To, da je C5 s podvozjem Hydractive všečen posebnež, smo vsi vedeli. A če zraven dodate še nov, 207-konjski motor, opremo Exclusive in samodejni šeststopenjski menjalnik, vam bo še posebej všeč. Če seveda ne marate nemških, švedskih ali italijanskih strojev!
Pri tako velikih avtomobilih ne morete zgrešiti: če poleg prostorskega udobja želite še slišno razvajanje, morate seči globlje v žep in dokupiti prostorninsko izdatnejši agregat. S tem pridobite na zvoku, navoru, moči, z eno besedo - prestižnosti. Ne moremo si namreč predstavljati, da bi direktor na službeni poti vedno tiščal poln plin le zato, da bi 1, 7-tonski avtomobil ujel prometni tok, ob tem pa vsakič preklel mopediste, ki bi jih le s težavo prehitel . . Si vi? ! ?
Nov motor se je izkazal z močjo in navorom, manj pa s protihrupno zaščito (pred tem smo ga preskušali v Peugeotu 607, kjer je bolj tih, saj suhoparne številke naših meritev pravijo, da je pri 90 km/h v Peugeotu za decibel tišji, pri 130 km/h pa kar za dva) in sinhronizacijo s šeststopenjskim menjalnikom. Motor in menjalnik se nikakor nista uspela zmeniti, da bi delovala usklajeno, složno, zato nas je mehanika kar prisilila, da smo si vzeli čas . .
Citroën C5 je dejansko kar vpil po tem, da se je treba sprostiti, pretakniti v D in uživati ob dobri glasbi, saj se je ob grobi desni nogi menjalnik preveč obotavljal, motor pa preveč porabil in se nasploh naprezal, da bi potniki imeli od dinamičnejše vožnje kaj več kot le glavobol. Pri bolj umirjeni in mehkejši vožnji vas bo razvajalo aktivno podvozje (sistem Hydractive tretje generacije, pri katerem lahko uravnavate tudi višino vozila od tal), zelo posreden volanski sistem (moteče na spolzkem asfaltu, zelo neutrujajoče pri vsakodnevni vožnji), mehki sedeži (za ljudi, ki imajo težave s hrbtenico, pa nočejo pripomočkov iz motečih televizijskih reklam) in - ha, mogoče celo najpomembnejša stvar - količina električnih pomagal.
Električno pomična stekla, parkirna tipala, izklopljiv ESP, samodejna klimatska naprava, radio s CD-jem, potovalni računalnik, prižiganje zasenčenih luči kar z zagonskim ključem, da ponoči varno pridete do avtomobila, . . Kaj pravite, da imajo to tudi drugi? Kaj pa pravite o vibriranju voznikovega sedeža, ko prevozite katero od vzdolžnih črt? Sistem je sicer izklopljiv, vendar je mišljen za tiste, ki so veliko na poti in radi pretiravajo s časom, porabljenim za volanom. Tako naj bi preprečili, da voznik za volanom zaspi, čeprav je naš sistem enkrat delal, drugič ne, vsakič pa smo se nenapovedane masaže kar malce prestrašili . .
Citroën C5 je udobnež, posebnež med velikimi, in kot takega ga morate tudi jemati. S tem motorjem ne morete zgrešiti, pri menjalniku pa bo potrebnih še nekaj dodelav (recimo miniaturen prikazovalnik trenutne prestave je ob sončnem vremenu povsem neviden), največ dela pa bodo pri Citroënu imeli pri zagotavljanju kakovosti izdelave. Naš C5 se je od drugih ločil po zadnjem brisalniku, ki se je pri višjih hitrostih ločil od zadnje šipe, in predalniku pod volanskim obročem, ki se je le stežka odpiral. A kot pravijo pametni, popolnost je dolgočasna in lahko se tolažite s tem, da ima te ’posebnosti’ le vaš avtomobil!
Aljoša Mrak
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 31.755,97 € |
Cena testnega modela: | 33.466,87 € |
Moč: | 152kW (207 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,6 s |
Največja hitrost: | 230 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 14,7l/100km |
Motor: | 6-valjni - 4-taktni - V-60° - bencinski - gibna prostornina 2946 cm3 - največja moč 152 kW (207 KM) pri 6000/min - največji navor 285 Nm pri 3750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 215/55 R 16 H (Michelin Pilot Primacy). |
Zmogljivost: | največja hitrost 230 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,6 s - poraba goriva (ECE) 14,7/7,2/10,0 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1589 kg - dovoljena skupna masa 2099 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4745 mm - širina 1780 mm - višina 1476 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 65 l. |
Prtljažnik: | 471-1315 l |
T=10 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 43 % /Stanje km števca: 5759 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,3s |
---|---|
402m z mesta: | 16,7s ( 139km/h) |
1000m z mesta: | 30,1s ( 177km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,3/12,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,3/17,6s |
Največja hitrost: | 230km/h (V. in VI.) |
poraba na testu: | 11 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,9m |
AM meja: | 40m |
-
Če bi radi dinamičnost, poglejte raje k tekmecem. C5 hoče predvsem razvajati z udobjem, kar mu tudi po zaslugi novega ’šestaka’ povsem uspeva. In verjemite, s tem avtomobilom ne boste v sivem povprečju nemških avtomobilov, ki so tako priljubljeni med mladimi japiji.