Mustang. Legenda. Osemvaljnik, gromek izpuh, dim izpod gum. To je to, kajne?
In potem na test pride takšen z 2,3-litrskim turbo štirivaljnikom in avtomatiko. Uh ... Zakaj? Ali je to sploh Mustang? Ali ima življenje sploh smisel?
Človek prenese marsikaj, še posebej, ko gre za službene obveznosti. Zato se pospravi tudi v takega 'Stanga. In po nekaj dneh presenečen ugotovi, da so predsodki tudi pri preizkušanju avtomobilov ena taka neprijetna reč, ki zna na začetku (ali pred začetkom) grdo zmesti glavo.
Ker tale Mustang sploh ni slab. Ko voznik enkrat ugotovi, da Mustang sam po sebi tako ali tako ni športnik, temveč hiter GT, ko ugotovi, da zna osemvaljni GT sicer lahkotno zažigati gume, a zna to tudi EcoBoost, in ko ugotovi, da se večinoma vozi po mestni gneči in je tam avtomatika zelo dobrodošla, zna tak Mustang prirasti k srcu.
To seveda ne pomeni, da ni čisto brez napak. Večini bi sicer namesto napak zlahka rekli tudi posebnosti ameriških avtomobilov in jih pripisali izvoru in karakterju avta, dve pa le zmotita: precej obotavljiva in občasno neuglajena avtomatika ter sistem ESP, ki zmore Mustanga na mokri cesti resno krotiti le, če voznik izbere tudi vozni program za spolzko cestišče. V nasprotnem primeru kombinacija turbo navora, obotavljajočega menjalnika in spolzkega cestišča pod kolesi včasih prvi hip nima rešitve, kar pomeni, da je treba znati hitro in odločno sukati volan.
Pa je to res pomanjkljivost ali pa je razlog le to, da Mustang želi biti avto za 'prave voznike'? Verjamemo, da gre za to drugo – in zato lahko tudi to lastnost štejemo med tiste, ki se uvrščajo h karakterju, in ne med napake. Ali pa smo le pristranski?
Kako se pelje? Lepo, dokler voznik ni čisto na 100 odstotkih, na meji pa, še posebej, če cesta ni lepo polikana, malce majavo in neusklajeno. Ameriško. Spet: karakter. Tudi sedeži dokazujejo, da ne gre za dirkalnik, saj so dovolj široki in udobni za daljše poti in močnejše voznike, a to hkrati pomeni tudi premalo bočnega oprijema za dirkaške izpade na dirkališču. So pa klimatizirani in zato prijetni, ko gre za kabrioletsko uporabo. Pri slednji vetra ni preveč (še posebej, če nad zadnja sedeža namestite vetrno mrežo), LCD-zaslon merilnikov je tudi na soncu dovolj čitljiv, vse skupaj pa je zapakirano v dovolj prepoznavno in privlačno obliko ter kombinirano z dovolj bogato opremo, da se račun izide. Dobrih 50 tisočakov za tisto, kar tak Mustang ponuja, ni preveč. Dodati še 20 tisočakov za V8? Ja, seveda, a pomembno je to, da je Mustang dovolj užitkarski tudi s tem motorjem – če le predsodki niso premočni.
Preberite še:
Test: Ford Mustang Fastback 5.0 V8
Cena testnega modela: | 60.100 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 56.500 € |
Cena testnega modela s popusti: | 60.100 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.148 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.246 cm3 – največja moč 213 kW (290 KM) pri 5.400/min – največji navor 440 Nm pri 3.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 10-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/40 R 19 Y (Pirelli P Zero) |
Zmogljivost: | največja hitrost 233 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 9,5 l/100 km, izpust CO2 211 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.728 kg – dovoljena skupna masa 2.073 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.798 mm – širina 1.916 mm – višina 1.387 mm – medosna razdalja 2.720 mm – posoda za gorivo 59 l |
Prtljažnik: | 323 l |
Okoliščine meritev: T = 28 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.835 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,8s |
---|---|
402m z mesta: | 15,0s ( 151km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 8,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 62dB |
-
"Polovičen" motor ni takšen minus, kot bi pričakovali na prvi pogled. Mustang zna biti tudi tako motoriziran zelo uživaški avto