Honda Jazz 1.4 LS

3. 3. 2005
Deli

Sploh ne, da bi imel kaj proti jazzu. Ravno nasprotno! Ampak tej Hondi bi nedvomno bolj pristajalo ime Funky.

Okej, nekdo iz avtomobilske industrije, nekdo tam z Daljnega vzhoda, bi bil ob imenu Funky hud. Pa naj bo kaj drugega. Živahnega. Bolj živega. Manj umirjenega. Manj resnega. Bolj igrivega. Takšen je namreč Hondin Jazz.

Z nekaj spremembami, vidnimi bolj v notranjosti, je Jazz obdržal korak s časom in ohranil vse, kar ga je že prej delalo posebnega, izjemnega, zanimivega.

Na primer prostornost. Jazz je majhen avtomobil, saj s 3, 8 metra spada v razred majhnih avtomobilov, tja torej, kjer je tekmecev ogromno. Pa vseeno je Jazz drugačen: že z zunanjostjo prepoznaven, posebej z boka zelo zanimiv in podoben ’resnim’ velikim limuzinskim kombijem, pa tudi znotraj je prostora (tudi na zadnji klopi) bistveno več, kot bi si upali misliti.

Fit, kot mu je ime na Japonskem, je star šele tri leta in že zato oblikovno in tehnično še vedno zelo aktualen. V športnem izrazoslovju fit. S prenovo je znotraj (še posebej ponoči) tudi šik! A seveda ni nujno, da je všeč prav vsem, še posebej osrednji del armaturne plošče. Manj dvomov puščajo merilniki; so veliki, lepi in pregledni, odslej tudi s podatkom o zunanji temperaturi ter o povprečni porabi goriva, a brez podatka o temperaturi motorja.

Nekako športen videz merilnikov dopolnjujeta volanski obroč z videzom in z luknjičasto plastiko (kot žogica za golf), ki je prav prijeten za držanje, in prestavna ročica z enako obdelavo površine, nasploh pa notranjost z barvami, izdelavo, zasnovo ter materiali pušča zelo zaupljiv občutek. Le s samodejno klimatsko napravo smo imeli precej težav, saj je proizvajala le tropsko vročino ali polarni mraz z vetrom.

Kdor izbere močnejši 1, 4-litrski motor za Jazza, ne naredi napake. Res je takoj od prostega teka slabo prepričljiv, a se zbudi že pri 1500 vrtljajih v minuti in potem vse do 6400 vrtljajev, kjer elektronika povsem nezaznavno prekine delovanje, navor enakomerno narašča, Jazz pa zvezno pospešuje. Stroj se tudi rad vrti, škoda je le, da ima tudi ta Honda zelo dolg menjalnik, zaradi česar se že v četrti prestavi motor ne more zavrteti više od 6100 vrtljajev v minuti. Res se rdeče polje začne že pri 6000, a elektronika dopušča še 400 dodatnih vrtljajev v minuti . .

Kakorkoli, pri 6100 vrtljajih v četrti prestavi se Jazz pelje skoraj 170 kilometrov na uro in ko pretaknete v peto prestavo, vrtljaji padejo na 5000, trušč se opazno zmanjša, volja do pospeševanja pa povsem izgine. Skratka: varčno naravnan menjalnik. A z dvema platema medalje; če se hočete namreč peljati hitro in zato motor priganjate, bo z dolgim menjalnikom to pomenilo tudi (pre)veliko porabo, tudi blizu desetih litrov na 100 kilometrov. Po drugi strani je ob nežni vožnji poraba padla tudi na dobrih šest litrov na 100 kilometrov. Vse je torej odvisno od voznika oziroma njegove desne noge.

Ne glede na nekaj zamer pa trditev ostaja: Jazz je ’funky’. Z videzom, z lahkotnostjo vodenja in upravljanja, pa s svojo okretnostjo in s splošno uporabnostjo. V mestu in na daljših poteh. Odrasel mali avtomobil.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.311,63 €
Cena testnega modela: 13.311,63 €
Moč: 61kW (83 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1339 cm3 - največja moč 61 kW (83 KM) pri 5700/min - največji navor 119 Nm pri 2800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/55 R 14 T (Yokohama Winter T F601 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,9 s - poraba goriva (ECE) 6,9/4,9/5,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1048 kg - dovoljena skupna masa 1490 kg.
Zunanje mere: dolžina 3845 mm - širina 1675 mm - višina 1525 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 380-1323 l
Naše meritve
T=4 °C / p= 1003 mbar / rel. vl.: 46 % /Stanje km števca: 2233 km
Pospešek 0-100km: 13,8s
402m z mesta: 18,8s ( 120km/h)
1000m z mesta: 34,6s ( 148km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,3s
Prožnost 80-120km/h: 23,9s
Največja hitrost: 167km/h (V.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,5m
AM meja: 43m
Ocena
  • Pri Jazzu še vedno navdušuje njegov notranji vzdolžni prostor in s tem njegova uporabnost, pa naj gre za sedenje ali za prevažanje prtljage. Motor je po značaju tipičen Hondin, torej z veseljem do vrtenja, in takšen omogoča tudi nekaj športnih užitkov. Zelo uporaben v mestu.

Hvalimo in grajamo
notranja dolžina
merilniki
notranjost
počutje v vožnji
klimatska naprava
dolg menjalnik
poraba pri priganjanju