Saj ne, da nismo pričakovali: Forde vendarle od nekdaj poznamo kot bolj vozniško naravnane med konkurenčnimi avtomobili. Okej, zadnja leta so pri kakšnem modelu tudi malo zašli, a podaljšanotestna Fiesta z litrskim turbobencincem v nosu dokazuje, da na svojo tradicijo vendarle niso pozabili.
Okej, na res športno Fiesto bo treba še malce počakati (toliko, da pride Fiesta ST) in tale, ki je začela podaljšani test pri nas, tudi noče biti športna, a gene je v njej mogoče zaznati. Od tega, kakšen občutek ponuja za volanom, do tega, kako se odziva motor, kako zna sicer udobno podvozje nadzorovati nihanje karoserije med 'prelaganji' iz enega v drugi ovinek ali kakšen je občutek na stopalkah.
Skratka: ta Fiesta je eden od tistih čedalje redkejših avtomobilov, ki znajo vozniku dati vedeti, da so inženirji pri razvoju razmišljali še o čem drugem kot le o porabi, ekologiji, ceni ali številu držal za pijačo. Zato je krmiljenje prijetno natančno, ravno prav obteženo in natančno, zato je podvozje kljub udobju še dovolj čvrsto, da se ta Fiesta v ovinke zagrize z veseljem, in zato zna ob primernih ukazih z volanom in plinom ter zavorami zadek umirjeno zdrsniti.
Seveda pa to ni edina dobra stran te Fieste (je pa tista, ki je med vožnjo najbolj opazna). Dobro se izkaže tudi infozabavni sistem Sync3 (o njem kaj več v enem od naslednjih zapisov), pa čeprav je njegov zaslon na sredini armaturne plošče nameščen nekoliko nerodno, preveč zasukan proti sovoznikovemu sedežu. Tudi po prostorski plati v Fiesti ni težav (kar je tudi posledica tega, da je v primerjavi s Fiestami, ki jih poznamo 'od nekoč', kar krepko zrasla), ne spredaj, ne zadaj, ne v prtljažniku, če se seveda uporabniki zavedajo, da s prostorom v tem avtomobilskem razredu pač ni čudežev.
Motor(ček) s 100 'konji' in tremi valji ni novinec, tri mesece preizkušanja pa bo dovolj, da dokončno ugotovimo, kako varčen je (o živahnosti ne dvomimo) oziroma do kod še sega tisto območje delovanja, ko poraba ne poskoči preveč. A tudi to je tema za enega od naslednjih zapisov, ko naberemo malo več kilometrov. Da se bo to zgodilo hitro, ne gre dvomiti, saj Fiesta v službeni garaži ni praktično nikoli.
Preberite še:
Kratki test: Ford Fiesta Vignale
Primerjalni test: Volkswagen Polo, Seat Ibiza in Ford Fiesta
Cena osnovnega modela: | 17.520 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 21.190 € |
Obvezno zavarovanje: | 422 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 841 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 73,5 kW (100 KM) pri 4.500–6.500/min – največji navor 170 Nm pri 1.500–4.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 V (Michelin Primacy 3 |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 97 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.069 kg – dovoljena skupna masa 1.645 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.040 mm – širina 1.735 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.493 mm – posoda za gorivo 42 |
Prtljažnik: | 292–1.093 l |
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.701 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,2s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,9/13,8s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 15,1/16,3s (V./VI.) |
poraba na testu: | 7,5 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 34,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |