Accent je bil svoj čas med najbolje prodajanimi avtomobili v Sloveniji. Cena in to, kar je kupec dobil od avtomobila,
je ponudilo ugodno razmerje. Sedaj je prišel čas, ko se je moral zresniti. Za mlade imajo pri Hyundaiu Getza.
Novi Accent torej prinaša več. Predvsem več avtomobila! Po velikosti je sicer še vedno težko opredeljiv, je nekoliko večji od Renaultovega Clia in nekoliko manjši od Volkswagna Golfa, če smemo primerjati. Toda kljub vsem dejanskim ali vsaj navideznim naporom Hyundaia je Accent glede velikosti in prostornosti v avtomobilu še vedno korak za večjo konkurenco. Mednjo ga namreč postavljajo tudi sami - torej med Golfa in podobne. Slednje seveda uspešno opravičuje s svojo ceno.
Najcenejši Accent z 1, 3-litrskim motorjem s klimatsko napravo stane malo manj kot 2, 3 milijona tolarjev, kar je ugodno. Testni Accent z 1, 6-litrskim bencinskim motorjem (105 KM) in najboljšo možno opremo Top-K (klimatska naprava, čelne in bočne varnostne blazine, ABS, električni pomik stekel, daljinsko zaklepanje, meglenke, usnjen volan …) pa cenijo na 2, 8 milijonov tolarjev. Tudi to je ugodno, kajti težko boste našli avtomobil s podobno opremo in podobno prostornostjo za tak denar.
Nov videz
Svojo »odraslost« novi Accent kaže že na svoji zunanjosti. Prednji žaromet je moderno zaobljen z gladko stekleno površino (v temi se izkaže z boljšo svetilnostjo). Zadnje luči so prav tako modne in privlačnega videza, predvsem pa lično zaključijo že kar kupejevsko linijo, ki se prek prednje maske, pokrova motorja in zadka vije vzdolž avtomobila.
Novosti so takoj vidne tudi v notranjosti. Uporabili so na otip prijetnejše in kakovostnejše materiale. Predvsem armaturna plošča ne deluje več tako plastično in togo kot pri starem modelu, saj tudi oblikovno lepo »diha« s preostalo notranjostjo. Trikraki usnjeni volan dobro sede v roke (nastavljiv je po višini) in v kombinaciji z voznikovim sedežem, ki je dvostopenjsko nastavljiv po višini, omogoča dobro ergonomijo sedenja. Solidno se sedi tudi zadaj, le visokoraslim potnikom bo primanjkovalo prostora nad glavo, pri kolenih in nogah pa ne bo večjih težav. Seveda pa v avtomobilu te velikosti ne morete pričakovati limuzinskega udobja. Sedeži se lahko pohvalijo z mehkim oblazinjenjem (voznikov ima preklopljiv naslon za roko) in v naslonjalih prednjega para najdete tudi dva hrbtna in dva manjša stranska žepa za odlaganje zvitka časopisa ali revije.
Za odlaganje drobnarij boste našli stranske predale v vratih in sredinski konzoli, ki je na dnu opremljena z gumasto podlogo, da preprečuje drsenje predmetov. Za male plastenke in pločevinke osvežilne pijače pa so namenili tri odlagalna mesta (2x spredaj, 1x zadaj).
Niso skoparili tudi z varnostjo, saj je novi Accent čvrstejši v podvozju in v primeru GLS Top-K opremljen s čelnima ter stranskima varnostnima blazinama, ABS-om z EBD-sistemom, ki pomaga med zaviranjem obdržati avto v želeni smeri vožnje. Za dobro počutje potnikov pa je v novem Accentu tudi manj hrupa in tresljajev (dodatne zvočne zaščite pod motornim pokrovom, dnom avtomobila in zadku).
Boljši na cesti
Na cesti se Hyundai znajde precej bolje kot predhodnik. Resda ne izstopa po zmogljivostih ali voznih lastnostih, je namreč povsem povprečen avtomobil, ki ne vzbuja čustev. A to je za krog kupcev, na katere meri Accent, dovolj. V mestu solidno lovi korak s prometom, ko potrebujete poskočnost, pa motor s 105 KM od 0 do 100 km/h po naših meritvah pospeši v dobrih 11 sekundah. Pri močnem zaviranju se od 100 km/h do mirovanja ustavi v 41, 4 metra, kar je zelo povprečno.
Razveseljivo pa je, da zavoram pomaga ABS, ki ga za ta denar ne dobite pri veliko avtomobilih nižjega srednjega razreda. Povprečna je tudi Accentova prožnost motorja. To sicer ne pomeni, da je treba ves čas posegati po prestavni ročici, prav ležerno pa tudi ne gre z njim. Pri tem se lahko včasih »zatakne«, kajti ročica menjalnika ni med najbolj natančnimi pa še preveč nazaj je pomaknjena, da se ne bi ognili manjši kritiki. Je pa vsekakor bolj natančna in zagotavlja boljši občutek od tiste v starem Accentu.
Če povzamemo, Accent ni napačna izbira, če niste zahteven kupec. Če mu že očitamo povprečnost v vožnji, v porabi goriva (izmerili smo mu 9 litrov za sto prevoženih kilometrov) in ne ravno atraktivno podobo, pa ga odlikujejo bogata oprema, uporabnost, velik prtljažnik z ogromno nakladalno odprtino, ko privzdignete zadnja vrata, varnost v obliki štirih varnostnih blazin in ABS-zavor, dovolj prostora za udobno vožnjo štirih odraslih potnikov ter solidna izdelava. Vse to za manj kot tri milijone, kar je danes že redkost.
Peter Kavčič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.341,73 € |
Cena testnega modela: | 11.681,44 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,0 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - bencinski - 1599 cm3 - 77 kW (105 KM) - 143 Nm |
---|