Citroën C2 1.4 HDi SX

27. 5. 2004 | Peter Kavčič
Deli
Citroën C2 1.4 HDi SX

Dizelski motorji so bili še do nedavnega rezervirani za avtomobile od nižjega srednjega razreda naprej in seveda za velike limuzine ter bolj družinske avtomobile. S sodobno tehniko in prijaznostjo teh motorjev pa jih vedno pogosteje srečujemo tudi v najmanjših avtomobilih.

Citroën C2 je že eden izmed njih. Še precej svež, prikupne zunanjosti, ki je nekaj posebnega in razkriva mladostni značaj avtomobila. Se mu dizelski motor poda? Še kako, nikar si ne mislite, da 1, 4-litrski HDi dizelski motor ropota ali kako drugače greni življenje vozniku ali potnikom. Prej nasprotno.

Da C2 poganja dizelski motor, smo se šele zavedli, ko smo ga poslušali v prostem teku. Je le malenkost glasnejši od bencinskega enake prostornine, izdalo ga je le - to, nič pokašljevanja ali nemirnega teka oziroma motečih tresljajev.

Ko smo se drugič zavedli, da gre avto na plinsko olje, je bilo na bencinski črpalki, kjer pa smo se ustavljali zelo poredko. če ne marate pogosto mazati rok in vam obiski bencinskih servisov niso ravno najbolj prijetno opravilo, je tale C2 1.4 HDi ravno pravšnji. Glede na to, da ima 41-litrsko posodo za gorivo, je doseg od enega postanka do drugega precej velik.

Na našem testu smo naredili okoli 600 kilometrov, kar pomeni, da se C2 lahko pohvali z zmerno porabo goriva. Izmerili smo mu porabo 5, 5 litra na 100 prevoženih kilometrov, vozili pa smo se po mestu, v gneči in tudi nekoliko hitreje po avtocesti.

Avtomobilček se je izkazal z živahnostjo in okretnostjo, obenem pa ni bilo težav zaradi kratke medosne razdalje, saj je precej udoben tako pri umirjeni vožnji in nekoliko živahnejšem sukanju volana. Edina zamera je bila pravzaprav del naše krivde.

Pri nekoliko manj pazljivem speljevanju se je sem ter tja zgodilo, da je motor ugasnil (dokaj značilen pojav pri sodobnih turbodizelskih motorjih). Po drugi strani pa nas je prijetno presenetil menjalnik, ki je deloval uglajeno in tudi na prestavni ročici daje dober občutek.

Če torej veste, zakaj bi vam tak avto prišel prav, ne poznamo razlogov proti. To, da ima zadaj dva sedeža, je del mladostnega imidža, ki ga C2 vsekakor ima. Vendar vas naj ne zavede. Kljub majhnosti je prtljažnik uporaben zaradi prilagodljivosti zadnjega para sedežev.

In če prištejemo še opremo SX, kjer izstopata udobje (oblazinjenje sedežev, radio z obvolansko ročico, daljinska osrednja ključavnica, električni pomik stekel, . . ) in varnost (ABS, 4 varnostne blazine, . . ), ni razlogov, zakaj ne bi malega varčneža vzljubili.

Peter Kavčič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 10.736,94 €
Cena testnega modela: 13.165,58 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s
Največja hitrost: 166 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1398 cm3 - največja moč 50 kW (68 KM) pri 4000/min - največji navor 150 Nm pri 1750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 14 T (Michelin Energy)
Zmogljivost: največja hitrost 166 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 5,1/3,6/4,1 l/100 km
Mase: prazno vozilo 995 kg - dovoljena skupna masa 1390 kg.
Zunanje mere: dolžina 3666 mm - širina 1659 mm - višina 1461 mm - prtljažnik 166-879 l - posoda za gorivo 41 l
Naše meritve
T = 0 °C / p = 1012 mbar / rel. vl. = 76 % / Stanje kilometrskega števca: 8029 km
Pospešek 0-100km: 14,8s
402m z mesta: 19,5s ( 113km/h)
1000m z mesta: 36,1s ( 141km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 21,9 (V.)s
Največja hitrost: 159km/h (V.)
poraba na testu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 45m
Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
športen in mladosten značaj
prilagodljivost sedežev
varnost in udobje
sedenja (odraslih potnikov) zadaj
cena testnega modela