Kratki test: Honda Civic 1.0 Turbo Elegance

16. 5. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Litrski motor za petvratno družinsko kombilimuzino? Zadnje čase je odgovor na takšno vprašanje lahko le še 'da, seveda'. Ti majhni motorji so namreč postali precej vsakdanji in tudi novi Honda Civic ga ima. In to dobrega. 

S 95 kilovati (129 'konji') je namreč ne le dovolj zmogljiv, da Civica premika brez težav, temveč že kar spodobno živahen, kot se za Hondo tudi spodobi. Hkrati je dovolj dobro zvočno izoliran, ima pa tudi dovolj ušesom prijazen, skorajda bi lahko zapisali rahlo športen zvok. Hkrati je na normnem krogu presenetil z ugodno porabo, kar pa ni ravno lastnost, s katero se lahko pohvali vsak litrski mlinček v tako velikih avtomobilih. Prevečkrat se namreč izkaže, da je šlo varčevanje pri prostornini predaleč, zato mora motor delati s preveč truda, kar se seveda pozna pri porabi – in velikokrat je zmogljivejši motor varčnejši. Nekaj podobnega smo pričakovali tudi pri Civicu, še posebej, ker je različica z močnejšim, 1,5-litrskim motorjem na normnem krogu s porabo prišla pod pet litrov. Izkazalo se je, da so bila pričakovanja upravičena, a razlika ni bila drastična. S porabo nekaj nad petimi litri je tale Civic še vedno med boljšimi tako motoriziranimi in velikimi avtomobili.

Ker je Civic pač Civic, lahko pohvalne besede zapišemo tudi o podvozju in legi na cesti, nekaj manj pa o ergonomiji. Ta je za evropskega voznika še vedno malce zmedena (sedenje in počutje za volanom sta sicer čisto v redu), saj so nekateri gumbi malo nametani, infozabavni sistem pa je lahko malo samosvoj – a dela, to mu je treba priznati, dobro.

Oznaka opreme Elegance pomeni tudi kopico varnostnih in udobnostnih asistenčnih sistemov, od navigacije in sistema Apple CarPlay do LED-žarometov, sistema za ohranjanje voznega pasu, nadzora mrtvih kotov, prepoznavanja prometnih znakov, samodejnega zaviranja v sili, pa seveda tudi digitalnih LCD-merilnikov.

Ko k temu dodamo še ceno komaj kaj nad 20 tisočakov, je jasno, da si je Civic zaslužil ne le mesto med finalisti izbora za slovenski avto leta, temveč tudi to, da ga je precej članov žirije postavilo na sam vrh.

Preberite še:

Test: Honda Civic 1.5 Sport

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 17.990 €
Cena testnega modela: 22.290 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.091 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 988 cm3 – največja moč 95 kW (129 KM) pri 5.500/min – največji navor 200 Nm pri 2.250/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/45 R 17 H (Bridgestine Blizzak LM001)
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 117 g/km
Mase: prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.775 kg
Zunanje mere: dolžina 4.518 mm – širina 1.799 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.697 mm– posoda za gorivo 46
Prtljažnik: 478–1.267 l
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.280 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,3s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1/12,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,8/15,2s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 56dB
Ocena
  • Tale Civic ima skoraj vse: dovolj zmogljivosti, prostora in opreme ter dovolj nizko ceno. Ko bi bil le še oblikovno in ergonomsko malo bolj evropski ...

Hvalimo in grajamo
cena
oprema
podvozje
malo slabša preglednost