Na cestah je danes tako kot v vsakdanjem življenju - čedalje več nestrpnosti in netolerance. Vsem se mudi dokazovati, da so boljši in močnejši od nasprotnikov v kovinskih škatlah.
Treba je zamenjati »čip« v glavi, so rekli pri Citroënu in naredili Berlinga. Duh, ki je zadnjih nekaj let zaman krožil okrog njihovih projektantskih birojev, je končno spet našel svoje mesto. Včasih so bili Citroëni avtomobili z dušo, na čelu s spačkom in z žabo.
Potem so prišli časi, ko so se te svoje posebnosti nekako ustrašili in poskušali prilagoditi obliko avtomobilov nekemu splošnemu trendu v avtomobilski industriji. Seveda se to ni dobro končalo. No, hvala bogu, spet jih je srečala pamet in nastal je Berlingo.
Ta je posrečena mešanica med dostavnikom in osebnim avtomobilom. Seveda bi bilo nesmiselno govoriti o lepoti ali eleganci njegovih oblik. Je pač takšen, kot je, se pravi prav prikupno robat. Zato pa v sebi skriva ogromno prostora. Zaradi visokega stropa je občutek prostornosti navdušujoč.
Na voznikovem sedežu se sedi zelo pokončno in zaradi nekoliko bolj položno nameščenega volanskega obroča je občutek pristno tovornjaški. Tak je tudi prtljažnik. Vanj gre, na primer, sestavljen otroški voziček. Nič zlaganja in razmišljanja, kam bi dal ta kos in kam oni.
Preprosto ga primeš in prestaviš celega v prtljažnik. Kaj šele, če je zložena zadnja vrsta sedežev! Takrat bogastvo prostora naraste na razkošnih 2800 litrov. Kljub temu je avtomobil dovolj kratek za urno manevriranje v mestni gneči. Lega na cesti je boljša, kot bi človek pričakoval od tako visokega avtomobila.
Zmogljivosti pa navdušujoče za nekoč skorajda le tovornjakarjem namenjen dizelski motor. Ta je sedaj že dobro znani turbodizel iz koncerna PSA, ki sliši na ime Hdi. Je odličen izdelek in kot nalašč za Berlinga. Dobro pospeši že od 1500 vrtljajev v minuti, nad 4500 vrtljajev pa se ga ne izplača mučiti, ampak je bolje prestaviti. Z dizli je pač tako, da zaradi majhnega uporabnega območja vrtljajev zahtevajo veliko dela s prestavno ročico.
Če niste nestrpni in športni, pa dovoljujejo lenarjenje v višji prestavi zaradi izjemnega navora v nizkih obratih. Poraba goriva na testu kljub priganjanju in veliki čelni površini avtomobila ni presegla osmih litrov na sto prevoženih kilometrov. Blagodejno vpliva na tanjšanje denarnice!
No, prav takšnega bi imel, bi lahko dejal malce za šalo. Veliko ponuja in malo porabi. Je enako udoben kot vsak običajen avtomobil, toda z dobrodušnim videzom je nekaj posebnega - izžareva citroënovski duh, za katerega je že kazalo, da se bo izgubil.
Uroš Potočnik
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.031,34 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 15,3 s |
Največja hitrost: | 159 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 205 Nm pri 1900/min - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda, turbinski polnilnik na izpušne pline, hladilnik polnilnega zraka - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,454; II. 1,869; III. 1,148; IV. 0,822; V. 0,659; vzvratna 3,333 - diferencial 3,685 - gume 175/65 R 14 Q (Michelin XM+S Alpin) |
Zmogljivost: | največja hitrost 159 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,3 s - poraba goriva (ECE) 7,0 / 4,7 / 5,5 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, vzdolžna vodila, vzvojni vzmetni palici, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1280 kg - dovoljena skupna masa 1920 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 670 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4108 mm - širina 1719 mm - višina 1802 mm - medosna razdalja 2690 mm - kolotek spredaj 1426 mm - zadaj 1440 mm - rajdni krog 11,3 m |
Notranje mere: | dolžina 1650 mm - širina 1430/1550 mm - višina 1100/1130 mm - vzdolžnica 920-1090/880-650 mm - posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | normno 664-2800 l |
T = 3 °C - p = 1015 mbar - rel. vl.= 71 % | |
Pospešek 0-100km: | 13,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 36,0s ( 141km/h) |
Največja hitrost: | 162km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,1l/100km |
poraba na testu: | 8,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 51,6m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
-
Berlingo je avtomobil, ki s svojo podobo pomirja tako tiste, ki ga gledajo, kot tudi tiste, ki ga vozijo. Po dolgem času je spet pravi Citroën in k temu značaju se turbodizelski motor krasno poda. Je idealen družinski avtomobil, tako za dolga potovanja kot tudi za mestne opravke.