Podaljšani test: Citroen C3 - PureTech 110 S & S EAT6 Shine

29. 4. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Ena od prvih stvari, ki jih novopečeni voznik Citroena C3 v avtu išče zaman, so klasične komande za upravljanje klimatizacije. Še več: zaman bo iskal večino klasičnih gumbov!

Citroenovci so mu jih pustili le nekaj: za vklop odroševanja vetrobranskega in zadnjega stekla, vrtljiv gumb za uravnavanje glasnosti avdio sistema ter gumb za odklepanje in zaklepanje avta. To pa je praktično vse – za upravljanje vsega drugega bo treba poseči po za dotik občutljivem zaslonu sredi armaturne plošče. Dobro ali slabo?

Oboje. Ideja ni napačna in Citroenova rešitev, pri kateri so tik ob zaslonu za dotik občutljivi 'gumbi' za hiter dostop do glavnih sklopov (avdio sistem, klimatizacija, telefon in podobno), je dobra, saj prihrani en dotik v primerjavi z uporabo klasičnega 'home' gumba. Je pa res, da je generacija, ki je odrasla s pametnimi mobilniki, tega dodatnega dotika vajena in bi namesto 'gumbov' ob njem, ki zasedejo precej prostora, raje videla, da bi bil zaslon večji.

Pri Citroenu so se, kot večina proizvajalcev, odločili za vodoravno postavitev zaslona. Ker so sicer uporabniški vmesnik oblikovali tako, da je večina gumbov na njem dovolj velikih, to ni velik problem, bi bilo pa vseeno bolje, če bi bil zaslon ne le večji, ampak nameščen nekoliko višje in pokončno. Tako bi bila uporaba še lažja in varnejša tudi takrat, ko je cesta slaba in prst niha. A vsaj osnovne funkcije (na primer klimatizacija) imajo tak grafični vmesnik, da to res ni problem.

Infozabavnemu sistemu C3 v minus štejemo, da je odstop do nekaterih funkcij prezapleten ali preveč skrit (na primer do nekaterih nastavitev), pa tudi to, da izbirniki postanejo precej nepregledni oziroma neintuitivni, ko se uporabnik spusti nivo ali dva vanje – a to v resnici velja za skoraj vse tovrstne sisteme.

Povezava s pametnimi mobilniki deluje odlično prek Applovega CarPlaya, sistem pa podpira tudi Android Auto, a na žalost te aplikacije za androidne telefone v slovenskem Play Storu še ni, saj Google Slovenijo nemarno in podcenjujoče ignorira – a za to seveda ni kriv Citroen.

Fizični gumbi torej da ali ne? Z izjemo vrtljivega za glasnost jih, vsaj v C3, zlahka pogrešamo.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.200 €
Cena testnega modela: 16.230 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 878 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.550/min – največji navor 205 Nm pri 1.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Premacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.996 mm – širina 1.749 mm – višina 1.747 mm – medosna razdalja 2.540 mm – prtljažnik 300 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.203 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 121km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB