Ford Galaxy 1.9 TDI Trendline

28. 6. 2001
Deli
Ford Galaxy 1.9 TDI Trendline

Po temeljiti prenovi, ki so jo doživeli enoprostorski trojčki Galaxy, Sharan in Alhambra, je ponudba zaokrožena. Že prej dobro mehaniko je dopolnila notranjost, polna idej. Škoda le, da …

A ker je škoda v bistvu ena sama, jo lahko mirno preskočimo in se najprej posvetimo idejam. Navdušila nas je uporabnost vseh predalov, ki jih je resnično veliko na armaturni plošči in v vratih. Na dolge proge lajšajo potnikom življenje držala za pločevinke in v vročih dneh tudi zelo učinkovita klimatska naprava.

Za doplačilo je na voljo celo dvodelna, tako da imajo potniki v drugi vrsti na voljo lastno upravljanje temperature. Ergonomija je zelo dobra, le volanski obroč je nekoliko preveč položen in kljub nastavljivosti v obe smeri še zmeraj daje malce tovornjaški občutek.

Materiali v notranjosti zdaj niso prav nič več manjvredni, nasprotno - Galaxy je v tem pogledu na vrhu razreda velikih limuzinskih kombijev. Plastika je robustna, toda prijazna na otip in dobro obdelana, enako velja za talne in vratne obloge ter prevleke na sedežih. Spredaj se sedi zelo dobro, v drugi vrsti ne glede na položaj prednjega sedeža tudi, v tretji pa je za noge odraslih - razumljivo - manj prostora.

Sedeže je mogoče preprosto odstranjevati, pomikati vzdolžno in tudi vrteti, čeprav niso ravno peresno lahki, ko jih je treba odnesti iz avtomobila. Ta usoda bo pogosto doletela predvsem tista dva v zadnji vrsti, saj je ob polni zasedbi prtljažnika le za vzorec. S petimi sedeži pa omejitev pri prtljagi skorajda ni.

Med vožnjo razvaja visoko sedenje in s tem povezan dober pregled ter za limuzinske kombije zelo dobra lega na cesti in vodljivost. Vzmetenje je dober kompromis med udobjem in čvrstostjo, dirkaško nastrojena pa mehanika tako ali tako ni. 1, 9-litrski turbodizel s 115 KM, ki je poganjal prednji kolesi, je doma iz Volkswagnove konjušnice in povsem zadostuje. Zjutraj sicer steče robato in glasno, toda po minuti ali dveh se že civilizira, na dolgih avtocestnih poteh pa sploh ni več moteč.

Brez težav zmore potovalno hitrost okoli 160 km/h in je ob tem tudi skromen pri porabi: v povprečju smo mu namerili 8, 1 litra na sto kilometrov. Turbo luknja ni izrazita, morda je motor kratke sape le tik nad prostim tekom, nato pa v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom briljira. Prestave dobro tečejo, celotna motorizacija in zavore pa so suverene tudi, ko je avtomobil polno naložen.

Galaxy z močnejšim motorjem TDI je, po našem mnenju, najboljši predstavnik svoje vrste. Škoda le (no, pa smo prišli do nje), da je pri nas, ne glede na precej bogato opremo, ki poleg sistema ESP vključuje vse potrebno, tako drag. V prodajnih statistikah bi potem še lažje posekal bencinske motorje.

Boštjan Jevšek

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 26.967,86 €
Cena testnega modela: 27.469,05 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,7 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1896 cm3 - največja moč 85 kW (115 KM) pri 4000/min - največji navor 310 Nm pri 1900/min - motor poganja prednja kolesa - 6 stopenjski sinhronizirani menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,7 s - poraba goriva (ECE) 8,3/5,2/6,3 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1678
Zunanje mere: dolžina 4634 mm - širina 1810 mm - višina 1762 mm - medosna razdalja 2841 mm - rajdni krog 11,9 m
Notranje mere: posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: (normno) 256 - 2610 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 13,8s
1000m z mesta: 35,7s ( 146km/h)
Največja hitrost: 183km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 7,2l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Galaxyja odlikujejo prostornost, uporabnost in odlična mehanika. Napak je malo, predvsem pri nekaterih rešitvah v zvezi z zlaganjem sedežev bi se lahko zgledoval po Espaceu, toda kot paket je zagotovo ena izmed najprivlačnejših enoprostorskih možnosti. Še zlasti v kombinaciji z varčnim (toda ne najbolj uglajenim) turbodizelskim motorjem.

Hvalimo in grajamo
varčen motor
dobra lega na cesti
dobra vodljivost
uporabljeni materiali in končna izdelava
notranja prostornost
glasen tek motorja ob zagonu
visoka cena