Ford Focus Karavan 1.6 16V Comfort

31. 10. 2002
Deli

Ste pred dopustom vedno na trnih, kam s prtljago? Pravite, da bi bil bencinski motor, ki po možnosti ne bi bil pretirano požrešen, kar ustrezna izbira. Pri ne prevelikih zunanjih merah pa naj bi šlo vanj tudi čim več prtljage.

Že sama naziva mini in mali avtomobili vas opozarjata, da so v teh dveh avtomobilskih razredih avtomobili za dopustniška potovanja premajhni. Torej je treba iti po avtomobilski lestvici še višje, kar nas pripelje do nižjega srednjega razreda. Tam pa kmalu ugotovimo, da je nedavno Ford prenovil svojega zelo uspešnega Focusa.

Ker pa je osnovni, kombilimuzinski Focus za dopustniška potovanja z družino še vedno malo majhen, se zdi prava izbira njegova kombijevska oziroma, kot ji pri Fordu pravijo, karavanska izvedba. Njena poglavitna prednost je seveda prostornost prtljažnika. Ta že v osnovi ponuja 520 litrov prostora za prtljago, pri čemer ga lahko s podiranjem naslona po tretjini deljive zadnje klopi razširite v izredno uporaben dober poldrugi kubičen meter prostornine (1580 l) s povsem ravnim dnom prtljažnika. Pri tem pa vse pohvale zasluži tudi obdelava prtljažnika. Obloge so prijetne na otip, nakladalni rob s 570 milimetri ni pretirano oddaljen od tal, zato nakladanje težjih kosov prtljage ni prenaporno, in tudi oblika prostora je zelo blizu uporabnega kvadra, v katerega le malo vdirata koloteka.

Ko smo tako izbrali znamko, model in njegovo karoserijsko izvedbo, se je treba odločiti še za njegovo motorizacijo. Najosnovnejši 1, 4-litrski štirivaljnik utegne pod obremenitvijo polno naloženega Focusa poklekniti, zato priporočamo prestop za stopničko višje, kar pri Focusu pomeni 1, 6-litrski bencinski štirivaljnik, ki razvije 74 kilovatov oziroma 101 konjsko moč in 145 njutonmetrov največjega navora.

Številke, ki nikakor niso dirkaške, toda dirkanja od družinsko usmerjenega Focusa Karavana tudi ne pričakujemo. Med umirjeno vožnjo se izkaže enakomernost razporeditve navora vse od prostega teka do 6750 vrtljajev ročične gredi, kjer nadaljnje pospeševanje motorja ustavi rahlo grob omejevalnik motornih vrtljajev.

Ravno zaradi omejene zaloge navora se je smotrno izogibati prehitevanju na klancih in tudi v vseh drugih primerih se je treba odločneje sprehoditi po prestavah petstopenjskega menjalnika navzdol in izkoristiti vso razpoložljivo moč motorja. Med naraščanjem vrtljajev je njegovo zvočno oznanjanje delovanja do približno 4000 vrt/min ušesom še zmerno prijetno, nad temi vrtljaji pa hrup preide območje ugodja in postane moteče glasno. Med omenjenim sprehajanjem skozi prestave menjalnika se boste razveselili še natančne in hitre prestavne ročice.

Na sami poti pa boste zagotovo zadovoljni tudi s podvozjem. To vam s čvrstostjo in brez pretiranega nagibanja avtomobila v ovinkih dovoljuje tudi športen način vožnje, pri čemer avtomobil dolgo sledi prednjemu kolesnemu paru. Prednji kolesi le ob resničnem pretiravanju ne moreta več držati nosa avtomobila v začrtani smeri (podkrmarjenje), zaradi česar prične ta siliti iz ovinka.

Kljub zmožnosti nekoliko poskočnejšega preganjanja skozi ovinke pa samo udobje vožnje ne bo trpelo, saj je požiranje tako kratkih kot tudi dolgih cestnih neravnin vedno udobno in prijetno.

Ko boste tako prispeli na cilj in pričeli dopustnikovati, boste ob prvem obisku bencinske črpalke zadovoljni tudi nad gospodarnostjo Focusa 1.6 16V. Za zmerno vožnjo na magistralnih cestah vas bo nagradil s porabo vsega 7, 4 litra na 100 kilometrov (najmanjša poraba goriva na testu) in bo tudi ob nekoliko dinamičnejši vožnji ostala pri še vedno sprejemljivih 9 stokilometrskih litrih neosvinčenega bencina (povprečna poraba goriva na testu).

Kot smo že omenili, je Focusa doletela tudi majhna osvežitev. Ta je še najbolj opazna na zunanjosti, kjer sta se prednja smernika preselila v žarometa, ki sta sedaj dobila dvojno optiko (ločena dolga in zasenčena luč). Drugih, s prostim očesom vidnih sprememb na površini ni zaznati, kar v grobem velja tudi za notranjost, kjer lahko tako zasledimo le nove barvne kombinacije, ki poživijo notranjost.

Po prenovi se je Focus oblikovno približal novemu Mondeu, na področju podvozja je že doslej blestel in tudi v notranjosti mu, razen nekaterih Fordovih iznajdb (stikalo za spiranje prednje in zadnje šip), ne pripisujemo resnejših pomanjkljivosti. Upoštevaje to in glede na konkurenco dokaj sprejemljivo vsoto denarja, ki jo morate vložiti v nakup osnovnega modela, predstavlja Fordov Focus Karavan z 1, 6-litrskim motorjem dober in smotrn nakup, ki vam bo dobro služil za vožnjo na dopust. Predvsem pa boste tik pred odhodom brez skrbi, kam z vso prtljago.

Peter Humar

FOTO: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 13.503,64 €
Cena testnega modela: 15.125,63 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,0 × 81,4 mm - gibna prostornina 1596 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 6000/min - največji navor 145 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,6 l - motorno olje 4,25 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 1,926; III. 1,281; IV. 0,951; V. 0,756; vzvratna 3,620 - diferencial 4,060 - gume 185/65 R 14 H
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 9,3/5,5/6,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1118 kg - dovoljena skupna masa 1595 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 580 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4438 mm - širina 1699 mm - višina 1447 mm - medosna razdalja 2615 mm - kolotek spredaj 1494 mm - zadaj 1487 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina 1600 mm - širina 1410/1400 mm - višina 910-970/930 mm - vzdolžnica 870-1090/890-610 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 520-1580 l
Naše meritve
T = 22 °C - p = 1017 mbar - rel. vl. = 68 % - Stanje kilometrskega števca: 5330 km - Gume: Pirelli P6000
Pospešek 0-100km: 13,1s
1000m z mesta: 34,5s ( 151km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,3 (V.)s
Največja hitrost: 182km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,4l/100km
poraba na testu: 9,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,4m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Focus z 1,6-litrsko motorizacijo je za družinska potepanja sprejemljivo zmogljiv. Da pa daljše poti ne bodo pretirano mučne, so pri Fordu poskrbeli z zelo dobrim kompromisom med udobjem in športnostjo podvozja. Hkrati je žeja agregata dovolj majhna, da bodo lahko tudi nekoliko daljše poti redko prekinjene z zamudnimi postanki na bencinskih črpalkah. Dobra prilagodljivost prtljažnika uporabnih mer pa še enkrat potrdi dobro izbiro za kombijevsko različico.

Hvalimo in grajamo
podvozje
udobje
prestavna ročica
velikost prtljažnika
prilagodljivost prtljažnika
ergonomija
obvolansko stikalo za spiranje prednje šipe
le povprečne zavore
glasen motor v višjih vrtljajih