Ford S-Max 2.0 TDCi DPF (103 kW) AT Titanium

24. 4. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Vedno višje kazni pomenijo vedno več takšnih voznikov, ki so nehali prebirati podatke o zmogljivosti avtomobila. Pomembno je, da se avto znosno hitro premakne v bližino omejitev, in to je to.

No ja, tale S-Max je več kot le znosno hiter, a vseeno sodi prav v sredino kategorije 'udoben družinski transport'. Dvolitrski dizel, recimo, je ravno še dovolj zmogljiv, da ga samodejni menjalnik ne zamori, dovolj tih, da ne moti užitka med potovanjem, in dovolj varčen, da prvo vprašanje v zvezi z družinskim avtomobilskim izletom ne bo ravno: Kako bomo pa plačali gorivo?

Skratka, je točno tak motor, kot ga tovrsten avto potrebuje. Lahko bi bil tišji in zmogljivejši, ampak potem bi bil dražji. Lahko bi porabil manj, ampak potem bi se bilo treba odpovedati zmogljivostim in udobju na račun samodejnega menjalnika. Prav ta namreč povzroči nekaj večjo porabo, a hkrati vozniku olajša delo.

Izbiranje prestav je dosledno, pri vožnji v klanec zna zadržati nižjo prestavo (da se ne bi lovil med višjo in nižjo), pretikanja pa so dovolj hitra in uglajena, da ne motijo. Edini minus je njegova želja po učenju voznikovega stila vožnje, zaradi česar nekaj časa pretika prezgodaj, nekaj časa pa prepozno . . Ampak to so že malenkosti.

Udobja je dovolj tudi znotraj. Sedi se sicer čisto enoprostorsko, torej višje kot v povprečnem osebnem avtomobilu, a to ne moti. Bolj zmoti dejstvo, da je (še posebej pri višjeraslih voznikih) volan kljub globinski nastavljivosti predaleč, kar zna škoditi udobju predvsem na dolgih poteh. Sicer pa so sedeži zelo dobri in enako (spet zaradi njihove višje namestitve) velja tudi za tiste tri zadaj (ki so seveda tudi vzdolžno pomični).

Tudi širinskih centimetrov in litrov v prtljažniku je več kot zadosti (zaradi namestitve ročice ročne zavore pa je manj predalov za drobnarije). Voznik se ne bo pritoževal nad premajhno preglednostjo, zna pa se pritožiti nad merilniki. Ti so zaradi nepotrebno velikega barvnega zaslona premalo pregledni. Ampak če si pri novih Fordih zaželite opremo Ghia, ste pač obsojeni nanje.

Tudi med vožnjo se tale S-Max izkaže. Podvozje je nastavljeno dovolj udobno, kljub temu pa je Fordovim inženirjem uspelo preprečiti pretirano nihanje karoserije med ostrejšimi manevri. A ti bodo, čeprav se podvozje nad njimi ne pritožuje, v tem avtu vendarle redki. Ni ga čez udobje . .

Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 31.120 €
Cena testnega modela: 33.158 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 196 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm? – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Bridgestone Blizzak LM-22 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,4/6,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.670 kg – dovoljena skupna masa 2.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.768 mm – širina 1.884 mm – višina 1.610 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 285–2.000 l
Naše meritve
T = 9 °C / p = 930 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 6.398 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,2s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,3s ( 159km/h)
Največja hitrost: 196km/h (VI.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 51,8m
AM meja: 41m
Hvalimo in grajamo
prostornost
lega na cesti
sedenje zadaj
malce preglasen motor pri majhnih hitrostih
merilniki
namestitev ročne zavore