Berlingo je eden tisith avtomobilov, za katerega navedba, da gre za znamko Citroën, sploh ni potrebna. Stari znanec, torej, ki ga na cestah sploh ne opazimo več. Ampak bodite pazljivi: jih je veliko!
Je nekakšen dokaz, da je lahko avtomobil najprej uporaben in šele potem pri njem pomislimo na vse drugo. Že res, da je različica, ki smo jo preskusili, torej Multispace, nastala iz dostavnika, a je pravzaprav ravno v tem razlog, da je tako cenjen. Dizajn? Ja, a usmerjen povsem v uporabnost. Zmogljivosti? Je na robu sprejemljivega, a je najpomembnejše tisto drugo – gospodarnost.
Udobnost? Zadovoljiva, če ne iščemo premijskih lastnosti avtomobilske ponudbe. Vzdržljivost? Boljša kot prvi vtis, ki ga malo zmoti pogled na precej zastarele rešitve v notranjosti in zelo 'plastičen' videz. Pravzaprav smo s temi nekaj vprašanji in odgovori že povedali vse glavne značilnosti avtomobila. Ampak! Berlingo je nekaj več, zanj velja predvsem to, da je pri določeni vrsti kupcev že prava ikona. Koliko mlajših je z njim raslo iz otroštva! V najnovejši različici je malce osvežen, ker so temu rodu pri Citroënu namenili še nekaj let živ-
ljenja, preden ga bodo zamenjali s povsem novim. V sredini armaturne plošče tako najdemo primerno velik zaslon na dotik, ki je zdaj nadomestil veliko gumbov za upravljanje. Ima pač to pomanjkljivost (ne le pri tem avtu), da večino zadev lahko med vožnjo le pogojno upravljamo, saj je pritiskanje na primerne (sicer dovolj velike) ikone lahko ob vožnji po luknjastih cestah in ob večji hitrosti prava loterija. Zato bo vsakdo zadovoljen, da je vsaj upravljanje (ročne) klimatske naprave še ostalo tisto z gumbi in da se da iskati radijske postaje tudi s podvolanskim dodatkom.
Osnovni turbodizelski 1,6-litrski motor ima sicer 'zgolj' 100 'konj', pa tudi le petstopenjski ročni menjalnik je v tej opremi, vendar to še ne pomeni, da z njim ni mogoče voziti gospodarno. Ampak tisti, ki bi radi bili hitri, bodo najbrž manj zadovoljni, čeprav se vsaj avtorju zdi, da je prav takšen ravno pravi za te vrste družinskih avtomobilov, kjer priti prvi na cilj ne bi smela biti prva izbira. Saj je večina razlogov za priljubljenost Berlinga ne nazadnje v tistem delu avtomobila za voznikovim sedežem – v prostornosti in uporabnosti in tem, da ni treba vedno premišljevati, kaj in koliko vanj naložite.
Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 19.890 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 20.610 € |
Moč: | 73kW (100 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 372 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.025 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 73 kW (100 KM) pri 3.750/min – največji navor 254 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 15 94H (Michelin Alpin) |
Zmogljivost: | največja hitrost 166 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 113 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.374 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.384 mm – širina 1.810 mm – višina 1.801 mm – medosna razdalja 2.728 mm |
Notranje mere: | prtljažnik 675–3.000 l – posoda za gorivo 53 l |
Okoliščine meritev: T = 14 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.231 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,1s |
---|---|
402m z mesta: | 19,3s ( 115km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,3s (IV) |
Prožnost 80-120km/h: | 38,8s (V) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Berlingo je pojem, o tem ni dvoma. A pri Citroënu so najbrž tudi zaradi tega nekoliko manj popustljivi, ko gre za ugodnosti glede nabavne cene.