Tole je Fiesta: zaradi karoserije, mehanike in notranjosti. Fiesta, ki bi lahko služila vsakdanjim potrebam. Lahko pa gledate tudi drugače.
Ker tole ni le ena od Fiest; je tista Fiesta, zaradi katere se v moških (lahko) zbudi otrok. Tehnično sicer ni kakšnih konkretnih sprememb: močnejši motor in dve vzdolžni beli nalepki prek modre karoserije. A očitno je to dovolj.
Zgroženo vprašate: nalepki? ? Ja. Še posebej pri tem šteje nastop. Nekje med drznostjo in igrivostjo, sicer pa pobalinsko v prikupnem pomenu besede. Vse drugo pa je v mehaniki. Motor, denimo, ni nikakršen tehnični avantgardist, je pa (prostorninsko) dovolj velik in z zmogljivostmi dovolj radodaren, da z lahkoto vleče karoserijo in njeno vsebino. Da bi bil občutek pristnejši, se ga v notranjost kar dobro sliši. Tudi njegov zvok ni žlahten, a dajejo decibeli vedeti, da se spredaj kar pošteno dogaja.
Za motorjem – menjalnik: po fordovsko odličen za upravljanje (kratki, natančni in nekoliko športno togi gibi, odlično vpetje ročice), pa kljub ’le’ petim prestavam odlično pokriva krivulji navora in moči. ’Luknje’ ni. In končno: podvozje; spretno nadgrajena Fiestina osnova v smislu športne togosti pa dovolj natančen volan, da ni šibek člen mehanike.
Zato je tale Fiesta igrača. Z lahkoto hitro speljuje, vozniku pretikanje (lahko) pomeni užitek, motor se brez težave zavrti do trenutka, ko elektronika (pri okrog 7.000 vrtljajih v minuti) prekine vžig. Če pretikate pri 6.500 vrtljajih, kar je dovolj vse do lovljenja desetink sekunde na stezi, bodo vrtljaji v naslednji prestavi padli na okrog 5.000, kar daje skupaj z vrednostjo navora in moči v tej točki nov zagon tudi v zadnji, peti prestavi. In ko tu narastejo vrtljaji do 6.500 v minuti, se ST pelje s hitrostjo 210 kilometrov na uro, le motor se pri tem (povsem zdravo) dere, da je lahko le to (če ni hitrostne omejitve na cesti) razlog, da spustite plin.
Ampak ravne ceste še niso zadosten razlog za veselje. Lepo je, če so na cesti kratki ovinki, in če je pod kolesi naguban asfalt, je to smetana na tortici užitka. Sukanje volana, dodajanje in odvzemanje plina, pospeševanje, zaviranje . . Lahko bi bila tudi računalniška igrica, ampak z neverjetno odlično simulacijo pospeškov na telo v vseh smereh. Tale Fiesta je namreč zaradi kratkega medosja in togega podvozja (in če pritiskate na plin tudi zaradi velikega navora na prednjih kolesih) precej nemirna, ampak iz enakih razlogov in zaradi dobrega volana tudi zlahka nadzirljiva. Igriva. To je eden tistih avtomobilov, ki so lep dokaz, da se je veselje le peljati brez cilja in pri tem ni treba, da ima motor
300 kilovatov. Užitek v vožnji: pet smeškov. Brez razmišljanja. Dobro je tudi to, da sta prednja sedeža s svojo športno obliko učinkovita, ampak sicer se na notranjost (tudi te) Fieste ne splača izrazito ozirati: ona je, deluje, ergonomsko je zvečine zelo dobra (moti recimo izmeničen prikaz potovalnega računalnika ali prevožene razdalje), ampak zanjo ne bi, vključno z merilniki in volanskim obročem, mogli zapisati, da je čedna, pa tudi temno modra barva ji znotraj ne pristaja. In na zadnji klopi se naslonjalo zlaga po tretjini, sedalo pa le v celoti, kar pomeni, da v trenutku, ko se namenite zložiti del klopi, zadaj ne more več nihče sedeti.
Morda je to tudi edini razlog, da za tole Fiesto težko rečemo, da bi bila družinsko prijazna. Vse drugo, zaradi česar je ta Fiesta lahko igrača, pa ni razlog, da je ne bi mogli uporabljati vsak dan. On in ona. Le da bo igrača, kot rečeno, verjetno lahko le njemu.
Vinko Kernc
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.044,27 € |
Cena testnega modela: | 14.667,28 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,4 s |
Največja hitrost: | 208 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1999 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 6000/min - največji navor 190 Nm pri 4500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/45 ZR 16 W (Pirelli PZero Nero). |
Zmogljivost: | največja hitrost 208km/h - pospešek 0-100 km/h 8,4 s - poraba goriva (ECE) 10,4/5,7/7,4 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1165 kg - dovoljena skupna masa 1590 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3921 mm - širina 1683 mm - višina 1468 mm - prtljažnik 268-945 l - posoda za gorivo 45 l. |
(T=9 °C / p= 1012 mbar / rel. vl.: 64 % /Stanje km števca: 8784 km) | |
Pospešek 0-100km: | 8,5s |
---|---|
402m z mesta: | 16,2s ( 141km/h) |
1000m z mesta: | 19,5s ( 177km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,7s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,7s |
Največja hitrost: | 208km/h (V.) |
poraba na testu: | 13,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,1m |
AM meja: | 40m |
-
Očitno ni treba, da ima avtomobil 75 kilovatov na liter prostornine, turbopuhalo in pogon na zadnji kolesi, da je v vožnji igriv, dinamičen, skoraj dirkaški, predvsem pa uživaški. Ampak seveda: le za tiste, ki to znajo in si tega želijo.