Če pogledamo malo po svetu, izven naših meja in vse tja do Japonske, hitro ugotovimo, da se vozi naokoli kar nekaj Hondinih modelov, ki jih pri nas sploh ne poznamo. Tako ne bi bila na mestu trditev, da Honda s svojim Streamom ni v toku dogajanja.
Stream je nastal na osnovi novega petvratnega Civica, vendar ima malo daljšo medosno razdaljo (40 mm) in precej večjo celotno dolžino (265 mm). Skoraj prav toliko, kot je daljši od Civica, je krajši od Shuttla (220 mm). Ni težko uganiti, kaj so želeli doseči pri Hondi - zapolniti tržno nišo. Pri vseh treh avtomobilih gre za tako imenovano enoprostorsko karoserijo, ki s povišano streho, poudarjenim izkoristkom prostora in prilagodljivostjo spada v avtomobilski razred bližnje prihodnosti.
V Civicu je pet sedežev, v Shuttlu jih je sedem in, verjamete ali ne, tudi v Streamu jih je sedem! In če smo že začeli s prostornostjo, je najbolje, da tudi nadaljujemo. Prednja sedeža sta dokaj udobna, moteča je le nastavljivost po višini, ki je združena s funkcijo naklona sedalnega dela. Če nastavljamo eno, moramo nastaviti tudi drugo, posebej ne gre. Ampak za sedenje sta sedeža dovolj udobna in prostornost okoli njiju ni vprašljiva. Druga sedežna vrsta je namenjena trem potnikom, ampak temu bi lahko rekli tudi pogojna uporabnost. Pravzaprav sta uporabna le stranska sedeža, ki imata, mimogrede, vdelana nosilca ISOFIX za otroške sedeže. Srednji del, kjer naj bi bil prostor še za enega potnika, pa je precej neudoben in za kako resnejšo (beri daljšo) vožnjo neuporaben. Dobra lastnost tega precej ozkega srednjega dela je le ta, da ga je možno preklopiti tako, da lahko med skrajnima sedežema prevažamo kake daljše predmete, na primer smuči.
Dva dela (levi skupaj s srednjim) sta tudi zložljiva in vzdolžno pomična, kar pa ni toliko pomembno za potnike v srednji vrsti, temveč bolj za tista dva zadaj. Prvič: s pomikov srednjih sedežev naprej je edino možno priti do zadnjih, in drugič: če so srednji sedeži pomaknjeni popolnoma nazaj, za noge potnikov na zadnjih dveh sedežih zmanjka prostora. Malce nerodna reč. Saj bi na to kar pozabili, če ne bi bil Stream homologiran za prevoz sedmih potnikov. Prav, dokaj udobno se peljejo štirje potniki, drugi trije pa sicer lahko sedijo v Streamu, vendar precej manj udobno. Pravzaprav je odraslim trem prostor odločno preskopo odmerjen, drugače pa je seveda z otroki. In predvsem te so imeli pri Hondi najbrž v mislih.
Zadnja klop, ki je za sedenje torej le pogojno uporabna, ima zanimiv sistem zlaganja. Vse skupaj, sedežni del in naslon, se zložita v dno prtljažnika. Prednost takega sistema je, da imamo v primeru potrebe sedeže vedno s seboj in ne potrebujemo skladiščnega prostora v domači garaži, slabost pa, da zasedejo precej prtljažnega prostora, ko jih položimo na dno. Sam sistem prilagajanja je morda že dober, ampak na ta način nimamo ne dobrih sedežev ne velikega prtljažnika. Še en kompromis torej, posledica katerega so tudi slabe lastnosti.
Dobra lastnost v »prtljažniku« je njegov ločen prezračevalni sistem, ki potnikoma na zadnjih dveh sedežih omogoča uravnavanje moči in smeri pretoka zraka. Vključujemo ga lahko tudi z osrednje upravljalne enote pri vozniku. Glede na to, da je prezračevalni (in grelno-hladilni) sistem v Streamu dokaj učinkovit, je počutje dobro, vsakokrat znova pa razjezi neberljivost kontrolnih lučk na gumbih. Ob prižganih lučeh (zakon! ) se vsi merilniki zatemnijo in vidljivost nanje podnevi je preslaba!
Prostorsko je najbolje poskrbljeno za voznika. Oblikovno je voznikov delovni prostor dokaj dobro rešen, vključno s prestavno ročico, nameščeno v armaturno ploščo. Zelo natančen menjalnik s kratkimi gibi prestavne ročice ima le eno slabo lastnost. Ne prenese hitrih gibov. Ročica postane trda in prisili voznika, da si za vsak premik vzame določen čas.
