Ford Mustang Fastback 5.0 V8

Ne, naslov se ne nanaša na pozen prihod v cilj. S tem avtom boste zagotovo med prvimi.

Fraza v naslovu se navezuje predvsem na pozen prihod ameriške klasike na evropski trg. K nam so jih nekoč z ladjami pripeljali tisti pravi ljubitelji in potem bili birokratske bitke zaradi homologacij, zdaj pa je tega konec. 50 let pozneje, odkar je izvirnik zapeljal na ameriške ceste, je zdaj tu avtomobil, ki ne le meri na tiste prave privržence, temveč z vsemi izboljšavami dosega skoraj vse evropske standarde in računa na kupce, ki jih bo odščipnil nekaterim znamkam, domačim na tem trgu.

O videzu, prepoznavnosti, pojavi, mogočnosti in barvi je odveč izgubljati besede. Že dolgo nismo bili priča tolikšnemu odobravanju med mimoidočimi. Vsako ustavljanje pred semaforjem je v okolici izzvalo hitro iskanje mobilnega telefona, dvig palca navzgor, kazanje s prstom ali zgolj pritrdilni nasmeh. Ne le to, na avtocesti je Mustangov jezen pogled viden že na daleč v vzvratnem ogledalu, kar omogoča tudi umik tistih, ki drugače kampirajo na prehitevalnem pasu. Oblika je ostala tista prvotna, z nekaterimi modernimi izboljšavami, za notranjost pa bi lahko dejali skoraj enako. Takoj je opazen prepoznaven ameriški slog z merilniki, na katerih lahko odčitamo 'ground speed' (hitrost na zemeljskem površju), aluminijasta letalska stikala, (pre)velik volanski obroč, ploščica z napisom letnice obstoja, vse to pa je začinjeno z evropskimi zahtevami po kakovosti, ergonomiji in praktičnosti.

Tako lahko na sredinski konzoli najdemo multimedijski vmesnik Sync, prepoznaven iz drugih evropskih Fordovih modelov, vpetja ISOFIX, udobne sedeže in še marsikaj, kar prinaša točke pri evropskih kupcih. Čeprav Mustang na naš trg vstopa tudi s prisilno polnjenim štirivaljnikom, je bistvo tega avta v ideologiji, ki prihaja z velikim, petlitrskim motorjem V8. In prav tak je brbotal pod pokrovom te rumene zverine. Čeprav je Ford ogromno naredil za izboljšave voznosti (prvič v zgodovini ima zadaj neodvisno vzmetenje) in je dinamična vožnja z Američanom zdaj že razblinjen mit, je čar tega avtomobila v umirjeni vožnji s poslušanjem zvočne kulise osemvaljnika. Ta je v celotnem območju delovanja odziven in navdušujoč.

Kako ne, saj 421 'konjev' poskrbi za pošteno brco v rit. Da je 'konje' treba dobro napojiti, priča tudi podatek s potovalnega računalnika. Poraba pod desetimi litri je skoraj misija nemogoče. Bolj resničen je podatek, da boste pri normalni, vsakdanji vožnji porabili 14 litrov, če želite iz avta iztisniti vse, kar zmore, pa bo zaslonček kazal številko nad 20 na 100 prevoženih kilometrov. Narekovanje avtomobilskih smernic in ta Mustang se zdita kot dve premici, ki letita vsaka v svojo smer. Ogromen atmosferski motor je dandanes večinoma le fantazija in spomin na neke druge čase.

A fantazija včasih premaga razum in v tem primeru je ta mala zmaga še nekako ekonomsko dostopna in neboleča. Če je sivina vsakdana vaše območje udobja, ta avto ni za vas. Če si staro cesto proti Kopru zamišljate kot Route 66, pa bo tak Mustang odličen sopotnik.

Saša Kapetanovič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 61.200 €
Cena testnega modela: 66.500 €
Moč: 310kW (421 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.827 €
Tehnični podatki
Motor: V8 – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 4.951 cm³ – največja moč 310 kW (421 KM) pri 6.500/min – največji navor 530 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 255/40 R 19.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,8 s – poraba goriva (ECE) 13,5 l/100 km, izpust CO2 281 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.720 kg – dovoljena skupna masa n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.784 mm – širina 1.916 mm – višina 1.381 mm – medosna razdalja 2.720 mm – prtljažnik 408 l – posoda za gorivo 61 l.