Ford Fiesta 1.4 16V Trend

19. 9. 2002
Deli

Od številnih mednarodnih predstavitev mi je še posebej v spominu ostala tista, na kateri smo vozili zdaj že pokojni Ford Scorpio. Njegovi oblikovalci, ki so bili tudi tam, so kar žareli in odgovarjali tudi na nezastavljena vprašanja. Vse se je vrtelo okrog poguma pri oblikovanju, temo so obdelali na tisoč in dva načina. Kako drugačen, kako pogumno oblikovan, kako razpoznaven je Scorpio. In da je tak Ford v celoti.

Fantje so bili prijetni in prijazni in jih še danes spoštujem. Ampak od njihovih besed je ostalo bolj malo . .

Uh, leta dolgo smo čakali novo Fiesto in potem, ko je le nastala, smo jo mesece dolgo čakali v tem našem kotičku med hribi in Adrijo. No, pa je tu. Zdaj je dobro biti vsaj malce previden: ne naskočite takoj cenika; tudi pri tem avtomobilu pride cena čisto na koncu, po vseh drugih dobrih in slabih lastnostih.

Res je bolj malo podobna prejšnji Fiesti; zdaj je opazno višja, ima manj polkrožnih oblik, ima zelo veliko (predvsem pa visoko) prednjo šipo in ima ob slabši vidljivosti podoben zadek kot Oplova Corsa. Videz nekoliko spominja na Focusa, če pa bi ju postavil vzporedno, bi si upal trditi, da je Fiesta nastala prej. No, kakor koli. Ker je danes (spet) modno ravno, ostro in tako dalje, je takšna tudi Fiesta in upam si napovedati, da ne bo ostala neopažena. Tudi pri nas najverjetneje ne.

Imeli smo smolo in upamo, da je bila res smola. Če namreč vse (nove) Fieste pri nekaj hitrejši vožnji znotraj tako smrdijo kot tale, ki jo vidite na fotografijah, bodo s prodajo težave. Nismo kemiki, ampak domnevamo, da je šlo za izparevanje površno (ali celo) (ne)spranega konzervirnega sredstva. Lahko pa je to del serijske opreme.

Drugi vtis in vsi naslednji so k sreči (pretežno, vendar to ni pravilo) manj neprijetni. Nekako potihem smo si želeli podatek o zunanji temperaturi, pa ga ni. Prvih nekaj sto kilometrov smo še tuhtali, kako se bereta digitalna merilnika - tisti za količino goriva je še razumljiv, oni za temperaturo hladilne tekočine, ki naj bi bil analogen (kazalček, skala), pa je sprva zelo begal. No, potem je motor čisto po fordovsko ubogljivo takoj stekel in naše razpoloženje se je dvigovalo.

Notranjost nove Fieste je nekakšno logično nadaljevanje zunanjosti. Zaradi velike zunanje višine je le-te tudi znotraj dovolj. Zajetna zadnja stebrička povzročata nekaj preglavic - mrtva kota. Sicer je notranjost vzorno pospravljena, tipično nemško in prosto po Fordu, potniki pa imajo ves čas rahlo »škatlast« občutek: veliko ravnih črt je med seboj vzporednih. Saj so se trudili in prekopirali živahno okrogle zračnike na armaturni plošči, ampak štirje krogi med bolj ali manj ravnimi, med seboj pravokotnimi linijami, niso dovolj za popestritev okolja. Tehnično kokpitu ne moremo ničesar očitati: barve (večidel siva in črna) so prijazne počutju, očesu in uporabi (ni takojšnjih sledov umazanije), vsi materiali pa so na oko in na otip zelo dobri. Tudi izdelano je vse skupaj - od same zasnove do končne izdelave - tako, kot znajo le Nemci: brezhibno tudi v malenkostih.

No, ni brezmadežna tale Fiesta. Še vedno, kljub osrednji ključavnici, vztrajajo pri odpiranju pokrova posode za gorivo le s ključem in pokrov prtljažnika lahko odpre le voznik z gumbom (elektrika! ) levo od volanskega obroča. Samo razmislite, kakšne operacije morate izvesti, da odprete v prtljažnik, ko na primer v rokah držite ne ravno lahko kartonsko škatlo, ki jo želite pospraviti tja; ključ imate sicer na mezincu, ampak najprej ga je treba vtakniti v vrata . .

