Z novo generacijo je Citroen Berlingo dobil izvedbo XL tudi v potniški izvedbi, in ko se voznik z njim srečuje nekaj dni, hitro narastejo apetiti in zdi se, da potrebe po manjšem kar nekako ni več.
Vitaminov in vitaminskih kompleksov je v naravi in naši prehrani veliko. No, vsaj bilo naj bi jih. Pa morda veste, kateri vitamini so na primer potrebni za odpornost, za rast las in tako naprej? Naj vam malo pomagamo. Vitamin D je pomemben predvsem za rast, in kot kaže, ga imajo pri Citroenu veliko ali pa ga vsaj hranijo za model Berlingo. Na testu se je namreč predstavil v izvedbi XL (zelo velik) in že na prvi pogled je bilo jasno, da si jo zasluži.
Kljub sivi barvi, v katero je bil odet testni primerek – ta ga nekoliko pomanjša, zato se mu po mojem mnenju različne barvne kombinacije, kot je bela z oranžnimi dodatki in povsem nemotečo črno plastiko, ki jih vidimo na cestah, podajo precej bolje – je avto velik. Saj do bočnih vrat v drugi vrsti še nekako pridemo, nato pa se začne dolg prtljažni prostor. In to je seveda tudi ključna sestavina Berlinga.
Prostora, ki ga novinec ponuja, resnično ne zmanjka. Vendar se nikakor ne omejujemo zgolj na prtljažni prostor, kjer je mimogrede kar 850 litrov prostora s postavljeno drugo vrsto sedežev, temveč na odlagališča v kabini. Predali so namreč povsod: kar dva pred sopotnikom, velik med obema sedežema, ki se poleg vsega zapre z dvema praktičnima pokrovoma, in še tisti na merilnikih hitrosti. A to so zgolj tisti s pokrovom, sicer pa je odlagalnih mest še več, vse skupaj za več 10 litrov.
Čeprav je kabina v Berlingu izredno uporabna in tudi oblika dovršeno izdelana, pa počutje v njej vseeno ni najboljše. To namreč kazi sicer večbarvna, a izredno trda plastika. Monotonost sicer do neke mere razbije prijeten volanski obroč s prepoznavno ročico menjalnika, velik zaslon info-zabavnega sistema in pa vmesnik klimatske naprave, ki se zgleduje po preostalih dražjih modelih znamke, a glede na to, da Berlinga uvrščamo med osebne avtomobile, in ne dostavnike, bi tukaj morda vendarle lahko storili nekaj več.
Kritika gre sicer tudi premajhnemu ali predaleč naprej postavljenemu vzvratnemu ogledalu in pa delu vmesnika za klimatsko napravo, ki se hitro skrije za volanski obroč, zaradi česar zna biti nastavljanje klimatske naprave vsaj na začetku nekoliko težavno. Če pa vas to ne moti oziroma tovrstne napake odtehta solidno sedenje, potem bo zadeva veliko bolj preprosta. Stoki sicer ne izstopajo po ničemer, a hkrati ponujajo prijetno sedenje v obeh vrstah, zaradi česar v kabini tudi na daljših poteh ne bo slabe volje.
In če se dotaknemo še vožnje: Po pričakovanjih. Poraba zmerna, za kar se gre zahvaliti 130 'konjskemu' dizlu, za katerega se zdi, da je najboljša izbira za ta avtomobil. S šeststopenjskim menjalnikom sodeluje zgledno, ob umirjeni vožnji, ki jo avtomobil ponuja, pa se seveda ne bi branili samodejnega menjalnika. A mu tega ne štejemo v minus. Testni Berlingo je tako, če odmislimo zgoraj navedene kritike, ki jih bo racionalen kupec – in takšnih med kupci tovrstnih vozil ne manjka – hitro odmislil, povsem spodoben sopotnik, ki bo le stežka razočaral.
Prodaja: | C Automobil Import |
---|---|
Cena testnega modela: | 25.210 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 21.800 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 21.815 EUR € |
Moč: | 96kW (130 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s s |
Največja hitrost: | 185 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,5 l/100 kml/100km |
Obvezno zavarovanje: | 535 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.120 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 H (Goodyear Efficient Grip Performance) |
Mase: | prazno vozilo 1.506 kg – dovoljena skupna masa 3.590 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.753 mm – širina 1.848 mm – višina 1.849 mm – medosna razdalja 2.975 mm |
Prtljažnik: | prtljažnik 850–2.693 l |
T = 26 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.831 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18,0s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,0/15,2s ((IV./V.)) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,9/17,3s ((V./VI.)) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,7m |
AM meja: | 40,0m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59 dbdB |
-
Citroen Berlingo XL je pošten družinski avtomobil, ki v ničemer pretirano ne izstopa. Razen pri prostoru. Ta bo zadovoljil še tako velike potrebe družine, ki si ga bo privoščila.