Ford Focus C-Max 1.8 Trend

8. 7. 2004
Deli

Fordov Focus C-Max z bencinskim srcem pod prednjim pokrovom je dober nakup. V dobi odličnih turbodizelskih motorjev je ta ugotovitev presenetljiva, a zato nič manj resnična.

Seveda ni vseeno, katero bencinsko srce boste izbrali. Na izbiro imate 1, 6- in 1, 8-litrski štirivaljnik. Kako se obnese prvi, vam žal še ne moremo zaupati, saj ga še nismo uspeli preskusiti. Smo pa zato podrobno preučili in spoznali Cemaksovo 1, 8-litrsko bencinsko različico.

Kar začnimo. Pogonski sklop sestavljata že iz Mondea poznani 1, 8-litrski motor in petstopenjski ročni menjalnik. Prvi je v primerjavi z izvedbo v Mondeu izgubil nekaj moči in navora in ima 88 kW (120 KM) namesto 92 kW (125 KM) in 166 Nm namesto 170 Nm, kar pa še vedno ni razlog, da bi ga uvrstili med podhranjence.

Ravno nasprotno. Motor se ponaša z veseljem do vrtenja, mirnim tekom, povsem sprejemljivo žejo in dovolj dobro prožnostjo v celotnem območju motornih vrtljajev, tako da boste lahko občasno tudi lenarili s prestavno ročico.

Seveda z njim na cesti ne boste najhitrejši. A naj vas potolažimo, da boste le v nekaterih okoliščinah pogrešali zajetnejšo motorno konjenico. Tako bi C-Max 1.8 nekaj več sape potreboval le pri vožnji v strme klance, kadar je polno obremenjen in kadar se bi dinamično navdahnjeni oče odločil preganjati s polno naloženim avtomobilom iz ovinka v ovinek.

Obstajajo pa tudi olajševalne okoliščine. Za boljšo poskočnost lahko v prvem in tretjem primeru poskrbi odličen menjalnik. Ta ima pet prestav, ki so dobro preračunane. Odlična je tudi njegova prestavna ročica, ki je nameščena priročno visoko na armaturni plošči ob volanski obroč. Da je menjalnik z natančnimi in lahkotnimi gibi ročice značilno fordovski in prijazen do uporabnika, pa je tako že skoraj uzakonjeno pri Fordu.

Potrebo po zajetnejši konjenici pri polno obremenjenem avtomobilu zatrejo potniki, ki se peljejo z vami. Navsezadnje ne morete pričakovati od njih, da bodo mirno prenašali in odobravali sunkovito vožnjo, ob vsem tem pa še slabost.

Ne, ne bo šlo. Zato vrzite iz avta vso kramo in nejevoljne potnike in se sami zapeljite med najljubše ovinke. Obljubljamo vam, da se bo Focus C-Max tam izkazal kot eden najbolj dinamičnih limuzinskih kombijev na zemeljski obli.

Ob zmerni vožnji se je Focus C-Max 1.8 zelo gospodarno obnašal pri gorivu. Seveda je dizel še vedno za kakšen stokilometrski liter manj požrešen, a če prištejemo v končni seštevek ceno osnovnega vozila, ugotovimo, da moramo letno prevoziti zelo veliko kilometrov, da se nam naložba v (naj)gospodarnejšo različico C-Maxa povrne.

Peter Humar

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 18.027,04 €
Cena testnega modela: 20.100,98 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1798 cm3 - največja moč 88 kW (120 KM) pri 6000/min - največji navor 166 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Continental SportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,8 s - poraba goriva (ECE) 9,7/5,6/7,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1422 kg - dovoljena skupna masa 1910 kg.
Zunanje mere: dolžina 4333 mm - širina 1825 mm - višina 1595 mm - prtljažnik 550-1620 l - posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1027 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 6480 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,1s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,1s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,6 (V.)s
Največja hitrost: 190km/h (V.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 42m
Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
menjalnik
lega in vodljivost
cena
berljivost zaslona radijskega sprejemnika v močni svetlobi
izmenjevanje podatkov števca kilometrov in potovalnega računalnika
zapletenost mehanizma za odstranitev zadnjih sedežev