Honda Civic Type-S 2.2 i-CTDi

Type-S, Type-R. Naj še enkrat razložimo inicialke: S za Sport in R za Racing. Kako daleč sta si ta dva pojma, če se v Hondinem Civicu Type-S znajde motor 2.2 i-CTDi?

Type-S je v osnovi tudi oznaka za trivratno različico karoserije, torej ima enako karoserijo kot Type-R. Po zunanjosti se Type-R in Type-S tako skoraj ne razlikujeta. Še najbolj opazna razlika je ravno na nosu, kjer pri ‘Esu’ na najdemo prozornih plastičnih delov, medtem ko se ‘Er’ identificira z mrežasto masko. Še zmeraj pa smo mnenja, da je celoten videz zelo svež, futurističen ter športen povrhu.

Sedeži so prva stvar, ki je vredna hvale. Odličen stranski oprijem ter ravno pravšnja mehkoba sedenja. Dostop do zadnje klopi je odličen, tudi prostornost zadaj je za ta razred odlična. Majhna težava se pojavi, ko hočemo prednje sedeže vrniti v prvotni položaj. Ker si ti prejšnjih nastavitev ne zapomnijo, jih je treba vsakič na novo prilagoditi. Še ena stvar, ki je vredna pohvale, pa je volan. Hvalimo lahko predvsem odličen oprijem, odlično razporejene krake in zelo lahkotno upravljanje komand, ki so vgrajene na volanu. Tudi komunikacija volana s kolesi je izvrstna, saj je na njem čutiti vsak majhen zdrs ali spremembo smeri pri nekoliko agresivnejši vožnji.

Čeprav smo v uredništvu bolj ali manj pristaši bencinsko gnanih avtomobilov, nismo mogli zanemariti dejstva, da se 2, 2-litrski turbodizel odlično poda temu avtu. Nekateri so menili, da celo bolje kot atmosferski bencinski, ki poganja model Type-R. Razlogi? Navor, poraba, navor in še enkrat navor. Avto preprosto odlično reagira vsakič, ko pohodite stopalko za plin, v nasprotju s Type-R-om, pri katerem je treba najprej najti pravo prestavo, ki bi avto pognala dovolj hitro.

Tudi vozne lastnosti ne zaostajajo veliko za R-om. Pravzaprav bodo to majhno razliko med obema modeloma opazili le tisti, ki bodo med vožnjo iskali skrajnosti.

Torej, razlika med Type-S-om in Type-R-om je predvsem v številkah, ki opisujejo motorne zmogljivosti, in ne toliko v občutku in užitku pri vožnji. Če pa zavijete h kakšnemu tunerju, ki so bo poigral z motorno elektroniko tega turbodizla, se lahko tudi številke izenačijo.

Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.230 €
Cena testnega modela: 24.680 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.204 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Michelin Pilot Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 6,7/4,4/5,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.422 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.276 mm – širina 1.765 mm – višina 1.460 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 485 l
Naše meritve
T=20 °C / p= 1.000 mbar / rel. vl.: 59 % /Stanje števca: 10.458 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,7s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,3s ( 174km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/11,0s
Prožnost 80-120km/h: 8,6/11,4s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,0m
AM meja: 41m
Ocena
  • Dejstvo je, da bo Type-S v kombinaciji z motorjem 2.2 i-CTDi zagotovo odžrl del kupcev Hondinega Civica Type-R.

Hvalimo in grajamo
lega na cesti
motor
videz
odzivnost na volanu
pri dostopu na zadnjo klop se prednji sedeži ne vrnejo v prvotni položaj