V najbolj opremljeni različici nekega modela je običajno možno pričakovati serijsko vgrajeno klimatsko napravo. In potem sedem v Ford Fiesto Trend.
Za ta dandanes že skoraj obvezni pripomoček, ki vam ob pripekanju sonca močno olajša življenje, me majhna, že četrtič prenovljena Fiesta olajša za dodatnih 250 slovenskih tisočakov.
Šprotnejši značaj avtomobila od zunaj poudarjajo odbijača in zunanja vzvratna ogledala v barvi karoserije ter platišča iz lahke litine, katerih videz je še posebej všečen (po mojem okusu).
Za ustvarjanje prepiha v avtomobilu so dobrodošla električno upravljana stekla v prednjih vratih. V »električni paket« je vključeno tudi centralno zaklepanje, ki poveljuje le prednjim vratom, ne pa pokrovu prtljažnika. Počutju v avtomobilu dajejo dodatno športno noto merilniki na beli podlagi in športni sedeži. Merilniki so slabo vidni, saj volanski obroč, ki ni nastavljiv po višini, zakriva zgornjo polovico merilnika hitrosti.
Dodatno moti tudi postavitev stikala za vklop vseh štirih utripalk na volanski drog za obročem. Položaj za volanom je v splošnem za višje rasle bolj neugoden, saj je volan v naročju, glava pa je zelo blizu stropa. Sami sedeži so bolj trdi in zagotavljajo dovolj bočne opore.
V notranjosti najdemo dovolj kakovostne materiale in dobro končno izdelavo. Naslon zadnje klopi je možno podreti v razmerju 60 : 40 in s tem povečati za ta razred povprečnih 250 litrov prtljažnika na uporabnejših 929. Preklop sedalnega dela ni možen, tako da ostane površina pod kotom, ki delno zmanjša uporabnost preklopljivega naslonjala.
Motor je dolgo znani 1, 25-litrski štirivaljnik, ki navdušuje z veseljem do vrtenja, prožnostjo in znosno žejo. Povprečna poraba goriva okoli 9 litrov je ob upoštevanju zmogljivosti sprejemljiva, pri zmernejši vožnji pa lahko pade tudi pod 8 litrov. Moč se prenaša prek petstopenjskega menjalnika z natančnimi in kratkimi gibi.
Čvrsto podvozje absorbira neravnine dobro in brez nezaželenih stresavanj avtomobila. Trša nastavitev podvozja omogoča tudi zanesljivo lego in dobro vodljivost, ki sta za Fieste že dolgo znani. Zavore so dobro nadzirljive in dajejo zanesljiv občutek, a brez serijsko vgrajenega sistema ABS. Tega je možno dobiti ob doplačilu dobrih 140.000 tolarjev. Za pasivno varnost skrbijo voznikova zračna blazina, na seznam doplačil pa sodijo sopotnikova in stranski.
Peter Humar
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena testnega modela: | 10.705,81 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,1 s |
Največja hitrost: | 167 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 71,9 × 76,5 mm - gibna prostornina 1242 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5200/min - največji navor 110 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens) - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 3,4 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 1,930; III. 1,280; IV. 0,950; V. 0,760; vzvratna 3,620 - diferencial 4,060 - gume 185/55 R 14 (Continental Super Contact) |
Zmogljivost: | največja hitrost 167 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,1 s - poraba goriva (ECE) 8,7/5,8/6,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kombilimuzina - 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, zadaj - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, ABS, servo, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 922 kg - dovoljena skupna masa 1460 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3828 mm - širina 1634 mm - višina 1320 mm - medosna razdalja 2446 mm - kolotek spredaj 1429 mm - zadaj 1384 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 9,9 m |
Notranje mere: | dolžina 1660 mm - širina 1340/1400 mm - višina 930/890 mm - vzdolžnica 880-1050/800-630 mm - posoda za gorivo 40 l |
Prtljažnik: | (normno) 250-929 l |
T = 13 °C, p = 1013 mbar, rel. vl. = 82 % | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,3s ( 147km/h) |
Največja hitrost: | 165km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,9l/100km |
poraba na testu: | 9,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,1m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
-
Ford Fiesta 1.25 Trend je vizualno všečen avto, vendar ga »odlikuje« dokaj revna serijska opremljenost. Tako postane v osnovi dober avtomobil z dostopno ceno zaradi doplačila za vso dokaj zaželeno opremo že kar (pre)drag. Ob tem pa je treba še upoštevati, da je že dolgo na trgu in je po zadnji prenovi v poslednjih izdihljajih.