Ford Focus caravan 2.0 TDCi

21. 6. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Oprema Titanium je vrh ponudbe pri Focusu (če seveda odmislimo športna ST in RS). Pričakovali bi torej, da gre za presežek, ki bo povprečnemu kupcu odveč.

Pa ni tako. Prej nasprotno. Tudi če si Focusa karavan (ali pa katero od drugih karoserijskih različic) zaželite s to opremo, boste morali še vedno doplačati za stabilnostni sistem ESP. Res je, da cena doplačila ni velika, slabih 250 evrov, a to, da ESP ne spada v serijsko opremo vozila, je napaka, ki si je uveljavljena blagovna znamka ne bi smela privoščiti. Še pri avtu za 10 tisočakov ne, kaj šele pri takšnem Focusu, kot je bil testni, kjer cena preseže 20 tisočakov.

In čeprav je imel testni Focus sistem za odklepanje in zagon brez ključa, tudi ta ne spada v opremo Titanium, temveč ga najdete na seznamu doplačilne opreme (za 880 evrov).

No, ja, očitno so se pri Fordu odločili, da Titanium ne bo več simbol prestiža in razkošja (enako se je zgodilo tudi opremi Ghia), temveč le najvišja stopnička na seznamu oprem. Konec koncev so verjetno izračunali, da je tako bolje. Nič narobe, le tega, da ESP ni serijski, jim ne oprostimo.

Pod motornim pokrovom se je skrival dvolitrski turbodizel, ki je s svojimi 100 kilovati oziroma 136 'konji' več kot dovolj zmogljiv za veliko večino voznikov. Še več – preživeti bi se dalo tudi s šibkejšim motorjem (1.6 TDCI s 115 'konji' ali 1.6 Ti-VCT enake moči) – res pa je, da 'konjev' ni nikoli dovolj. Z dvolitrskim turbodizlom se tale karavanski Focus ne zmede niti na strmejših klancih, tudi ko je dodobra naložen.

Za volanom se sedi dobro, tega smo pri Focusu že vajeni, enako oceno si zasluži podvozje, ki se, čeprav gre za eno izmed bolj dinamično nastavljenih v razredu, še vedno dobro spopada s cestnimi neravninami.

Prostora v prtljažniku je dovolj, na zadnji klopi pa za Focusa velja enako kot za večino tekmecev: za otroke in za odrasle za silo bo, kaj več pa ne. Ampak s tem se je v tem velikostnem razredu avtomobilov treba sprijazniti in tu Focusa ni niti preveč niti premalo. Si pa drugo oznako zasluži pri varnostni opremi . .

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.620 €
Cena testnega modela: 24.385 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 203 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm? – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 W (Continental Sportcontact2).
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 7,0/4,5/5,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.360 kg – dovoljena skupna masa 1.990 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.468 mm – širina 1.839 mm – višina 1.503 mm – posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 482–1.525 l
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.212 mbar / rel. vl. = 31 % / Stanje kilometrskega števca: 20.832 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 17,0s ( 136km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/11,5s
Prožnost 80-120km/h: 10,8/11,7s
Največja hitrost: 203km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Karavanski Focus z opremo Titanium bo za dokaj ugodnih 20 tisočakov zadovoljil tudi zahtevnejše uporabnike, zamerimo mu le odsot­nost sistema ESP.

Hvalimo in grajamo
podvozje
motor
uporabnost
ESP ni serijski
na gumb za zagon motorja je treba ves čas zaganjanja pritiskati