Tam v prtljažniku sta še dve nerodni zadevi; prvo (slabo nalegajočo polico) sicer res lahko pripišem izdelavi, ampak druga je nepreklicno konstrukcijska. V Kölnu so radodarno namenili takšni Fiesti tretjinsko deljivo naslonjalo zadnje klopi, ampak kaj, ko je sedalni del mogoče dvigniti le v celoti. To pa pomeni, da se bosta v Fiesti tudi takrat, ko nameravate uporabiti le tretjino možnega povečanja prtljažnika, lahko peljala le dva.

Dve nerodnosti lahko živcirata tudi v kabini: na stropu (nad vrati) ni namreč niti enega ročaja in voznikov sedež ima, ko je v spodnjem položaju (višinska nastavljivost), na oko dvocentimetrsko špranjo med sedalom in naslonjalom; to pomeni, da vam bo večina tistega, kar položite nanj, zdrsnilo nazaj k nogam potnikov na zadnji klopi. Zdaj sledijo le še lepe novice: prijetno je usnje na volanskem obroču, sedeži so prijetno trdi (če vam je to všeč, pa tudi če vam ni, je - vprašajte zdravnike - zdravo), ročna klimatska naprava (doplačilo! ) je zelo učinkovita in (modulni) avdio sistem, ki ga je tudi treba doplačati, čisto spodobno gode.

Sledi druženje s tehniko. Brisalniki so zelo dobri, žarometa pa (čeprav nista ksenonska) odlična in ko voznik ponoči preklopi na dolge luči, postane pred avtomobilom za trenutek zelo temno, ko se zasenčena ugasneta. Zelo dobra je mehanika (sicer malce trdih) obvolanskih stikal in prijetno natančen je volan, ki takšen ne dopušča površnosti z volanskim obročem; tudi če ga le malo zasučeš, avtomobil spremeni smer. Skupaj z majhnim rajdnim krogom je vse to tisto, kar dela avtomobil prijeten za vožnjo.

Delno sem spada tudi pogonski sklop. Pri novi Fiesti ne moremo grajati sklopke, menjalnik pa se zdi odličen; ročica z natančnimi gibi je v vsakem položaju čvrsto vpeta. Za lepo, normalno vožnjo je odličen tudi motor, tudi prehitevati se da, po ravni cesti pa z le tretjino plina lepo prede pri nekaj nad 4000 vrtljaji v minuti v peti prestavi in igla merilnika hitrosti kaže 130 in več. In če se vam ne ljubi pretikati, se lahko v najvišji prestavi mirno vozite mestnih 50 kilometrov na uro, pa ne bo protestiral. V takšnem tempu je tudi podvozje čudovita vmesna pot med udobjem in nevtralno lego na cesti, in to brez nepotrebnih nagibanj karoserije v ovinkih.

Večje zahteve, slabši odzivi. Najprej motor. Ta je tipičen Fordov izdelek, kar pomeni, da se, če ni ravno nujno, ne vrti rad v visoke vrtljaje (elektronika nežno prekine vžig pri 6300 vrtljajih v minuti), nekje vmes pa se radi za trenutek tiho oglasijo ventilčki (frrrr), kot bi imel motor odmično gred v bloku. In podobno se tudi obnaša: nikjer (govorimo seveda o področju delovanja vrtljajev) ne vleče zelo dobro, a po drugi strani povsod solidno. »Konji«, ki jih obljublja tovarna, so morda res tam, a so pridni, pohlevni, mirni. Menjalnik je temu primeren, z dolgo izračunanimi prestavnimi razmerji, tako da največjo hitrost taka Fiesta doseže v četrti prestavi, za malce večje avtocestno hitrostno povprečje (tja proti 160 kilometrov na uro) pa je treba plin že pošteno tiščati k tlom. Skratka, pogonski sklop je daleč od tega, da bi dajal športen občutek, zanimivo pa je tudi, da je razlika v porabi goriva med nežno vožnjo in grobim tiščanjem plina (na primer naše meritve) »le« 3 litre na 100 kilometrov.

Pri divjanju postane malce neprijazen tudi menjalnik, katerega ročica se začne v zadnjem delu svojega giba močno upirati - postane precej trda. Z naraščajočo hitrostjo se pokaže tudi zasnova podvozja, saj zadnja prema občutno manj natančno vodi kolesa kot prednja. Stopnjevanje tempa v ovinkih pokvari tudi dober vtis o legi na cesti, saj postane Fiesta za neveščega bolj nevarna, kot bi smela biti. Če namreč pripeljete prehitro v ovinek in odvzamete plin (ali celo zavrete), postane zadek močno živahen - z natančnim volanom ga je sicer mogoče ujeti, vendar ciljna skupina kupcev tega avtomobila takšnega početja najbrž ne obvlada. Ali pač?

