Ford Mondeo 2.0 TDCi Sport

Živeti v športnem duhu je očitno v modi. Na to opozarjajo ne nazadnje že celo avtomobilski proizvajalci. Tako so modeli s poudarjenim športnim duhom v njihovi ponudbi že kar stalnica.

Prenesi PDF testa
Ford Mondeo 2.0 TDCi Sport (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
25. 12. 2003

Tudi pri Fordu ne zaostajajo, saj so s prenovo Mondea poskrbeli tudi za paket opreme Sport, ki več kot očitno stopnjuje že v osnovi zelo dinamičen značaj avtomobila. Tako so na osnovnega Mondea nataknili 17-palčna platišča, ga znižali za 15 milimetrov in sedeže po zunanjih robovih oblekli v usnje. Zraven so prišili še nekaj usnja na prestavno ročico in ročico mehanske zavore ter pritaknili še malo okraskov iz »brušenega aluminija« in kroma in nastal je Mondeo Sport.

Kolikšen vpliv na udobje vožnje ima »poudarjeno« športno vzmetenje, je težko oceniti. Navsezadnje je bil testni avtomobil za dodatno doplačilo 118.000 SIT obut v 18-palčne copate z nizkopresečnimi gumami 225/40 R 18, ki nedvomno slabše prestrezajo majhne grbine in podobne kratke cestne nepravilnosti kot visokopresečne gume recimo 16-palčne obutve. Športni Mondeo torej vendarle manj učinkovito blaži (predvsem krajše) neravnine, toda ta izguba nikakor ni tolikšna, da bi ga ocenili za neudobnega. Tudi med ovinki, kljub zimski obutvi, se volanski mehanizem ni slabše odzival, tako da z veseljem zapišem: Mondeo Sport je, če nič drugega, ohranil dinamičnost odličnega podvozja osnovnega modela, udobje vožnje pa pri tem ni trpelo.

Po drugi strani se z izbranim motorjem njegova športnost le pogojno stopnjuje. Ta namreč iz vrtljajev prostega teka do približno 1800 vrt/min nikakor ne prepriča (pri speljevanju v klanec zahteva veliko dodajanja plina), ko pa turbina zadiha na polno, se mu »odpelje« vse do številke 4000. Odličen je tudi natančen, hiter in dobro preračunan šeststopenjski ročni menjalnik, ki ozko področje motornega navora dizelskega motorja prilagodi skoraj vsaki okoliščini, v kateri se Mondeo znajde.

Ko sem se za končno oceno o smotrnosti doplačila za paket Sport odločil pregledati sezname serijske in dodatne opreme, sem ugotovil, da je prestižni paket opreme Ghia boljša izbira. Slednji namreč omogoča doplačilo za »športne« dodatke in je hkrati že serijsko opremljen z nekaterimi drugimi dodatki, ki so pri Sportu doplačljivi. Ko sem se tako odločil za Mondea 2.0 TDCi s 130 »konji« in ga naložil z obema paketoma (Ghia in Sport) ter pri vsakem še doplačal za »manjkajočo« opremo, sem ugotovil, da je »pošporteni« Mondeo Ghia cenejši. Namesto 6, 5 milijona tolarjev, kolikor stane Mondeo Sport, boste za prestižnega Mondea plačali »samo« 5, 8 milijona tolarjev oziroma 6, 1, če si boste omislili tudi sedeže v usnju.

Primerjava, ki nedvomno prevesi tehtnico na stran Ghie. Najboljša stvar pri tem pa je, da športni duh Mondea pri tem nikakor ne trpi.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Ford Mondeo 2.0 TDCi Sport

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 24.219,66 €
Cena testnega modela: 26.468,87 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 208 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom goriva - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 96 kW (130 KM) pri 3800/min - največji navor 330 Nm pri 1800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/40 R 18 V (Nokian WR M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 7,7/4,7/5,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1480 kg - dovoljena skupna masa 2030 kg.
Zunanje mere: dolžina 4731 mm; širina 1812 mm; višina 1415 mm - rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: posoda za gorivo 58,5 l.
Prtljažnik: 500 l

Naše meritve

T = 5 °C / p = 1001 mbar / rel. vl. = 68 % / Stanje kilometrskega števca: 5871 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,0s ( 133km/h)
1000m z mesta: 31,0s ( 170km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,0 (IV.) / 13,6 (V.)s
Prožnost 80-120km/h: 9,6 (V.) / 14,1 (VI.)s
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motor nad 2000 vrt/min
menjalnik
podvozje
lega in vodljivost
poraba goriva (tudi ob zimski obutvi)
sedeži
električno gretje prednje šipe
šibkost motorja pri speljevanju
ESP le za doplačilo
cena paketa opreme Sport
ni notranje ročice za zapiranje pokrova prtljažnika