Toda Stream ni namenjen divjanju, čeprav ima za to dobre tehnične pogoje. Motor in podvozje sta namreč zmogljiva in narejena po visokih standardnih zahtevah. Dvolitrski motor je za vgradnjo v Stream prenovljen in ima tokrat spremenljivo krmiljene tudi čase odpiranja ventilov v sesalnem delu. Seveda ima po štiri ventile na valj, krmilita pa jih dve odmični gredi. Celota je dobro usklajena, zato je motor dobro odziven in zmogljiv. Podvozje omogoča natančno vodenje in zanesljivo lego na cesti, le pri daljšem zaviranju je bil zaradi tresenja (zviti koluti! ? ) občutek malce nelagoden. Kljub temu je bila sama zavorna pot razmeroma kratka in zaviranje v splošnem ob vseh pogojih brez pripomb.
Ob pogledu na zunanjost je jasno, da je Stream oblikovan v nekoliko nenavadnem slogu. Predvsem zadnje luči, ki obrobljajo zadnji del, vključno s streho, pa kromirani okraski . . Deluje dokaj ameriško, a hkrati tudi malo futuristično. Po drugi strani pa kratko oblikovan nos s stilistično enkratno oblikovano masko ne more skriti trenda evropsko navdahnjenih enoprostorcev.
Stream bo kot trendovski avtomobil prav gotovo našel svoje privržence. Dobro bo služil svojemu namenu, če lastniki le ne bodo preveč pričakovali od njega. Ta "preveč" se nanaša predvsem na prostornost. Stream je prostoren avtomobil, toda potniki (predvsem peti, šesti in sedmi, če ne gre za otroke) si kljub temu zaslužijo nekaj več spoštovanja.
Igor Pucihar
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | AC Mobil d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.154,26 € |
Cena testnega modela: | 21.483,40 € |
Moč: | 115kW (156 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,4 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,6l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 prevoženih kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 6 let garancije na prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 515,29 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 506,97 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 115 kW (156 KM) pri 6500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,6 m/s - specifična moč 57,6 kW/l (78,3 KM/l) - največji navor 192 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Honda PGM FI) - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,9 l - akumulator 12V, 36 Ah - alternator 90 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,266; II. 1,769; III. 1,212; IV. 0,921; V. 0,738; vzvratna 3,583 - prestava v diferencialu 4,764 - platišča 6J × 15 - gume 195/65 R 15 V (Bridgestone Turanza ER 30), kotalni obseg 1,910 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 32,7 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,4 s - poraba goriva (ECE) 11,3/7,0/8,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | limuzinski kombi - 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - Cx - ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, , poševna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1426 kg - dovoljena skupna masa 2030 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 530 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4570 mm - širina 1695 mm - višina 1590 mm - medosna razdalja 2720 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1470 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do srednjega naslonjala) 1330-1610 mm, (zadnjega naslonjala) 2350 mm - širina (komolci) spredaj 1440 mm, v sredini 1450, zadaj 1330 mm - višina nad sedežem spredaj 1020 mm, v sredini 970 mm, zadaj 890 mm - vzdolžnica prednji sedež 840-1040 mm, srednja klop 920-460 zadnja klop 580-810 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, srednja klop 460 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | normno 158-718 l |
T = 11 °C, p = 1014 mbar, rel. vl. = 75 % | |
Pospešek 0-100km: | 9,9s |
---|---|
1000m z mesta: | 32,0s ( 162km/h) |
Največja hitrost: | 200km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 11,6l/100km |
Najvišja poraba: | 12,3l/100km |
poraba na testu: | 11,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,0m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Stream je še en poskus zapolniti nišo v prodajni ponudbi. Med Civicom in Shuttlom si bo prav gotovo našel pravo mesto. Ampak pretiravati z univerzalnostjo vseeno ni dobro. Prostornost za potnike, prilagodljivost prtljažnika in velikost (majhnost) avtomobila se lahko pokažejo kot dvorezen meč. Stream je udoben za štiri potnike! Kako se bodo počutili ostali trije pa je že vprašanje…
-
Zunanjost (13/15)
Lepota po ameriško z evropskim pridihom.
-
Notranjost (103/140)
Solidna izdelava in enostavna uporabnost a z eno veliko zamero. Prilagodljivost na račun prostornosti je slab kompromis.
-
Motor, menjalnik (38 /40)
Zelo dobra kombinacija z odličnim a rahlo prepočasnim menjalnikom.
-
Vozne lastnosti (82 /95)
Dobro podvozje in uničeni (najbrž že prej) zavorni koluti. Razlog neznan!
-
Zmogljivost (32/35)
Dovolj zmogljiv tudi za zahtevnejše.
-
Varnost (40/45)
S štirimi varnostnimi blazinami, dobro vodljivostjo in zanesljivim podvozjem zadovoljivo povprečje.
-
Gospodarnost
Poraba bi lahko bila malenkost manjša.