Honda Civic 1.6 ES 5V

Se še spomnite časov, ko je bila poraba bencina omejena? En dan so se lahko vozili tisti s parnimi registrskimi številkami, drugi dan pa tisti z neparnimi. S Civicom se seveda lahko vozite vsak dan, od parnega ali neparnega števila vrat pa je odvisno, kakšnega Civica vozite.

Prenesi PDF testa
20. 9. 2001

Sistem je pravzaprav preprost: klasična Civica, torej limuzina in kupe, imata po štiri oziroma dvoje vrat, za tiste, ki prisegajo na prostornost in dobro izrabo notranjih in zunanjih mer, pa sta na voljo tri- in petvratni različici.

V zadnjem primeru gre za obliko karoserije, ki seveda spominja na limuzinske kombije - ta trend je vse bolj priljubljen. Prostora znotraj je tako ponavadi na pretek, zunanja limuzina pa je še vedno podobna karoserijam bolj klasične oblike.

Petvratni Civic se v tem razredu spopada z dokaj hudo konkurenco, npr. Renaultovim Scenicom, Peugeotom 307 in podobnimi evropskimi tekmeci, poleg tega pa ima tudi japonsko konkurenco, Almero Tina, ki smo jo preizkusili v prejšnji številki Avto Magazina.

Pri Hondi so se dela lotili na svoj znani, natančni in dobro premišljeni način. Tako že sama zunanja oblika daje vedeti, za kakšen avtomobil gre, kljub temu pa ne daje vtisa prevelike višine ali kombijevske okornosti.

Na nosu prevladujejo velike luči in velik izrez za svež zrak v odbijaču. Streha, seveda višja kot pri klasičnem limuzinskem Civicu, se končuje s precej položnim zadnjim steklom. Pod njim se skriva za 370 litrov prtljažnega prostora, kar ni ravno spoštovanja vredna številka, zato pa je na račun prtljažnika več prostora za kolena in glave na zadnjih sedežih. Na daljših poteh s štirimi potniki v avtu pa se izkaže, da je prostora dovolj tudi za prtljago. Poleg tega je prtljažnik toliko bolj uporaben tudi zaradi zložljive zadnje klopi, tako da lahko v njem prevažate tudi velike kose prtljage.

Tudi spredaj je za voznika in sopotnika dobro poskrbljeno. Sedi se sicer precej visoko in volan je preveč nagnjen, vendar se nad ergonomijo pravzaprav ne gre pritoževati. Malce nenavadna, a praktična je namestitev prestavne ročice, ki je nameščena na armaturo, tako da je precej blizu volana. Občutek je celo precej športen, podoben kot v dirkalnikih s sekvenčnim menjalnikom. Za razliko od večine Hond pa verjetno prav zaradi te namestitve gibi prestavne ročice niso tako hitri in natančni, kot bi lahko bili, so pa še vedno v povprečju tega razreda.

Največji minus Civicu gotovo prinese pomanjkanje prostorov za odlaganje drobnarij. Predal v vratih in dva majhna predalčka v armaturi sta vse, kar vozilo na tem področju ponuja, in to ni dovolj. Med sedeži namreč ni sredinske konzole, ampak le ročica ročne zavore. Verjetno so si oblikovalci zamislili, da bodo s tem olajšali prehod med prednjimi in zadnjimi sedeži, vendar bi potem lahko umaknili tudi ročico ročne zavore. Tako pa rešitev sodi v kategorijo »ne tič ne miš«.

Precej bolj kot v poglavju »prostorčki za drobnarije« se Civic izkaže pri poglavju »motor«. Spredaj je namreč 1, 6-litrski štirivaljnik, ki podprt s tehnologijo VTEC-II zmore 110 konjev, dovolj prepričljiv pa je tudi navor, in to prav zaradi sistema VTEC. Hondini inženirji so motor za vgradnjo v ta Civic še dodatno obdelali, saj so zmanjšali notranje trenje.

Motor se izkaže za dovolj zmogljivega, napredovanje ob polnem avtomobilu pa je lahko dovolj živahno, če se voznik drži srednjega območja vrtljajev in motorja ne priganja v najvišjega, pa čeprav se tam zelo dobro počuti. Moti le malo prešibka zvočna izolacija, saj se pri višjih hitrostih na avtocesti hrup motorja preveč prebija v kabino. Civic z 1, 6-litrskim motorjem se izkaže tudi pri porabi; ta se je na testu sukala med 9 in 11 litri na 100 kilometrov, povprečje pa se je ustavilo okoli številke 10, in to kljub temu, da smo nadpovprečno veliko kilometrov prevozili po avtocesti in s precej naloženim avtom. Vsekakor pohvalno.