Najbolj neprijetno sledi proti koncu: zavore prično glasno cviliti, nad 150 kilometri na uro še bolj glasno cvili prednja šipa, polno obremenjena Fiesta pa bo na naših avtocestnih klancih zelo težko (če sploh) dosegla največjo dovoljeno hitrost.

Seveda je cilj Fieste povsem drugje: da lepo urejena, zapeta in pospravljena lepo služi manj zahtevnim voznikom, a morda bolj zahtevnim ljudem. Če je nekaj napak na testnem vozilu smola pri nakupu, je Fiesta lahko zelo dober mestno-primestni »poldružinski« avtomobil. Če se seveda sprijaznite s ceno.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 11.373,39 €
Cena testnega modela: 12.859,52 €
Moč: 58kW (79 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,2 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Garancija: 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 1 leto mobilne garancije EvroServis
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 285,01 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 287,51 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,0 × 76,5 mm - gibna prostornina 1388 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 58 kW (79 KM) pri 5700/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,5 m/s - specifična moč 41,8 kW/l (56,8 KM/l) - največji navor 124 Nm pri 3500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens) - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 3,4 l - akumulator 12V, 43 Ah - alternator 55 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 1,930; III. 1,280; IV. 0,950; V. 0,760; vzvratna 3,620 - prestava v diferencialu 4,060 - platišča 6J × 15 - gume 195/50 R 15 H, kotalni obseg 1,74 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,8 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,2 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,1/6,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx - ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1103 kg - dovoljena skupna masa 1530 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 3917 mm - širina 1683 mm - višina 1432 mm - medosna razdalja 2486 mm - kolotek spredaj 1477 mm - zadaj 1444 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 9,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1600 mm - širina (komolci) spredaj 1390 mm, zadaj 1380 mm - višina nad sedežem spredaj 930-990 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 910-1110 mm, zadnja klop 820-620 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 45
Prtljažnik: normno 284-947 l
Naše meritve
T = 25 °C - p = 1014 mbar - rel. vl. = 53 % - Stanje kilometrskega števca: 40 km - Gume: Bridgestone Turanza ER 30
Pospešek 0-100km: 14,6s
1000m z mesta: 36,1s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 26,1 (V.)s
Največja hitrost: 165km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,2l/100km
Najvišja poraba: 11,4l/100km
poraba na testu: 10,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 71,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 70dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (303/420)
  • Nova Fiesta je tehnično zelo dober avtomobil, namenjen povprečno zahtevnim voznikom in voznicam. Navdušuje s prostornostjo in z voznostjo, čeprav ji lahko po drugi strani pripišemo kar nekaj napak. Dober vtis se poslabša pri večjih voznikovih zahtevah, njena največja napaka pa je brez dvoma cena.

  • Zunanjost (13/15)

    Ni tiste vrste oblika, ki bi vlekla vse po vrsti, je pa modna. Natančno izdelana zunanjost!

  • Notranjost (117/140)

    Zelo dobre ocene za prostornost in za položaj za volanom. Izgublja prtljažnik z nespretno tretjinsko povečljivostjo. Za boljšo oceno manjka nekaj elementov opreme.

  • Motor, menjalnik (25 /40)

    Motor je le povprečen, tako po tehniki kot po zmogljivostih. Menjalnik je odličen, a z nekoliko dolgimi prestavnimi razmerji.

  • Vozne lastnosti (73 /95)

    Fiesta se zelo lepo pelje in občutek v vožnji je prijeten. Manjka pa opora za levo nogo, slab je občutek pri močnem zaviranju. Avtomobil je dolgo nevtralen.

  • Zmogljivost (18/35)

    Le povprečno pospešuje, slabše od obljubljenega, pa tudi prožnost je samo povprečna. Največja hitrost sicer zadovolji, a je preveč odvisna od zunanjih pogojev.

  • Varnost (26/45)

    Ima le dve varnostni blazini in zavorna pot bi bila lahko krajša. Poglavje aktivne varnosti - brez pripomb!

  • Gospodarnost

    Poraba je daleč od vzornih vrednosti, cena pa pri nekaterih konkurentih lahko pomeni že avtomobilski razred više. Splošna garancija je le enoletna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prostornost
menjalnik pri normalnem pretikanju
notranji materiali, izdelava
sedeža
prijetna (normalna) vožnja
volan
neprijeten vonj v notranjosti
cena
mehanika pri višjih voznikovih zahtevah
»zaspanost« motorja
nekaj površnosti pri izdelavi
nekaj površnosti pri zasnovi
lega na cesti pri večjih hitrostih