DS 4 Crossback BlueHDi 120 EAT6 So Chic

Rad bi bil kombilimuzina, pa s pogojno uporabnim zadnjim parom vrat to ravno ni. Rad bi bil mehki terenec, pa mu s športno nastavljenim podvozjem in 18-palčnimi gumami tudi tu ne kaže najbolje. S postavitvijo znamke DS nad znamko Citroën bi se spogledoval s premijskim razredom, a mu pedigre ljudskega modela C4 to ne dopušča.

Priznam, na začetku najinega druženja sva bila z Deesom malce skregana. Všeč mi je bil, a sem vedel, da se spodaj skriva Citroën C4. Tako nekako, kot bi predvideval kako bodo zjutraj videti tiste bejbe, ki se zvečer namažejo s tono ličil, si nataknejo umetne trepalnice in nohte, push up modrce in lasne podaljške. No, to. In potem je naneslo, da smo se odpravili na primerjalni test družinskih kombilimuzin (ki ste si ga lahko prebrali v prejšnji številki Avto magazina), zato smo potrebovali en spremljevalni avtomobil.

Najprej sem se spogledoval s supertestnim Audijem A4, a ker DS še ni bil poslikan, sem se odločil, da gre z nami na otok Pag. Že v startu sem se razveselil samodejnega menjalnika. Malce mu gre očitati neodločnost pri popuščanju plina, a zato je delovanje in pretikanje zelo hitro. Različica Crossback je v nasprotju z navadnim DS 4 za 40 milimetrov višje dvignjena od tal, a ta razlika vam bo bolj kot za premagovanje terena prišla prav pri udobju med samo vožnjo. DS 4 ima že sam po sebi precej trdo naravnano podvozje, zato je kombinacija višje nastavljene karoserije z dobrimi blažilniki, športnimi pnevmatikami Michelin Pilot Sport in precej natančnim volanskim sistemom kot naročena za tak avto. 120-'konjski' turbodizel ni ravno športne sorte, a vas bo prepričal z mirnim tekom in majhno porabo, v kombinaciji z veliko posodo za gorivo pa boste na črpalko večkrat zavili na lulanje in po sladoled kot pa po dizel.

Rad bi bil kombilimuzina, pa s pogojno uporabnim zadnjim parom vrat to ravno ni. Rad bi bil mehki terenec, pa mu s športno nastavljenim podvozjem in 18-palčnimi gumami tudi tu ne kaže najbolje. S postavitvijo znamke DS nad znamko Citroën bi se spogledoval s premijskim razredom, a mu pedigre ljudskega modela C4 to ne dopušča. Priznam, na začetku najinega druženja sva bila z Deesom malce skregana. Všeč mi je bil, a sem vedel, da se spodaj skriva Citroën C4.

Tako nekako, kot bi predvideval kako bodo zjutraj videti tiste bejbe, ki se zvečer namažejo s tono ličil, si nataknejo umetne trepalnice in nohte, push up modrce in lasne podaljške. No, to. In potem je naneslo, da smo se odpravili na primerjalni test družinskih kombilimuzin (ki ste si ga lahko prebrali v prejšnji številki Avto magazina), zato smo potrebovali en spremljevalni avtomobil. Najprej sem se spogledoval s supertestnim Audijem A4, a ker DS še ni bil poslikan, sem se odločil, da gre z nami na otok Pag. Že v startu sem se razveselil samodejnega menjalnika.

Malce mu gre očitati neodločnost pri popuščanju plina, a zato je delovanje in pretikanje zelo hitro. Različica Crossback je v nasprotju z navadnim DS 4 za 40 milimetrov višje dvignjena od tal, a ta razlika vam bo bolj kot za premagovanje terena prišla prav pri udobju med samo vožnjo. DS 4 ima že sam po sebi precej trdo naravnano podvozje, zato je kombinacija višje nastavljene karoserije z dobrimi blažilniki, športnimi pnevmatikami Michelin Pilot Sport in precej natančnim volanskim sistemom kot naročena za tak avto. 120-'konjski' turbodizel ni ravno športne sorte, a vas bo prepričal z mirnim tekom in majhno porabo, v kombinaciji z veliko posodo za gorivo pa boste na črpalko večkrat zavili na lulanje in po sladoled kot pa po dizel.

V notranjosti boste bratsko navezo s Citroënom C4 opazili še prej. Nekateri materiali so mogoče malce oplemeniteni, a sama zasnova ostaja skoraj nespremenjena. Za vse, ki jih tare gumbofobija, je razveseljujoč podatek, da je dober del stikal zdaj pospravljen v večpredstavnostni sistem s sedempalčnim, zaslonom, občutljivim na dotik. Za ljubitelje jabolčnikov je še toliko bolj razveseljujoče dejstvo, da naprava podpira povezavo prek sistema Apple CarPlay. Če je bivanje v prednjem delu avta še dokaj prijetno, je zadaj domala klavstrofobično.

Če odmislimo, da je prostora bore malo, dodaten občutek utesnjenosti povečajo močno zatemnjene šipe, ki za povrh vsega niso pomične. Precej nenavadno glede na to, da gre vendarle za petvratni avtomobil. Poleg tega je tudi sama oblika zadnjih vrat taka, da je pri odprtih en del tako zašiljen, da hitro poskrbi za kakšno buško na otroški glavici. Zaželena umestitev v premijski razred je prinesla tudi bogat nabor opreme. Poleg nekaterih prej omenjenih stvari velja izpostaviti še nekatere kose, ki v tem avtomobilskem razredu niso ravno vsakdan.

To velja predvsem za sedeže z masažno funkcijo, žaromete v LED-tehnologiji, brezžično internetno povezavo ter še kaj bi se našlo. Pa je to dovolj, da tak avto umestimo na višji nivo? Trg premijskih malčkov je neizprosen, zato dvomimo, da bo imel kateri od konkurentov kakšno neprespano noč na račun DS 4 Crossbacka. Stric v salonu bo za tak avtomobil zahteval 35 evrskih tisočakov, a smo prepričani, da vam bodo pri Citroënu, se opravičujemo, pri DS, ponudili tudi dober popust.

Saša Kapetanovič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.090 €
Cena testnega modela: 35.590 €
Moč: 88kW (120 KM)
Največja hitrost: 190 km/h km/h
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.302 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: Motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik– gume 225/45 R 18 V (Michelin Pilot Sport 3).
Zmogljivost: Največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Mase: Prazno vozilo 1.340 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg.
Zunanje mere: Dolžina 4.284 mm – širina 1.810 mm – višina 1.535 mm – medosna razdalja 2.612 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: prtljažnik 385–1.021 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.945 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,0s ( 124km/h)
Največja hitrost: 190km/h
poraba na testu: 5,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Hvalimo in grajamo
motor (delovanje, varčnost)
podvozje
samodejni menjalnik
doseg s polno posodo goriva
podpira Apple CarPlay
zandja stekla se ne odpirajo
prostornost na zadnji klopi
suhoparna notranjost
cena