Kljub temu, da se petvratni Civic na prvi pogled zdi dokaj visok in nenaklonjen vožnji skozi ovinke, se v praksi izkaže, da ni tako. Nagibanje karoserije v ovinkih je v zdravih mejah, lega na cesti pa zanesljiva. Občutek malo pokvari le električno servoojačan volan (pri Hondi temu sistemu pravijo EPS), ki nudi premalo povratnih informacij. Poleg tega se včasih čudno obnaša tudi pri manevriranju pri nizkih hitrostih, ko volan nepričakovano otrdi. Bolj se izkažejo zavore, saj je občutek na stopalki dober, ustavljanje pa tudi po večkratnih ostrih zaviranjih zanesljivo.

Petvratni Civic se v različici ES izkaže tudi z bogato serijsko opremo. Vanjo sta všteti prednji in stranski varnostni blazini, osrednja ključavnica z daljinskim upravljanjem, ABS, alarmna naprava, samodejna klimatska naprava (resnici na ljubo gre bolj za polsamodejno, saj je treba kompresor klime prižgati ali ugasniti ročno, kar pa je še najboljša rešitev za vse tiste, ki elektroniki ne zaupajo popolnoma) in platišča iz lahke litine. Manjkajo le prednje meglenke.

S ceno 3 milijone in 800 tisoč tolarjev (z vštetim doplačilom za kovinsko barvo) se ta Civic izkaže za ugoden nakup, še posebej za ljubitelje japonskih avtomobilov. Škoda je le, da snovalci pri načrtovanju in izdelavi niso bili tako dosledni, kot smo od Honde navajeni.

Dušan Lukič

Foto: Uroš Potočnik

Honda Civic 1.6 ES 5V

Osnovni podatki

Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.746,97 €
Cena testnega modela: 16.076,11 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 187 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije na prerjavenje, 3 leta garancije na lak

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 371,32 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 373,58 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 75,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 1590 cm3 - kompresija 10,4 : 1 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 5600/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s - specifična moč 50,9 kW/l (69,3 KM/l) - največji navor 152 Nm pri 4300/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Honda MGP-FI) - tekočinsko hlajenje 4,8 l - motorno olje 4,0 l - akumulator 12V, 36 Ah - alternator 70 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,461; II. 1,869; III. 1,241; IV. 0,969; V. 0,805; vzvratna 3,230 - prestava v diferencialu 4,411 - platišča 6J × 15 - gume 195/60 R 15 (Bridgestone Potenza), kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,3 km/h - rezervno kolo T125/70 D 15 M (Dunlop SpaceMiser), dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,2 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,8/6,8 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, poševna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1195 kg - dovoljena skupna masa 1630 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 60 kg
Zunanje mere: dolžina 4285 mm - širina 1695 mm - višina 1495 mm - medosna razdalja 2680 mm - kolotek spredaj 1468 mm - zadaj 1469 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1720 mm - širina (komolci) spredaj 1410 mm, zadaj 1420 mm - višina nad sedežem spredaj 970-1000 mm, zadaj 960 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1180 mm, zadnja klop 720-960 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 500 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 370 l

Naše meritve

T = 26 °C, p = 998 mbar, rel. vl.= 67 %
Pospešek 0-100km: 11,1s
1000m z mesta: 33,3s ( 155km/h)
Največja hitrost: 187km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,0l/100km
Najvišja poraba: 11,1l/100km
poraba na testu: 10,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,4m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • S prevratnim Civicom je tudi Honda uspešno vstopila v razred mešancev med kombi-limuzinami in limuzinskimi kombiji. V svojem razredu je Civic zelo konkurenčen avtomobil, njegove dobre lastnosti pa več kot odtehtajo nekatere pomanjkljivosti.

Hvalimo in grajamo
motor
prostornost
poraba goriva
oprema
lega na cesti
prepoložen volan
hrupen motor pri višjih hitrostih
premalo odlagalnih prostorov
neenakomern servoojačevalnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri