenke.
Nad zadnjima sedežema se odprta polica razširi čez celotno širino strehe in spremeni v dva zaprta predala, od katerih ima vsak prostornino 11, 5 litra. Predala sta namenjena potnikom na zadnjih sedežih. Vsak ima vtičnico za 12V, med njima pa so nastavljivi zračniki in gumb za nastavljanje pretoka zraka. Zračnika sta sicer na las podobna tistim v Alfah, toda to ne moti. Če je neka stvar lepa in hkrati še funkcionalna, je pač ni greh posnemati.
Še en predal je nad prtljažnim prostorom. Seveda je največji in najboljši, saj ga je mogoče tudi odstraniti in tašči prepeljati velik fikus. Zares bo vesela, še zlasti ko bo lahko skozi pet strešnih oken opazovala nebo in se z zetom pogovarjala o vremenu. Zet bo poskušal narediti vtis z zamenjavo glasbene zgoščenke in prilagoditvijo glasbene kulise njenemu okusu.
Pri tem pridemo do edine zamere tej strehi. Ko namreč odpreš predal z zgoščenkami, te prav nemarno zletijo iz njega. V najslabšem primeru tudi tašči na glavo, če se to zgodi v ovinku. To pa ni lepo in citroënovci bi tisti predal lahko malo bolj dodelali, tako kakor so strešna drogova, ki sta običajno v vzdolžnem položaju, lahko pa se ju namesti tudi v prečni položaj in uporabi za prevoz smuči ali koles.
S streho Modutop je avtomobil težji za 30 kilogramov, vaša denarnica pa lažja za 249.024 tolarjev, kolikor znaša doplačilo za to domislico. Pridobili boste približno 100 litrov popredalčkanega prostora, izgubili pa nekaj občutka zračnosti nad glavo. Ali se izplača, morate presoditi sami.
Besedilo in foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 14.529,29 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,7 s |
Največja hitrost: | 172 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 9,6 : 1 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 5750/min - največji navor 147 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 8,0 l - motorno olje 5,0 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,450; II. 1,870; III. 1,280; IV. 0,950; V. 0,740; vzvratna 3,333 - diferencial 3,940 - gume 175/70 R 14 (Michelin Energy) |
Zmogljivost: | največja hitrost 172 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,7 s - poraba goriva (ECE) 9,5/6,2/7,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, vzdolžna vodila, vzvojni vzmetni palici, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1252 kg - dovoljena skupna masa 1780 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4108 mm - širina 1719 mm - višina 1802 mm - medosna razdalja 2690 mm - kolotek spredaj 1426 mm - zadaj 1440 mm - rajdni krog 11,8 m |
Notranje mere: | dolžina 1650 mm - širina 1430/1550 mm - višina 1100/1130 mm - vzdolžnica 920-1090/880-650 mm - posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | (normno) 664-2800 l |
T = 19 °C, p = 1010 mbar, rel. vl. = 80 % | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,9s ( 152km/h) |
Največja hitrost: | 169km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,6l/100km |
poraba na testu: | 10,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 59,3m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Berlingo Modutop pomeni trenutno najboljšo raven opreme. Predvsem se hvali z dodatnimi predali na strehi v letalskem slogu, ne gre pa prezreti tudi strešnih oken in nastavljivih nosilcev. Hkrati se je poslovil 1,8-litrski bencinski motor, ki ga je zamenjal 1,6-litrski 16V. Njegova narava se sicer ne ujema najbolje z Berlingovo, vendar bo marsikdo navdušen nad njegovo poskočnostjo in zmerno porabo goriva.